![]() |
רעש חריקה מתכתי מגלגל ימין קידמי
כנראה שצרות באות הן באמת מגיעות בצרורות.
אז חיישן טמפ', עברנו. תאונה מצערת עם חזיר בר, עברנו. בשביל לסיים את החודש כמו שצריך תופעה חדשה! בדיוק כמו שנרשם בכותרת, רעש של חריקת מתכת במתכת מגיע מכיוון הגלגל הקידמי צד ימין (נוסע). נשמע בעיקר בעת בלימה במהירויות נמוכות (החל מ-30 קמ"ש ודרומה), ורעש דיי חזק, לא ניתן לפספס אותו. כמו כן נשמע בעת נסיעה אחורנית בדיוק אותו הרעש, ובדיוק מאותו הכיוון. בזמן נסיעה רגילה שקט לחלוטין. נשמע חזק במיוחד כאשר הבלימה מעורבת עם פניה ימינה. מבחינת בלימה, לא מרגיש ירידה ביכולת, אם בכלל קיימת. אשמים חדשים? :( ואיפה מתקנים את מה שזה לא יהיה בזול? (אין לי בעיה גם בזול מאד בשביל החודש וחצי הקרוב,התקציב דיי נמוך אחרי התיקון של התאונה, אח"כ מתחיל לעבוד כמו שצריך ונוכל להשקיע :)) |
תבדוק רפידות בלם, צלחות בילום, מייסבים בנאבה, פעמון צירייה.
|
תקשיב יכול להיות שזה בסה"כ אבן קטנה שניכנסה בין הרפידה לצלחת כן זה נישמע מוזר אבל זה מה שקרה לי בידיוק את אותם רעשים שאתה מתאר הלכתי לפנצריה הוא הוריד לי את הגלגל והוציא אותה הייתי בהלם.
|
אם זה בעייה ברפידות החלף בדחיפות מכיוון שאתה חורט את הצלחת.
אפשר לראות אוליי דרך הפתחים של הגלגל אם זה חורט. |
טוב להלן הדיאגנוזה שלי סעעעעערר עם ע':
היות ואני מבין שהרכב אכל תאונה באותו האזור, הייתי בודק את הצלחת, לעיתים היא מקבלת עיקום, ועל כן, בדוק אם הצלחת זקוקה לחריטה. כמו כן בדוק קליפר בלימה ימין, יכול להיות שהוא תפוס בעקבות התאונה, היות ומדובר גם בנסיעה לאחור, ניתן לבדוק זאת על ידי הרמת הרכב על ליפט או ג'ק, לשים את הרכב על הילוך סרק, ופשוט לסובב ביד את הגלגל הקידמי ימני, ולראות אם הוא מסתובב חלק, אם אכן הסתובב חלק, גש לתא נהג תן בלימה חזקה, וחזור חזרה לסובב אותו ידנית, אם הוא מסתובב חלק, אז הכל תקין, אם הוא נתפס ומתחיל להסתובב קשה מאוד, אז הקליפר תפוס. פרק אותו, נקה את הגומיות ואת הבוכנה שמן שימון עדין. עוד בדיקה שאפשר לעשות היא במדרון מאוד עדין, לעצור את הרכב עצירה מלאה. ואז לעזוב את הבלם כאשר הרכב בהילוך סרק, ולראות אם הוא ידרדר, אם הוא מדרדר חלק, הקליפר תקין, אם הוא עומד עדיין במקום (כאילו מישהו מחזיק עדיין את הבלם) אז הקליפר תפוס. בדוק קליפר ובדוק צלחות. עוד שיטה לבדוק צלחת עקומה או קליפר תפוס, היא הורדת הגלגל, ומבט על הצלחת, אם יש מקטע בצלחת שהוא בצבע סגלגל, הריי שהקליפר תפוס ויש לשחררו (מקטע סגלגל מראה על חום גבוה מאוד בצלחת, הנובע מקליפר תפוס והתחממות האזור). קליפר תפוס זה כאילו אתה נוסע ותוך כדי לוחץ על הבלם. בדרך כלל אותו החום הגבוה מתאפיין בשריקה. |
שוב
בכול זאת תבדוק את האפשרות שאני הצאתי (אבן קטנה)
מה אתה יכול להפסיד כסף זה לא יעלה לך! |
ממצאים...
חזרתי עכשיו מהרכב.
makara, מה זה נאבה? :confused: ואיך בודקים את המייסבים שם? העלתי את הצד הימיני עם הג'ק, שמתי על N וסובבתי את הגלגל. אין לי מושג מה בדיוק ההגדרה של סיבוב חלק :-? הגלגל הסתובב (סיבוב אחד של היד גרר עוד חצי סיבוב עד סיבוב שלם של הגלגל וזהו). לא הרגשתי קושי יותר מידי בסיבוב. גם בסיבוב אחורנית לא הורגש קושי מיוחד. מה שכן לי היה נשמע כאילו יש את רעש החריקה תוך כדי הסיבוב, פשוט ממש ממש חלש (אבי טוען שהוא לא שמע כלום, השאלה אם אני מדמיין כי אני מחפש משהו או שהזקנה עושה את שלה :rolleyes:) אבן אין, בדקתי (גם אני חשדתי באבן, באונו נתפסה לי אחת בתוך הבלם האחורי). אין סימנים סגולים על הצלחת, ואם חריטה אמורה להראות ממש בבירור אז גם אותה אין (לא היה איזשהו סימן חריג שנראה לעין). השאלה שעולה לי לאחר שאבי הסיט את תשומת ליבי לעניין, מה אמור להיות עובי הרפידות המינימלי בספייס? מכיוון שעובי הרפידה אצלי כרגע עומד על 7~ מ"מ. והיה ובאמת הרפידה גמורה (ובזה אחכים ממי שידע אם 7 מ"מ זה מספיק) ומדובר ברפידות, מה העלות? (צריך להחליף את 2 הצדדים ביחד אני משער על מנת למנוע מצב של עוצמת בלימה שונה). |
אם יש לך צליל של ברזל רוב הסיכויים שהרפידות חורטות.
בדיקות אפשר לראות מפלס שמן בלמים נמוך אם אתה אומר עובי 7 מ"מ לרפידות אתה נוסע כמעט על ברזל . האפשרות שאתה לא רואה יש שם קפיץ בחלק העליון של הרפידה ובשחיקה כמו שאתה אומר אז זה ישפשף בקנט של הצלחת ולכן לא תראה את זה. רק בפירוק. מה שתעשה פרק גלגל וכווץ את השסתום במברג ואז סובב רת הגלגל |
דיברת על מפלס נוזל אז יצאתי לבדוק.
אכן במיכל נוזל הבלימה הנוזל לא נמצא במקסימום, אלא מתקרב יותר לאמצע בין המינימום למקסימום. לא הבנתי מה לעשות לגבי השסתום, יותר נכון אין לי מושג איפה קיים השסתום ;-) |
1 צירוף קובץ(ים)
7 מ"מ רפידה זה מעט מאוד לטעמי
לשמחתך החלפתי במורשה ממש לפני חודש והעלויות בצילום המצורף : |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 11:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©