מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

My Baby
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו היפה שלי ..


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 14-10-15, 18:02   #11
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
בין הרפידה לקליפר בכלל אסור למרוח כי מהחום זה ינזל על הדיסק
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-15, 18:46   #12
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
צטט:
במקור פורסם על ידי yair791 צפה בהודעה
בין הרפידה לקליפר בכלל אסור למרוח כי מהחום זה ינזל על הדיסק
אני מצטער אם אני אפגע או אעליב אבל תתחילו לעשות שיעורי בית חברים. יאיר, זהו תפקידו של גריז הנחושת בין היתר והוא ממש לא נוזל ועמיד לטמפרטורות גבוהות מאוד ומיועד לכך. מוסכים פשוט מתעצלים לשים אותו ואז שהלקוח בא בטענה שקיימת שריקה בלחיצה קלה על הברקס הם רק יודעים להגיד זה יעבור ואף פעם לא עובר. גריז הנחושת מונע את השריקה הזו מלכתחילה.
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-15, 19:56   #13
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
אל לך ידידי מאור להיצטער, זה לא פוגע ולא מעליב. אנחנו פשוט אריות במקצוע. וכידוע לך אריות עם ניסיון לא נעלבים. להיפך אני שמח שמישהו מביע את דעתו.
אתה שוב כל כך נחוש כמו בפעם הקודמת, שלא הצלחת למצוא את הבעיה בפונטו.
ורק כשכתבתי שלוש פעמים את הסיבה לתקלה, הסכמת לבדוק ולימצוא אותה. לפני זה קנית ממני מ. דלק ועוד חלקים. אבל לא סיפרת לי על הבעיה. החלפת ים חלקים. אם היית מתייעץ איתי כאשר באת לקנות אותם, הייתי אומר לך לא לקנות משום ששם לא הבעיה.
כמו כן לא קיבלת את מה שכתבתי בפורום שאטם ראש חדש שנילחץ למידה ולאחר מכן מיד פורק בשל טעות, לא מרכיבים שוב, אלא מרכיבים חדש.
שריקה בלחיצה קלה על הברקס, לא נוצרת בשל חוסר בגריז הנחושת. נכון שהגריז מגיע בספריי, ומונע את השריקה לזמן קצר. הבעיה היא בסוג הרפידות שקנית ובאובליות של הדיסקים.
עכשיו צריך לחשוב, מי צריך לעשות שיעורי בית.
הכול ברוח טובה.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-15, 21:04   #14
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
לעניין השגם שניגזר בגלגלת גל הארכובה אין ספק שהנסיון והוותק משחקים תפקיד ולא סתם אני מכנה אותך במיוחד בין חברי הכנופייה כדויד המקצוען. לגבי האטם של הרכבה חוזרת שלו יצא לי כבר לבצע על אותו אטם לחיצה חוזרת ולא הייתה שום בעיה עד היום...בפונטו ספייס עשיתי זאת אך בלי קשר לקחתי עצתך כטיפ ואם אני בעתיד מגיע למצב של ללחוץ שוב אטם אני פשוט קונה חדש ולא אקח צאנס מיותר. לגבי גריז במובילים וגריז נחושת בין הרפידות לקאליפר בנקודות שבהם יש מגע בניהם אני עומד מאחוריי דבריי ב 100 אחוז ואם תרצה סימוכין לכך אקשר אותך עם שירשורים בקארספורום ועם לא מעט סירטוני יוטיוב המסבירים את המשמעות ואת התהליך. יצא לי להיתקל כבר בכמה מיקרים בהם הקאליפר ניתפס כאשר מוסכים שפטו החלפת קאליפר וגירוז שלי פתר את הבעיה בשניה. גריז הנחושת לא מגיע בספריי אלא כמישחה בצבע שקולד מגרה ביותר. ואין כמו דיונים ברוח טובה. בשביל זה קיים הפורום..ללמוד אחד מהשני.
דרך אגב - יש לי חבר עם לאנסר שניקרעה לו רצועת טיימינג והיה מיפגש שסתום בוכנה. סידר הכל פיקס..מניע את הרכב, סלד סרק תקין בא לנסוע וכלום...הרכב מגמגם ולא מעלה טורים. לאחר שיגעון של שבוע שלם באיתור הבעיה אמרתי לו שייפרק את גלגלת גל הארכובה וייבדוק את השגם. אתה תמשיך את הסיפור דויד....
ניחשת נכון...נישבר השגם או יותר נכון 2 נקודות המקבעות את הגלגל לפחית המזהה את חיישן ההצתה ונוצר כל פעם חופש.
עובד של חברת מיצובישי בעל נסיון של 30 שנה אמר שמעולם לא ניתקל בדבר כזה אבל זרק לא מעט מנועים לפח מכיוון שלא ידע שזה ייתכן שייקרה! פשוט לא להאמין!
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-15, 07:25   #15
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
צטט:
במקור פורסם על ידי מאור30 צפה בהודעה
אני מצטער אם אני אפגע או אעליב אבל תתחילו לעשות שיעורי בית חברים. יאיר, זהו תפקידו של גריז הנחושת בין היתר והוא ממש לא נוזל ועמיד לטמפרטורות גבוהות מאוד ומיועד לכך. מוסכים פשוט מתעצלים לשים אותו ואז שהלקוח בא בטענה שקיימת שריקה בלחיצה קלה על הברקס הם רק יודעים להגיד זה יעבור ואף פעם לא עובר. גריז הנחושת מונע את השריקה הזו מלכתחילה.
אני מכיר המון חומרים כאלה ואחרים כגון גריז נחושת באיכות תעופתית עקב הנסיון העשיר שלי כאיש תחזוקת מטוסים בעברי והגריז כמו כל גריז ברגע שהוא מתחמם הוא נוזל . יש לי סיפור משעשע בנושא אבל נחסוך את זה מחברי הפורום
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-15, 08:12   #16
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
למה לחסוך את הסיפור המשעשע מחברי הפורום. דווקא מעניין לשמוע.
יאיר, כל החומרים שמכניסים לרפידות הברקס, הם כמו אקומול לחולה. אם הכול תקין לא אמורה להיות שום בעיה בברקס.
הסודות שהזמנו מאמריקה ומרוסיה הגיעו הבוקר. אנסה היום לבצע אותם. אם יצליח אשלח לך תמונות בווצפ.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-15, 08:50   #17
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
כשעבדתי בכנפי תחזוקה בבש בזמנו חלק מתהליך העבודה בהרכבת צינור הפליטה של מנוע הסילון היה לימרוח גריז נחושת על החבק הענקי שמחבר אותו למנוע.
כל פעם שהיתי יוצא עם מטוס לעמדת ההרצה תמיד היתי ''מיתברך'' באיש ממחלקת מנועים שתמיד רץ לבדוק נזילות מיד אחרי שהינו מניעים .
את הצינור פילטה היה מרכיב צוות ממוסך המטוסים (אני וראש צוות) .
בקיצור אותו מנוען היה רץ פנימה איך שהכל מיתלהט ומחפש נזילות של כולם בכדי ללכלך על האחרים (אני ושאר חברי הצוות שבו עבדתי) הגריז המועט שהיתי מורח היה נוזל מיד בהנעה .
יום אחד נימאס לי מאיך שאותו מאנייק ''מחפש'' אותנו אז מרחתי כמות לא מבוטלת של הגריז והוא כהרגלו רץ מיד כשהנענו מבלי להמתין שכל החומרים יטפטפו כמו גריזים עודפים למינהם .
הוא קיבל שפריץ יפה של גריז רותח על הראש .
מאור אתה בטח תומר שמנוע סילון עובד בטמפ יותר גבוהה מברקסים וזה נכון אבל מדובר פה על החום שנוצר בחלק מיד בהתנעה כלומר החלק הגיע לטמפ זהה לקליפר של רכב.

דוד אני מקווה לבוא ללמוד מהנסיון שלך בתחום המדובר אני מאמין שאתה מבין על מה אני מדבר
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-15, 09:29   #18
asafasaf
Member
 
האווטאר של asafasaf
 
תאריך הצטרפות: May 2015
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: גטס ידנית
הודעות: 63
מחזק את מאור, צר לי יאיר ודוד, עם כל הכבוד כמובן, בכל ספרות טכנית שנתקלתי בה עד היום, רשום במפורש לגרז רפידות עם גריז נחושת, ואת המובילים עם גריז סיליקון.

במיוחד נתקלתי בגטס ואקסנט (אותו סוג קליפר) שהמוביל התחתון פשוט תקוע, ורק הוצאה שלו מהגרמושקות וניקוי במברשת מכל הגריז הישן והיבש, וגירוז מחדש בגריז סיליקון (הוא לא תוקף גומי) גרמו למוביל לנוע בחופשיות שוב.

גריז נחושת עמיד עד 1000 מעלות, ונשאר במקומו ולא נוזל, לפחות לא כשמדובר בברקסים.

מצורפות תמונות של מאזדה 3 שעבדתי עליה, ניתן לראות שכבה דקה של גריז נחושת על תושבת הקליפר, וגריז סיליקון סגול מיוחד עמיד בטמפ' גבוהות על המובילים:











ועוד תמונה מהספרות של טויוטה יאריס, עם סימונים היכן לגרז:



__________________
אסף

החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?

נערך לאחרונה על ידי asafasaf : 15-10-15 ב 09:31.
asafasaf מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-10-15, 09:30   #19
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
יאיר ידידי היקר - גריז נחושת הוא ממש לא כמו כל גריז והוא עמיד בטמפרטורות מאוד מאוד גבוהות ולכן מישתמשים בו במערכת הבלימה ולא בסוגים אחרים של גריז. לא מזלזל בניסיונך עם גריז זה אך לכל טמפרטורה יש את הגבול שלה וגם אבן הופכת לבזלת אך גריז נחושת מעולם לא יינזל מהחום השורר ברפידות, בקאליפר או סצלחות ואנע מבטיח לך שהצלחות יימסו לפני שיינזול. הדיון העמוק הזה יכול להמשך ללא הסכמות מצידכם ולכן רק כדי שגם אתם תבינו שיש אמת בדבריי אני מציע שתקראו קצת לעומק על עניין הגירוז ברחבי הרשת ובקארס פורום כולל סירטונים של יוטיוב וזאת בשביל ללמוד קצת יותר לפני שזורקים סתם קאליפר תקין שרק נחוץ לו קצת גירוז על מנת לנוע בחופשיות על גבי המובילים.
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-10-15, 18:17   #20
DimitryBresler
Junior Member
 
האווטאר של DimitryBresler
 
תאריך הצטרפות: Sep 2015
מיקום: vvvvvv
הגלגלים שלי: vvvvvv
הודעות: 22
מסכים עם אסףאסף ומאור30 , מובילים מנקים ומלכלוך ישן מגרזים בגריז ,
ורפידות בדרך כלל תמיד מקבלים בקופסה את הגריז או נחושת או בסגנון כדי למרוח על האזור האחורי ברפידה כדי למנוע שריקה ורעשים
DimitryBresler מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
טיפול ברעידות מנוע ובברקסים. usher123 פונטו - טכני 3 09-06-11 16:37
שחיקת בלמים לא אחידה בפונטו XTZ 98 ali9919 פונטו - טכני 5 02-05-11 05:21
פיאט רוכשת את היצרן זסטבה רפי לין פיאט כללי 1 08-01-10 10:05
רעשים בזמן נסיעה וחוסר שמן השביתו את הרכב, מה יכולה להיות הסיבה (ערוך) עידו אכדרי פונטו - טכני 11 10-10-08 07:47
חלון חשמל שיורד ולא עולה- מה הסיבה? stio אונו - טכני 3 13-12-07 17:20


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד