מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מה הסיבה לאי שחיקה אחידה ברפידות ברקס פונטו 98. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=19027)

shay2828 12-10-15 19:23

מה הסיבה לאי שחיקה אחידה ברפידות ברקס פונטו 98.
 
שלום

החלפנו השבוע רפידות ברקס וצלחות לפונטו 98.

הרפידות בצד שמאל היו גמורות לגמרי.

הרפידות בצד ימין היו עם עובי של 3-4 מ"מ.

מה הסיבה שבצד שמאל הרפידות היו גמורות לגמרי?

שי

נ.ב-יש לציין שבפעם הקודמת שהוחלפו ברקסים הוחלפו ברקסים ב-2 הצדדים ובאותו זמן ושל אותה חברה.

מאור30 13-10-15 05:42

ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס, צריך לבדוק. הרם את שני הגלגלים באויר וסובב אותם ובדוק אם שניהם מיסתובבים בקלות יחסית. כמו כן לאחר נסיעה אתה גם יכול לגעת בגאנטים ולראות אם אחד חם יותר מהשני. הפיתרון אגב לקאליפר שניתפס היא גירוז המובילים שלו.

davidmzr 13-10-15 07:57

נכון ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס. אבל ייתכן גם שהבוכנה לא חוזרת מספיק.
לא מגרזים קאליפר שניתפס, כדי שלא יצטבר עליו אבק.
שי, קיבלתי את הה"פ שלך, את החלקים שביקשת כבר מכרתי.
דוד.

מאור30 13-10-15 09:38

מה זאת אומרת לא מגרזים קאליפר שניתפס? מגרזים את המובילים עצמם ולרוב זה פותר את הבעיה.

davidmzr 13-10-15 13:37

לא מגרזים קאליפר שניתפס. באף טיפול ברכב אין הנחיות לפרק קליפרים ולגרז אותם.
כל חלק שנימצא באוויר מתחת לרכב במידה שהוא יגורז, יודבק באבק וג'יפה מהכביש ומשבילי עפר.
הג'יפה תידבק ובסוף תעבור גם לרפידות.
מה שכן עושים, משפשפים את המסילה עם נייר זכוכית גס.
הקליפר אמור לזוז בלי שימון עליו.
דוד.

מאור30 13-10-15 21:40

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 135905)
לא מגרזים קאליפר שניתפס. באף טיפול ברכב אין הנחיות לפרק קליפרים ולגרז אותם.
כל חלק שנימצא באוויר מתחת לרכב במידה שהוא יגורז, יודבק באבק וג'יפה מהכביש ומשבילי עפר.
הג'יפה תידבק ובסוף תעבור גם לרפידות.
מה שכן עושים, משפשפים את המסילה עם נייר זכוכית גס.
הקליפר אמור לזוז בלי שימון עליו.
דוד.

מה?!?
מאיפה הבאת את זה?
בכל הרכבים או לפחות ברובם הקאליפר נע על מובילים שהם מגורזים ומסביבם גומיות אבק (אקורדיון) על מנת לשמור על הגריז. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת לרוב הגריז בורח ואז ניכנס לכלוך שמקשה על תזוזת הקאליפר. בהחלפה שיגרתית של הרפידות בכל הרכבים שהחלפתי פירקתי מובילים גירזתי והחזרתי מה שאיפשר לתנועה חלקה של הקאליפר. ברכבים שבהם ניתקלתי בקאליפר שניתפס פירקתי מובילים, גירזתי והחזרתי והקסם חזר לפעול.
באמת מעניין אותי להבין למה אתה לא מכיר בעניין הגריז במובילים דויד...

shay2828 14-10-15 00:04

אכן חשדתי שהקליפר הוא הבעייתי.
העניין הוא שבעבר שיפצתי את הקליפרים אצל כפיר בלמים.החלפתי בזמנו אז צינורות בלם תוצרת איטליה,כולל שמן ברקס חדש[תקן DOT 4 כמדומני].הוחלפה גם אז משאבת בלם מרכזית איטלקית.

כנראה לא יהיה לי מנוס אלא לקנות מפירוק קליפר שמאלי ולהחליף.אני לא רואה סיבה נוספת לשפץ שוב את הקליפר.

shay2828 14-10-15 00:09

צטט:

במקור פורסם על ידי davidmzr (הודעה 135901)
נכון ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס. אבל ייתכן גם שהבוכנה לא חוזרת מספיק.
לא מגרזים קאליפר שניתפס, כדי שלא יצטבר עליו אבק.
שי, קיבלתי את הה"פ שלך, את החלקים שביקשת כבר מכרתי.
דוד.

דוד תודה.
מכיוון שאין לך את החלקים אני אפרסם זאת בפורום.אולי אמצא משהו.

davidmzr 14-10-15 13:56

1 צירוף קובץ(ים)
צטט:

במקור פורסם על ידי מאור30 (הודעה 135906)
מה?!?
מאיפה הבאת את זה?
בכל הרכבים או לפחות ברובם הקאליפר נע על מובילים שהם מגורזים ומסביבם גומיות אבק (אקורדיון) על מנת לשמור על הגריז. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת לרוב הגריז בורח ואז ניכנס לכלוך שמקשה על תזוזת הקאליפר.
באמת מעניין אותי להבין למה אתה לא מכיר בעניין הגריז במובילים דויד...

הגומיות נועדו למנוע כניסת לחות ומים מנסיעה בשלוליות. ולא על מנת לשמור על הגריז. בזמן לחיצות על הברקס נוצר חום על הקליפר. חום זה גורם לגריז להתייבש ולהתקשות וגורם לפינים להיתפס. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת, ניכנס מים/לחות שגורמים לפין להחליד. גריז שמים במקומות שאין בהם חום רב. במקרה הבן שלי טיפל לפני החג בקליפר תפוס. שאלתי אותו הבוקר, אם גירז את המובילים אמר שלא. חשב שאני מסטלבט עליו. :)
בתמונה הגריז שייבש.
דוד.

מאור30 14-10-15 15:18

אני עדיין חושב שאתה מסתלבט עליי שאתה לא מגרז מובילים. הגריז ששמים הוא גריז מיוחד עמיד בחום אם אני זוכר נכון גריז סיליקון. דרך אגב..גם גריז נחושת מורחים על נקודות מגע בין הרפידות לקאליפרים כדי למנוע שריקות והידבקות של הרפידות לבוכנת הבלם.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:52.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©