מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ההשקה של הספיידר
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת נורות באוטו!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 19-06-15, 18:57   #1
Indiana Jones
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2014
מיקום: קריות
הגלגלים שלי: ספייס sx
הודעות: 121
קלאץ' קשה וחורק- קלאץ ובוכנות חדשים

שלום,
הרכב: ספייס sx ידני 2001

בסוף מרץ בוצע טיפול שבו בין היתר הותקנו קלאץ valeo ומשאבה תחתונה ממתכת.
הקלאץ היה רך ושקט, אבל הגיעו ימים חמים ואיתם שוב הרעשים והקלאץ' הקשה.

לכן בתחילת יוני הוחלפה גם משאבת קלאץ' עליונה.
שוב, בלילה הקלאץ' רך ושקט אך ביום, כשחם, הקלאץ' קשה וחורק.

בקשר לחריקות:
תרסיס גריז חודר כמעט והעלים את החריקות. אך כעבור כמה ימין הרעש חזר. ראיתי בפורום שגירוז של ציר הדוושות עם "גריז לבן לפסטיק" אמור לפתור את הבעיה.
1. ניתן להשיג בארץ במחיר הגיוני?
2. יש מישהו מאיזור חיפה שעשה את התהליך הזה ויוכל לעזור לי?

בקשר לקלאץ' הקשה:
3. למישהו יש רעיון מה יכולה להיות הבעיה? אולי שווה ללכת למוסך מורשה שיבדקו זאת?
הטיפול נעשה מול העיניים שלי וגם בוצע ניקוז אוויר במשך כמה דקות עם "פמפום" הדוושה. יכול להיות שעדיין נשאר אוויר במערכת?


תודה מראש לעונים.

עריכה: אשמח אם מישהו יכול לערוך את הכותרת- מ"בוכנות" ל"משאבות"

נערך לאחרונה על ידי Indiana Jones : 19-06-15 ב 19:01.
Indiana Jones מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 20-06-15, 18:24   #2
Nuker
Senior Member
 
האווטאר של Nuker
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
קודם כל בוא נבין מאיפה בא הרעש,
בגלל שהדוושת מפלסטיק בקיץ שלנו לרוב הפלסטיק מתרחב ואז פדל הקלאץ' חורקת.

האם הרעש מהפדאל או מהמשאבה עצמה?
כשריססת גריז האם גם החריכות הפסיקו וגם הקלאץ' נהייה יותר רך?
Nuker מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 20-06-15, 22:52   #3
Indiana Jones
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2014
מיקום: קריות
הגלגלים שלי: ספייס sx
הודעות: 121
בדקתי שוב, הרעש מגיע מהציר. לא מהמשאבות ולא מהקלאץ (כאמור הם חדשים והותקנו מול העיניים שלי).
לאחר תרסיס גריז (שהמוסכניק שם) דוושת הקלאץ לא השמיעה רעש והייתה הרבה יותר רכה מהמצב הנוכחי.

אני חושב שכנראה התרסיס גריז פשוט נזל החוצה מהאיזור המרעיש ובגלל זה הרעש חזר.
לכן אני משער שגירוז בעזרת גריז (לא תרסיס) אמור לפתור את בעיית הרעש.
האם זה יכול להסביר גם את בעיית הקלאץ' הקשה?


בכל מקרה אשמח אם תוכלו להפנות אותי למקום בו אוכל לקנות את הגריז המתאים למטרה.
מישהו יודע כמה יכולים לקחת על טיפול כזה במוסך מורשה?

נערך לאחרונה על ידי Indiana Jones : 20-06-15 ב 23:53.
Indiana Jones מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-06-15, 03:12   #4
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
גירוז ציר דוושת מצמד (קלאץ')

למיטב זכרוני וידיעתי, עבודה נכונה מצריכה את פירוק הדוושות והוצאת ציר הדוושות, נקוי מגריז ישן ויבש וגירוז מחדש, בגריז מתאים.
המוסכים מורשי היבואן הותיקים, בודאי זוכרים זאת ויודעים מה צריך לעשות וכיצד ובדוק וברר אצלם.
באזור חיפה והצפון, אלו המוסכים מורשי היבואן:
http://www.fiat.co.il/default.asp?ca...7BE178D9E1C%7D
בהצלחה ובברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043

נערך לאחרונה על ידי רפי לין : 24-06-15 ב 10:36.
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-06-15, 11:42   #5
Indiana Jones
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2014
מיקום: קריות
הגלגלים שלי: ספייס sx
הודעות: 121
התקשרתי לפטין עכו, ביררתי לגבי גירוז ציר דוושות. אמרו שיחזרו אליי. עברו 3 שעות ולא חזרו. אעדכן אם זה ישתנה.

ביקרתי במוסך שפיק מזאווי (מורשה פיאט).
הם לא מתכוונים לפרק שום דבר, רק למרוח גריז חיצונית. ו"אין אחריות. יכול להחזיק יומיים ויכול להחזיק חודש".

אמרתי תודה רבה והלכתי.
קניתי תרסיס גריז בחנות חלפים לרכב קרובה (20 ש"ח) ועשיתי את אותה העבודה שהם היו עושיים.

התוצאה: גירוז חיצוני של ציר הדוושות לא עזר.
נזכרתי שקראתי איפשהו (כנראה בפורום הזה) שאולי מקור הרעש הוא מחיבור המשאבה העליונה לדוושת המצמד. לא ניתן לראות (בלי מראה) את האיזור. השפרצתי "על עיוור" ומרחתי בעזרת האצבע. הרעשים נעלמו כמעט לחלוטין וגם הדוושה הרבה יותר רכה ללחיצה. בינגו!!

האם זה פתרון זמני או לטווח ארוך? אני מניח שזה מה שהמכונאי שלי עשה. אם כן, זה זמני. אעדכן בהמשך.


עריכה:
ככל הנראה האיזור הבעייתי הוא "תפס משאבת קלאץ' עליונה".
תודה ליונתן 30 על התמונה מהפוסט הזה
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  6.JPG
צפיות: 666
גודל:  18.7 KB  

נערך לאחרונה על ידי Indiana Jones : 21-06-15 ב 13:24.
Indiana Jones מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-06-15, 18:25   #6
dor_k
Member
 
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: punto fun 60 hp
הודעות: 41
לדעתי יותר הגיוני שאם הרעש אכן נובע מתפס משאבת הקלאטצ לדוושה אז הבעיה היא במגע של המשאבה עם כיפת הפלסטיק אשר מפרידה למעשה בין התפס אשר יושב על הדוושה ואל המשאבה.
חוץ מזה יכול להיות שהבעיה היא במסילה שהדוושות יושבות עליהן ואז צריך לפרק לגמרי או לפרק חלקית את הדוושה להחדיר למסילה גריז וזה אולי יגרום לרעשים להפסיק.
dor_k מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-06-15, 22:33   #7
KRAFT
Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
יונתן 30 פרסם פה בעבר מדריך לטיפול בבעיה
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16688
KRAFT מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-06-15, 00:32   #8
stashayat
Member
 
האווטאר של stashayat
 
תאריך הצטרפות: Mar 2011
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס ELX
הודעות: 31
היה לי אותה בעיה בדוייק! ביצעתי לפי הפוסט של יונתן 30 וזה אכן עוזר!!! בקיץ זה מעלים את הרעש ל 3-4 חודשים ובחורף אף יותר.
אם תגרז עכשיו עד שזה יתייבש שוב יגיע החורף, ובחורף אין את הבעיה. עקב הקור הגומי שבציר לא מתרחב.
ז"א שקט לחצי שנה לפחות.
stashayat מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-09-15, 08:38   #9
Indiana Jones
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2014
מיקום: קריות
הגלגלים שלי: ספייס sx
הודעות: 121
עדכון: הבעיה בגדול נפתרה.
בפעם הראשונה ריססתי פחות או יותר כל מה שזז באיזור של המשאבה-רגלית קלאץ', והבעיה נפתרה.
מאז כל בערך חודש יש חריקה קטנה, שנפתרת עם ריסוס נקודתי בחיבור של הדוושה לרגלית.
כנראה שהגריז הזה מחליק החוצה מהאיזור.

אזמין גריז לבן מחו"ל, ואנסה אותו במקום התרסיס גריז הנוכחי.
אעדכן בעוד תקופה לגבי התוצאות עם הגריז הלבן.
Indiana Jones מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-09-15, 19:03   #10
NIRG
Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2013
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 42
אני יש לי אותו רכב וגם היה לי הבעיה של חריקות השפרצתי זסקאל ספרי לחלודה על הרגלית למעלה איפה שהיה עולה ויורדת וזה פתר לי את הבעיה כבר יותר משנה אין כלום אז שווה לנסות שהיה גמר חתימה טובה לכולם.
NIRG מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
תקלת למבדה וחור ניקוז באגזוז שמעון פנדה - טכני 4 06-02-14 20:25
בלמים חדשים חורקים, למה? דניאל_חיפה פונטו - טכני 3 22-02-13 19:15
הגיעו דברים חדשים!!!! erez_1987 מכירה 1 25-07-11 21:38
טיפולים שוטפים לפונטו ספייס וחור באגזוז ליאור23 פונטו - טכני 5 17-03-10 22:21
כמה שינויים חדשים ב HGT :) idango שיפורים וקוסמטיקה 16 06-11-09 16:54


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד