![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
פרוייקט מצולם - התקנת מיכל איסוף שמן (Oil Catch Tank)
מה הוא בעצם Oil Catch Tank?
מיכל האוסף את אדי הגזים מבית ארכובה ומונע מהם להישרף בבית המצערת. זהו לא ממש שיפור המפיק יותר כוח מהרכב, הוא נועד רק לשם ניקיון ושמירה על סביבת בית המצערת נקיה. מה גם שבעת עבודת המנוע, אדי הגזים הם חמים וכאשר הרכב יונק אויר גם האויר החם הזה נכנס למצערת. יש אומרים שזה מוריד מעט מביצועי הרכב. ישנם מספר דרכים לתת לאדי השמן להיפלט לאויר, כמו נשם שמן חיצוני או כאלה שמעבירים צינור נשם לרצפה ובכך מזהמים את האויר. מיכל כזה הוא הדרך הטובה ביותר. מה בערכה? ![]() מיכל אוניברסלי שנקנה מ ebay (על האריזה רשום Simota), צינור, בנדים ובנדים ממתכת. העבודה פשוטה מאוד ולא מסובכת. העבודה נעשתה על פונטו דור 1 אך קיט כזה הוא אוניברסלי ומתאים לכל רכב. מפרקים את פילטר האויר (2 קליפסים) + החלק העליון (2 ברגי 10) ![]() כעת יש לנו את צינור הנשם שיוצא מבית הארכובה ועוד צינור וואקום שבו לא נשתמש ונחזיר אותו להיכן שהיה. ![]() נוציא את צינור הנשם ואת מלכודת האש הנמצאת בתוכו (ספירלה כזאת המונעת מהשמן לעבור בחופשיות): ![]() אפשר לנקות טיפה את האזור. כעת נבחר מיקום למיכל: אני בחרתי למקם אותו באזור האלטרנטור שמה. נראה לי הכי אידיאלי. נעביר את 2 הבנדים: ![]() נחזק, נגזור את הקצוות והמיכל יושב טוב: ![]() הצינור המגיע בערכה הוא ארוך. יש לגזור אותו על מנת לקבל 2 צינורות שאותם נעביר אחד לכניסה ואחד ליציאה. צינור מס' 1 - נעביר קצה אל הבלוק (יושב בול) ואת הקצה השני נחבר למיכל עם בנד מתכת: ![]() ![]() נחבר את בית פילטר האויר, נסגור את הברגים: ![]() ונעביר את צינור מס' 2 מקצה פילטר האויר אל המיכל (גם כאן חיזוק עם בנד מתכת): ![]() התוצאה הסופית: ![]() הוספתי קצוות מצינור גומי כמו של הנשם בשביל לחזק והשצינורות ישבו יותר טוב: ![]() על מנת לדעת מתי לרוקן את המיכל, יש צינורית בצידו וצריך להסתכל האם מלוכלכת. ישנו בורג ריקון בתחתית המיכל ועם סיבוב ביד אפשר לרוקן את השמן. אני יסע איתו איזה 1000 ק"מ ויעלה תמונה כמה שמן נאגר במיכל. הנה תמונה של מיכל כזה על HGT לאחר 8 חודשים: תראו כמה זבל כזה נשרף בבית המצערת... לא ידוע לי אם הדבר עובר טסט, ישנם כמה צבעים למיכל ואם רוצים שלא יראה בולט אפשר תמיד להזמין בשחור ולחבר צינורות שחורים. תמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו לקראת הטסט ולהחליף. בהצלחה! נערך לאחרונה על ידי chesh : 01-02-11 ב 21:18. |
|
|
|
|
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| בא לי לפרק [אולי פרוייקט מצולם] | punto-mk1 | פונטו - טכני | 160 | 15-07-11 19:51 |
| פרוייקט מצולם - החלפת נורה בקונסולה - MK1 | chesh | פונטו - טכני | 14 | 22-11-10 21:29 |
| פרוייקט מצולם - החלפת אטמי בית מצערת - MK1 | chesh | פונטו - טכני | 7 | 11-11-10 11:57 |
| [פרוייקט מצולם] ניקוי בית מצערת בפונטו HGT Mk2 Euro3 | Caveman | פונטו - טכני | 23 | 25-05-08 12:10 |
| פרוייקט מצולם, בניית גוף מפיברגלאס | פיאט כללי | 4 | 26-04-07 18:17 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד