מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קצת מייק-אפ ;)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט ריטמו דור ראשון קבריולט בארץ!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 31-01-11, 18:05   #1
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
פרוייקט מצולם - התקנת מיכל איסוף שמן (Oil Catch Tank)

מה הוא בעצם Oil Catch Tank?
מיכל האוסף את אדי הגזים מבית ארכובה ומונע מהם להישרף בבית המצערת.
זהו לא ממש שיפור המפיק יותר כוח מהרכב, הוא נועד רק לשם ניקיון ושמירה על סביבת בית המצערת נקיה. מה גם שבעת עבודת המנוע, אדי הגזים הם חמים וכאשר הרכב יונק אויר גם האויר החם הזה נכנס למצערת. יש אומרים שזה מוריד מעט מביצועי הרכב.
ישנם מספר דרכים לתת לאדי השמן להיפלט לאויר, כמו נשם שמן חיצוני או כאלה שמעבירים צינור נשם לרצפה ובכך מזהמים את האויר. מיכל כזה הוא הדרך הטובה ביותר.

מה בערכה?



מיכל אוניברסלי שנקנה מ ebay (על האריזה רשום Simota), צינור, בנדים ובנדים ממתכת.
העבודה פשוטה מאוד ולא מסובכת. העבודה נעשתה על פונטו דור 1 אך קיט כזה הוא אוניברסלי ומתאים לכל רכב.

מפרקים את פילטר האויר (2 קליפסים) + החלק העליון (2 ברגי 10)



כעת יש לנו את צינור הנשם שיוצא מבית הארכובה ועוד צינור וואקום שבו לא נשתמש ונחזיר אותו להיכן שהיה.



נוציא את צינור הנשם ואת מלכודת האש הנמצאת בתוכו (ספירלה כזאת המונעת מהשמן לעבור בחופשיות):



אפשר לנקות טיפה את האזור. כעת נבחר מיקום למיכל:
אני בחרתי למקם אותו באזור האלטרנטור שמה. נראה לי הכי אידיאלי.
נעביר את 2 הבנדים:



נחזק, נגזור את הקצוות והמיכל יושב טוב:



הצינור המגיע בערכה הוא ארוך. יש לגזור אותו על מנת לקבל 2 צינורות שאותם נעביר אחד לכניסה ואחד ליציאה.
צינור מס' 1 - נעביר קצה אל הבלוק (יושב בול) ואת הקצה השני נחבר למיכל עם בנד מתכת:





נחבר את בית פילטר האויר, נסגור את הברגים:



ונעביר את צינור מס' 2 מקצה פילטר האויר אל המיכל (גם כאן חיזוק עם בנד מתכת):



התוצאה הסופית:



הוספתי קצוות מצינור גומי כמו של הנשם בשביל לחזק והשצינורות ישבו יותר טוב:



על מנת לדעת מתי לרוקן את המיכל, יש צינורית בצידו וצריך להסתכל האם מלוכלכת.
ישנו בורג ריקון בתחתית המיכל ועם סיבוב ביד אפשר לרוקן את השמן.
אני יסע איתו איזה 1000 ק"מ ויעלה תמונה כמה שמן נאגר במיכל.
הנה תמונה של מיכל כזה על HGT לאחר 8 חודשים:



תראו כמה זבל כזה נשרף בבית המצערת...
לא ידוע לי אם הדבר עובר טסט, ישנם כמה צבעים למיכל ואם רוצים שלא יראה בולט אפשר תמיד להזמין בשחור ולחבר צינורות שחורים. תמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו לקראת הטסט ולהחליף.
בהצלחה!

נערך לאחרונה על ידי chesh : 01-02-11 ב 21:18.
chesh מנותק  
הגב עם ציטוט
 



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בא לי לפרק [אולי פרוייקט מצולם] punto-mk1 פונטו - טכני 160 15-07-11 19:51
פרוייקט מצולם - החלפת נורה בקונסולה - MK1 chesh פונטו - טכני 14 22-11-10 21:29
פרוייקט מצולם - החלפת אטמי בית מצערת - MK1 chesh פונטו - טכני 7 11-11-10 11:57
[פרוייקט מצולם] ניקוי בית מצערת בפונטו HGT Mk2 Euro3 Caveman פונטו - טכני 23 25-05-08 12:10
פרוייקט מצולם, בניית גוף מפיברגלאס פיאט כללי 4 26-04-07 18:17


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד