מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > פיאט כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט ספורט
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 16-11-10, 09:08   #1
panda05
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
תמיהה לגבי תיבות "אוטומטיות" בפיאט קטנות

עד לא מזמן הכרתי היטב בנהיגה דגמי פיאט נטולי דוושת מצמד מדגמי פנדה וגרנדה פונטו , בעלי תיבה

רובוטית (DUALOGIC). תיבה זו נכנסה למכוניות קטנות בפיאט מ- 2004. (פנדה, פונטו אקטיב,

ובהמשך גרנדה פונטו).

להתרשמותי התיבה הרובוטית בעלת יתרונות לא מבוטלים - חסכונית בדלק, אמינה יחסית , לא מאבדת

מכח המנוע לעומת תיבה קונבנציונלית עם ממיר מוממנט, תפעול נח, אחזקה זולה , אופציית תפעול

ידנית נוחה.

אולם מצאתי בה מספר חסרונות ( אמנם לא קריטיים) :

1. טלטול קל בשילוב בהתחלת נסיעה או בהזדחלות איטית . (אם כי פחות גרוע מתיבות רובוטיות של יצרנים אחרים).

2. התדרדרות אחורנית בעלייה .

3. מצב E (חסכון בדלק) לא נעים - מחליף הילוכים מאוד מוקדם וללא כח סביר לנסיעה.

4. בהסתייגות , מתחילות שמועות על אמינות לא מושלמת ותקלות יקרות ספורדיות באקסמפלרים

מסויימים שהגיעו לקילומטראז' גבוה.

לאחרונה רכשתי לקרובת משפחה פונטו 16V דינאמיק עם תיבה רציפה SPEEDGEAR, וזאת לאחר

שנעזרתי בחיפושים ארוכים בפורום על הגיר הזה (וקראתי רק דברים טובים).

היות וידעתי שגיר כזה לא נכנס לדגמי פיאטים חדשים אחרי הפונטו MK2 (לאחר 2005/6)

ומדובר בגיר יחסית לא מודרני, שהוחלף ברובוטי בדגם הגרדה פונטו , ציפיתי למצוא גיר לא מוצלח

יחסית עם חסרונות בולטים והרגשה לא נעימה בתפעול ובנסיעה.

מה אגיד ? מאוד הופתעתי לטובה.

התיבה מאוד חלקה ,נעימה ויעילה לשימוש. מוד ידני נוח ויעיל. מצב E לא מסרס. לא מתדרדרת

בעליות . כל החסרונות שמניתי לעיל על התיבה הרובוטית בפיאט פשוט לא קיימים.

בנוסף חסכונית בדלק ונחשבת לאמינה ונטולת בעיות.

חיפשתי חסרונות בכוח - מעשיים ותאורטיים ולא מצאתי.

ולשאלה המעניינת אותי :

למה פיאט זנחו את התיבה הזו ? מה לא היה בה טוב ? למה עברו איסטרטגית לשיטה הרובוטית

שנראית נחותה ? האם פיאט הלכו אחורה ?

השערה שלי - שיקולי תדמית ואופנה או שיקולי עלות . (לא טובת הלקוח בכל אופן).

מעניין מה דעת מומחי הפורום.
panda05 מנותק  
הגב עם ציטוט
 


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
צריך מעט "יישור קו" לגבי גרנדה 2008 אקטיב פלוס - אוטו' gilad911 גרנדה פונטו - טכני 3 13-01-10 15:53
האם "גלגול לאחור" של ק"מ בפיאט הוא דבר שכיח? meymia פיאט כללי 35 11-11-08 22:34
דעתכם לגבי טיול "דרומי" simon377 הצעות ושאלות על פעילויות המועדון 9 11-05-08 23:24
שאלה לגבי טורים "משחקים" , ספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 4 21-03-08 15:41
כתבה: "בפיאט אוהבים אותן קטנות" פיאט כללי 1 29-12-05 13:10


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 16:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד