![]() |
תמיהה לגבי תיבות "אוטומטיות" בפיאט קטנות
עד לא מזמן הכרתי היטב בנהיגה דגמי פיאט נטולי דוושת מצמד מדגמי פנדה וגרנדה פונטו , בעלי תיבה
רובוטית (DUALOGIC). תיבה זו נכנסה למכוניות קטנות בפיאט מ- 2004. (פנדה, פונטו אקטיב, ובהמשך גרנדה פונטו). להתרשמותי התיבה הרובוטית בעלת יתרונות לא מבוטלים - חסכונית בדלק, אמינה יחסית , לא מאבדת מכח המנוע לעומת תיבה קונבנציונלית עם ממיר מוממנט, תפעול נח, אחזקה זולה , אופציית תפעול ידנית נוחה. אולם מצאתי בה מספר חסרונות ( אמנם לא קריטיים) : 1. טלטול קל בשילוב בהתחלת נסיעה או בהזדחלות איטית . (אם כי פחות גרוע מתיבות רובוטיות של יצרנים אחרים). 2. התדרדרות אחורנית בעלייה . 3. מצב E (חסכון בדלק) לא נעים - מחליף הילוכים מאוד מוקדם וללא כח סביר לנסיעה. 4. בהסתייגות , מתחילות שמועות על אמינות לא מושלמת ותקלות יקרות ספורדיות באקסמפלרים מסויימים שהגיעו לקילומטראז' גבוה. לאחרונה רכשתי לקרובת משפחה פונטו 16V דינאמיק עם תיבה רציפה SPEEDGEAR, וזאת לאחר שנעזרתי בחיפושים ארוכים בפורום על הגיר הזה (וקראתי רק דברים טובים). היות וידעתי שגיר כזה לא נכנס לדגמי פיאטים חדשים אחרי הפונטו MK2 (לאחר 2005/6) ומדובר בגיר יחסית לא מודרני, שהוחלף ברובוטי בדגם הגרדה פונטו , ציפיתי למצוא גיר לא מוצלח יחסית עם חסרונות בולטים והרגשה לא נעימה בתפעול ובנסיעה. מה אגיד ? מאוד הופתעתי לטובה. התיבה מאוד חלקה ,נעימה ויעילה לשימוש. מוד ידני נוח ויעיל. מצב E לא מסרס. לא מתדרדרת בעליות . כל החסרונות שמניתי לעיל על התיבה הרובוטית בפיאט פשוט לא קיימים. בנוסף חסכונית בדלק ונחשבת לאמינה ונטולת בעיות. חיפשתי חסרונות בכוח - מעשיים ותאורטיים ולא מצאתי. ולשאלה המעניינת אותי : למה פיאט זנחו את התיבה הזו ? מה לא היה בה טוב ? למה עברו איסטרטגית לשיטה הרובוטית שנראית נחותה ? האם פיאט הלכו אחורה ? השערה שלי - שיקולי תדמית ואופנה או שיקולי עלות . (לא טובת הלקוח בכל אופן). מעניין מה דעת מומחי הפורום. |
לא זנחו, הפסיקו לייבא ארצה. זה הכל.
|
תיבות הילוכים אוטומטיות
ליצרני הרכב זול יותר להתקין תיבות הילוכים רובוטיות מתיבות הילוכים אוטומטיות פלנטריות (רגילות) או רציפות.
זה גם מאפשר להם למכור מכוניות עם תיבת הילוכים רובוטית במחיר מעט יקר יותר מתיבת הילוכים ידנית רגילה. בדגמים חדישים יותר של פיאט, יש בתיבת ההילוכים הרובוטית וגם בידנית מע' HILL HOLDER שבזמן שהמכונית נמצאת בהילוך ובשיפוע אחורנית כשדוושת הבלמים לחוצה, מעל זוית מסוימת, למשך כ 3 שניות אין הדרדרות אחורנית בשחרור דוושת הבלם וזה מסייע ל בצע "זינוק בעלייה" ללא הדרדרות אחורנית. זה קיים ומורגש בפיאט פנדה שלי שהנה עם הילוכים ידניים. בברכה - רפי לין |
צטט:
פיאט לא התקינו תיבת CVT במודלים נוספים לאחר הפונטו , כל המכוניות הקטנות עד בינוניות שהושקו מ - 2004 ואילך - פנדה, 500 , גרנדה פונטו , פונטו איוו - מגיעות עם תיבות ידניות או רובוטיות . |
אני זוכר שראיתי מפרטים של פונטו דור 3 ששווקו עם CVT, אבל ניחא :)
|
צטט:
(נ.ב לאבא שלי יש איביזה חדשה והוא אומר שזה בדיוק מה שקורה לו לפעמים) למה צריך את זה בכלל... מילא ברובוטי אבל בידני? |
HILL HOLDER
ברשותי גם סיאט איביזה 1.6 SC ידנית ובה מותקת מערכת HILL HOLDER.
בתור נהג מיומן בגיר ידני אף פעם לא סבלתי מתופעת התדרדרות בעליות , למרות שאני גר בירושלים. תמיד הסתדרתי או בעזרת בלם יד או "חצי קלאץ'" וזריזות . סברתי שממש זו מערכת מיותרת עבורי באיביזה. מהתרשמותי בפועל המערכת עובדת דווקא מצויין ומקילה על הנהג. התופעה שתיארת לא מובנית לי. בלמים אכן מוחזקים ל 3 שניות או עד שהמצמד והגז משלבים להילוך והרכב נע ללא התדרדרות. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©