![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#31 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 93
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
"פעימת דחיסה כל שני סיבובים" שני סיבובים של מה ?. פעימת דחיסה היא מהלך אחד של הבוכנה מלמטה למעלה. היא גורמת לקרנק לבצע חצי סיבוב.
אכן חצי סיבוב הוא 180 מעלות. הטעות שלך נובעת כי אתה יוצא מתוך הנחה, שהבוכנה בזמן כיבוי עומדת בנ.מ.ע. הבוכנה עומדת בחצי הצילינדר בגלל לחץ בקומפרסיה, ז.א. היא ביצעה חצי הדרך לנ.מ.ע. שהם רבע סיבוב. נשאר "למסכנה" עוד 90 מעלות להגיע לנ.מ.ע. בהנעה הבאה. נראה שאתה מתבלבל בין מנוע 4 פעמות לשתי פעימות, שם מהלך הפליטה והיניקה מתבצע במהלך אחד, ובמהלך הבא מתבצעת הדחיסה. אתה מוזמן לתקן אותי אם אני טועה, בכייף. דוד. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 93
|
התייחסתי למשפט אחד שלך - "בכל 90 מעלות יש התנגדות".
במנוע 4 פעימות, פעימת דחיסה אחת בכל שני סיבובים של המנוע, של הקראנק, של גלגל התנופה. מסכים? אם כך, במנוע 4 צילינדרים, כל רבע מכך, שזה כל חצי סיבוב, כלומר 180 מעלות, יש דחיסה לאחת הבוכנות, מה שיוצר התנגדות. לגבי נקודת העצירה, אני לא מתווכח שיש 4, רק לא מסכים להסבר למה. ההסבר שלי קצת שונה. נ.מ.ע זו מה שנקרא בפיזיקה נקודת שיווי משקל בלתי יציבה. אם הבוכנה נעצרה בדיוק בנ.מ.ע, ועוד אפסילון (מרחק קטן מאוד), הקומפרסיה בבוכנה תהדוף אותה קדימה עוד קצת, כשמינית סיבוב. ואם הבוכנה נעצרה אפסילון לפי נ.מ.ע, הקומפרסיה תהדוף אותה חזרה כשמינית (?) סיבוב. מודל דומה להמחשה של נקודת שיווי משקל בלתי יציבה: נתאר מסלול בו יש גבעה. ראש הגבעה היא נקודת שיווי משקל בלתי יציבה עבור כדור. אם תנסה לגלגל כדור בדיוק אל ראש הגבעה, מעשית הוא יתגלגל חזרה או יתגלגל אל מעבר לגבעה. הקומפרסיה האגורה בצילינדר היא אנרגיה פוטנציאלית בדיוק כמו האנרגיה הפוטנציאלית של מסת הכדור בראש הגבעה. נערך לאחרונה על ידי yuvk : 22-04-11 ב 11:59. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
צטט:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 93
|
אני אולי נודניק, ומשתמש במונחים של פיזיקה, אבל לפחות נתתי הסבר לארבע נקודות עצירה, למרות שיש רק שתי פעימות דחיסה בסיבוב אחד של הקראנק. "יעצר בקומפרסיה של הבוכנה הבאה" היה צריך לתת 2 נקודות עצירה.
מיציתי. נערך לאחרונה על ידי yuvk : 22-04-11 ב 14:06. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
לא, אתה לא נודניק. נראה שיש לך ידע במנועים.
"היה צריך לתת 2 נקודות עצירה" אתה צודק. דוד. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פונטו 1.1 , פגו' 306
הודעות: 455
|
דוד שאלה לי אלייך.
יכול להיות שהמנוע לעולם לא היה בנ.מ.ע בזמן שהרכב היה כבוי, אך כאשר הניעו אותו בטעות נתנו סטרטר ארוך,אני בטוח שזה קרה לכל אחד מאיתנו לפחות פעם אחת. וכך נוצר מצד שהזר של גלגל התנופה נשחק אך אף אחת מהבוכנות לא הייתה בנ.מ.ע בזמן שהרכב היה דומם. או שאני טועה והדבר היחידי שייהרס יהיה הסטרטר ולא תיהיה שחיקה בגלגל התנופה. תקן אותי אם אני טועה (אני מתכוון שהרכב כבוי נותנים בסוויטץ סטרטר ארוך)
__________________
שהדוושה בריצפה הלב בתקרה! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
לא הבנתי למה הכוונה ב-"כאשר הניעו אותו בטעות נתנו סטרטר ארוך".
הגל"ש של הבנדיקס עשוי מסגסוגת יותר קלה מ-הגל"ש שעל גלגל התנופה.ז"א פחות מוקשה. מהסיבה שהוא ישחק קודם. כדי שלא יהיה צורך להוריד גיר אלא רק סטרטר. המצב היחיד שבוכנה תעמוד בנ.מ.ע הוא, אם תיתן סטרטר בלי הפלגים. דוד. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2010
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פונטו 1.1 , פגו' 306
הודעות: 455
|
הבנתי.
דוד היקר חזרת לכרס פורום?
__________________
שהדוושה בריצפה הלב בתקרה! |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| שאלה| פונטו ספייס 2004 שאלה לגבי דגמים | liran315 | פונטו - טכני | 10 | 26-04-10 18:30 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד