מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > אונו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התחדשתי באונו 1400...
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט ריטמו דור ראשון קבריולט בארץ!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 17-03-09, 00:49   #31
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
תראה אלמוג

תראה אלמוג, אני ממש ממש ממש מתנצל. אבל בשרשור הזה אני פשוט מפגר.
התחלת את השרשור בבעיה א', משם קפצת לג', ועכשיו אנחנו בכ'. בוא נעשה סדר, ושוב, זה לא אתה, זה אני. אני פשוט מפגר וקשה לי לעקוב אחרי כל ההדעות, למרות שעשיתי מאמצים נפשיים כבירים על מנת לחזור לתחילת השרשור ולהתחיל ולקרוא הכל מהתחלה, אבל לצערי באמצע שלו כבר הריכוז שלי ירד למינוס חמש, ולא אני לא בחרמון.
מה שאני מבקש ממך זה משהו פשוט, אם תסכים לעזור לנו לעזור לך אז זה יהיה אחלה.
מה שאני מבקש זה שתכתוב בתמצית מה הבעיה עכשיו, ספציפית עכשיו. עזוב אותנו מהצפצפה שלך עכשיו. מה הבעיה עם המערכת, מה היא מרכיבה (סתם דגומא, מגבר, רמקולים, יחידת ראש, סאב) וצריכת וואט של כל אחד מהם.
אם הבנתי נכון יש לך בעיה במערכת, זה ממש לא פשוט כמו שאתה מתאר את זה, יש עובי מסויים לכבל הפלוס שהולך מהמצבר למגבר, העובי הזה הוא מחושב לפי הספק ולפי המרחק בין המצבר למגבר, הוא נמדד ביחידות של גאוג', יש 8 ויש 4. זו תורה שלמה מערכת סאונד גדולה בעלת הספק גדול. מספיק פאשלה קטנה בהתקנה או כבל שאינו נכון ואז מתחילות בעיות. בקיצור בתמצית מה הבעיה כרגע שאתה מחפש לה ייעוץ ופתרון.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער

נערך לאחרונה על ידי saar : 17-03-09 ב 00:51.
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-03-09, 15:27   #32
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
טוב אז ככה אתה צודק בעענין הקטע עם הקפיצה בין הנושאים פשוט חשבתי להמשיך פה במקום לפתוח עוד איזה 10 שרשורים סתם והיו יורים בי פה בטח .

אז ככה יש מגבר שהוא 2200 וואט . אני לא יודע בדיוק כמה אמפר אם תוכל להסביר לי איך לבדוק אני אגיד לך .
רמקולים 480 וואט של פיוניר
סאב של 1000 וואט . העובי של הכבל שרץ מהמצבר למערכת הוא עובי 1.5 לפחות ככה אמר לי המתקין שהתקין את כל הסיפור הזה . לא שיש לי בעיה להתקין אני יודע לעשות את זה אבל רציתי פעם אחת שיעשה את זה בעל מקצוע . ( לפחות חשבתי שהוא בעל מקצוע טוב )
בקיצור קורה משו מוזר . אם למשל אני נוסע עם ווליום גבוהה עם המערכת ואחרי כמה זמן של נסיעה מכבה את האוטו לא יודע חונה או משו כזה ובא להניע שוב האוטו לא מניע .ועושה רעשים כאילו מצב שאין מצבר ממש לא נותן סטרטר ולא כלום בדחיפה הוא מניע בשניה וגם עם כבלים בלי מאמץ .אפשר להגיד שזה נראה הזויי אבל כילו המערכת שוחטת את המצבר . אבל אם למשל אני אסע בווליום נמוך ממש אפילו נסיעה של כמה שעות ואכבה את האוטו וארצה להניע שוב הכל יהיה תקין והאוטו יניע בלי להתאמץ אפילו . זה הקטע המוזר עם הווליום או לא יודע מה ששוחט את המצבר .
almogxxx מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-03-09, 16:14   #33
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
נשמע שהאלטרנטור שלך קטן מדי בשביל המערכת שהרכבת. (או אולי עייף מדי?)
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-03-09, 17:52   #34
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
הבנתי אוקיי,
תקשיב טוב, בוא נתחיל קודם כל ככה,
לגבי העובי חוט פלוס שרץ מהמצבר לרכב, אני לא יודע מי אמר לך שהעובי שלו הוא 1.5 אבל אותו אחד שאמר לך את זה הוא מדומיין. 1.5 קוורד זה חוט של חשמל ביניין. החוט שאצלך מודדים אותו ביחידות של גאווג'. וצריך להיות אצלך לפחות אבל לפחות עובי של 4 גאווג'. תבדוק את העיניין, זה דבר ראשון (אתה יכול להיכנס לכל מתקין מערכות שיעיף מבט ויגיד לך איזה עובי הוא).

לגבי המערכת זה בהחלט נשמע הגיוני מאוד שהרכב לא יניע לאחר ווליום גבוה, היות וחסר לך כאבל!!!!
אני לא יודע מי אמר לך להתקין סאב של 1000W ללא קאבל!!! צריך להיות בשביל זה מדומיין רציני.
אבל בוא נעשה מבחן פשוט, תקשיב ותקשיב טוב. פתח תא מטען, נתק את הסאב (נתק אותו לחלוטין מהמערכת, ניתוק פיזי, שלא יהיה מחובר בכלל!!!), כעת סע עם הרכב עם ווליום גבוה, ואז תבדוק אם בעיות ההנעה חוזרות. אם הן לא חוזרות, אז צדקתי ואתה צריך קאבל!

קדימה, לך בצע אנחנו ממתינים לממצאים
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-03-09, 20:44   #35
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
סער אתה צודק ברוב, אך לדעתי האישית טועה בכל מה שקשור לקבל.

קבל יכול לפצות כאשר יש מערכת טעינה תקינה אך המצבר לא מצליח לספק את הזרם הנדרש בצריכה גבוהה רגעית כלומר בקטעי באסים וכדומה. בצלילים נמוכים נדרש מהמצבר המון חשמל ברגע קצר אך היות ואינו יכול לספק את המתח הזה שמים קבל שישלים את המצבר.
מהרגע שהקבל נפרק הוא מתחיל להטען מחדש עד לבאס הבא. במערכת של אלמוג לא רק שמערכת החשמל תצטרך להשמיע מוזיקה (שגם ככה קשה לה) אלא גם תאלץ להטעין את הקבל.

במקרה כמו של אלמוג, מדובר על מערכת טעינה לא טובה ולכן הקבל לא יוכל לסייע וגרוע מכך, כמעט תמיד יהווה נטל על המצבר ומערכת הטעינה.

יש שתי דרכים שאני מכיר להתגבר על הבעיה של אלמוג:
1. שדרוג מערכת הטעינה (אלטרנטור חזק יותר ובדיקת כל החיווט)
2. מעבר למגברים באיכות גבוהה יותר שדורשים הספקי חשמל נמוכים יותר.

אני הייתי בודק את מערכת הטעינה היות ונראה לי שכאן נמצאת הבעיה.
קבל, לדעתי האישית יהיה בזבוז כסף ללא בדיקה מדוקדקת באם הוא באמת דרוש. (כפי שאמרתי, לא זה המצב כאן).
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-03-09, 23:30   #36
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
טוב אני חייב להודות לכולם . באמת לא חושב שגם אם הייתי יושב אצל 4 בעלי מקצוע בו זמנית ומוכן לשלם גם 10 אלף לא היו משקיעים בתשובות והסברים כמו שהסבירו לי פה . אז באמת תודה .

אז ככה היום הלכתי לחשמלאי ובדקתי שוב את הקטע עם האלטרנטור . האלטרנטור תקין ואפילו לא מזמן הורכב חדש לפי התאריך שכתוב עליו . בערךך כמה חודשים . בבדיקה של המצבר כנראה שמצאנו את הבעיה .. המצבר לא מצליח להחזיק זרם .. הוא נטען מהאלטרנטור וכל המערכת החשמלית מצויינת .. הוא פשוט לא מצליח לשמור על הזרם הוא באיזה שהוא שלב פורק את הזרם . הברירה היחידה קודם כל בלי שום קשר למערכת בכללי היא לקנות מצבר חדש .

החשמלאי אמר לי דבר שרציתי לשאול . הוא אומר שברכב הזה שמים מצבר של 48 -55 אמפר מקסימום .. ( פיאט אונו שנת 95 להזכיר ) עכשיו רציתי לשאול . למה יש כל כך הרבה משחק אני יודע שברוב הרכבים יש נגיד הוא צריך להיות 55 אמפר אז מקסימוםםםם שמים או 55 או 50 . למה ברכב הזה אפשר לשים כל כך הרבה סוגים ?!
ועוד דבר שהוא אמר שכדי לשים מצבר חזק יותר סתומרת עדיף את ה55 אמפר למי שיש מערכת כזאת זה עדיף .
השאלה האם זה באמת כזה משנה ?!?!
ועוד משו ברור שזה דבר הכרחי עכשיו המצבר .. השאלה אם הוא יפתור את הבעיה סופית או שאני עדין אשמע בווליום נמוך לעד ?!

בתודה . אלמוג .
almogxxx מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-03-09, 23:43   #37
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
ראשית יש לציין כי יש בנושא הזה אחלה בלאגן .
בוא נפריד בין הנושאים מערכת לחוד . הנעה לחוד .

שנית מה שאמר רענן הוא צודק . היתה לי בעיה כזו בפיאט אונו שניסיתי לשפץ . כשהמנוע חם ואני מכבה אותו לרגע . הנטיה הטבעית של המנוע להמשיך להתחמם (חוק פיזיקלי ) כאשר המשאבת מים כבר לא פועלת לקרר אותו , וחום המנוע עולה מעט מעל הממוצע (תוכל לאמת את דברי ע"י זה שתסתכל על הטמ"פ לפני ניסיון ההנעה כשהמנוע חם ) . נוצר קושי בסיבוב המנוע (יכול להגרם מהמון סיבות ) ולכן יש לך בעית הנעה .

דרכי פיתרון :

1) בדוק את המצבר (אם הוא מ2002 ) אז חסוך לעצמך את הבלאגן ותקנה חדש לא לסמוך על ניסיי פח השמן .

2) החלפת כבל המתח המגיע מהמצבר לסטרטר יכול לעשות נפלאות מניסיון יש להם נטיה להשחק עם השנים (לא ניתן להבחין בכך ויזואלית ) .

3) אם אתה נוטה להסחף עם מערכת חזקה למדי , ראשית חשוב על שדרוג האלטרנטור והמצבר למידה וחוזק גדול מהרגיל . שנית הוספת קבל (קבל יצוב מתח בכניסה למגבר) יכול להקל על העומס הרגעי בעת צריכה חזקה . (וימנע מפל מתח על הכבל המגיע מהמצבר ) .

4) יתכן כי המתנע שלך זקוק לשיפוץ , אם תפרק אותו תבחין כי קיים בתוכו מגען נחושת עבה שנוטה לצבור פיח רב ולהשחק עם השנים ( אם זה פעם ראשונה שמפרקים אותו אז פשוט תהפוך אותו לצד השני (הוא סימטרי ) ובכך תחדש את המגע של הולכת הזרם למנוע הסיבוב ) .


מקווה שהבנת
עמית
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-03-09, 23:53   #38
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
אוקיי רענן, בוא נלך בשיטה שלך.
ידידי אלטרנטור אנו מבינים שהוא תקין על פי בדיקת חשמלאי רכב.
לפי הממצאים המצבר שלך פורק חשמל במהירות ויש להחליפו, אז קדימה, החלף אותו ונראה אם הבעיה תחזור.

בזמן הקרוב היות ומדובר במצבר חדש, אני מאמין שלא תחזור הבעיה, אם כי אולי בטווח הארוך שהמצבר יהיה בן חודשיים לערך.

לפי הנתונים שמסרת 1000W סאב, לעניות דעתי דורש קבל מתח. אך רענן טוען שלא, לפיכך החלף מצבר היות והוא טעון שיפור, ולאחר מכן נלך צעד צעד.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-03-09, 03:09   #39
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
סער,

אלמוג מדבר על 1000 וואט ולא וואט RMS, ככה שההספק והצריכה לא אמורים להיות בשמים.
לעניות דעתי מדובר על משהו שפיאט אונו יכולה לסחוב על האלטרנטור והמצבר שלה בכבוד.

כפי שאמרת, בוא נתחיל מהקל לכבד ולפני רכישה של קבל נראה מה מערכת החשמל של האונו יודעת לעשות. אכן, רק לאחר כמה חודשים נדע אם מערכת החשמל מחזיקה את הסאב והמגבר. למרות שאם לא, כבר היה אמור לראות ריצודים של האורות בעת באסים כבדים.

רענן
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-03-09, 02:01   #40
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
טוב אז ריצודים של האורות לא היו גם בבאסים חזקים מאוד לא יודע כשהאוטו מניע הוא פשוט מניע והכל תקין בצורה חלקה בלי שום תופעות מוזרות .

אני מניח שאני אגש קודם כל להחליף את המצבר . רציתי רק לשאול בענין עצתו של החשמלאי על מצבר חזק יותר מהרגיל . זה הגיוני ? יש בזה בכלל תועלת ?! אני עדין לא יודע כמה באמת איזה אמפר אני צריך למצבר שלי כל אחד אומר לי משו אחר וכשמבינים שיש מערכת בכלל מגיעים למספרים מוזרים . משו כמו 68 אמפר אחד העובדים באוטו דיפו הציעו בקיצור אני לא יודע איזה מצבר אני צריך ואם יש תועלת במצבר גדול מהסטנדרטי של הרכב .

בתודה . אלמוג .
almogxxx מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בעיות חשמל ozyaron אונו - טכני 17 28-07-08 18:32
תקלה באונו 94 (בעיות חשמל, כנראה) פורום הגראז' 9 12-05-07 17:23
בעיות חשמל פונטו מודל 2000 פורום הגראז' 3 27-01-07 15:58
בעיות חשמל במנוע - ספייס פורום הגראז' 3 20-06-06 11:00
בעיות חשמל פורום הגראז' 12 16-06-06 13:41


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד