![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס 60 כ"ס
הודעות: 22
|
שאלה על העברת הילוכים ועל מזגן
שלום לכולם
שאלתי ב carsforum ואין התייחסות הרכב הוא פונטו ספייס 2003 ידני שאלה 1: מתי שהרכב קר יש קושי בהורדת הילוכים בד"כ יוצא לי להרגיש זאת בין ההילוכים 4 ל 3 וגם 3 ל 2 ומתי שהרכב מתחמם אין בעיה כזו לא בהורדה ולא בהכנסה. האם יש קשר לחום המנוע? כי הרי שמיכל שמן גיר הוא בנפרד מהמנוע שאלה 2: המזגן אצלי חדש(צנרת מדחס וגז) בקיץ שהיה הוא הקפיא אותי ברמות שלא הרגשתי ברכבים אחרים, עכשיו יכול ליהיות שאני לא מבצע נכון את פעולת החימום, אני שם על חימום הכי גבוהה ועל מצב ac לחוץ ואת בורר המהירות שם על 1 או 2 ובכל זאת הוא לא מחמם,שאני מכבה את ה ac יש חימום טוב מאוד אבל ישר יש הדים בכל הרכב. מה אני לא עושה טוב? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
|
החימום אינו תלוי בגז המזגן, אלא בטמפ' נוזל הקירור של המנוע. כאשר הרכב קר, החימום אינו יעיל, אם כי דיי מהר יגרום להתעבות ללא AC. לחימום דרוש מנוע חם.
אם בכל מקרה החימום אינו אפקטיבי, גם לא כאשר הבורר על "הכי חם", אז אכן יש בעיה. אולי רדיאטור החימום סתום ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
לגבי ההילוכים,
קצת סינכרונים, קצת שמן גיר לא מגיע לטמפ' עבודה. גם אצלי יש את התופעה הזו בזעיר ענפין בבקרים קרים. תהיה עדין איתם בבוקר ![]() לגבי המיזוג, שאתה מפעיל את ה"מיזוג", אתה בעצם מפעיל את המדחס. מה שיגרום לקירור, או חימום של הרכב. מה שעוד הוא גורם, כמה נוח, זה לייבוש האדים. וזה מפני שהוא מייבש את האוויר שיוצא דרכו. חימום איכותי יותר מתקבל (וזה בכל הרכבים שיצא לי לנסוע עליהם עד היום), כאשר המדחס כבוי דווקא, לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה. חלון פתוח מעט, או לחיצה מידי כמה דקות על כפתור המדחס יפתרו לך את בעית האדים. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ספייס 60 כ"ס
הודעות: 22
|
תודה על התשובה המהירה
אני אהיה עדין בהילוכים ואתחיל להתרגל למזגן
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
משורר הפורום
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: טורונטו
הגלגלים שלי: פונטו SX לשעבר. מאזדה 3. רכב שהוא אונייה עם שם של מטוס :)
הודעות: 689
|
האם בעיית אי החימום מופיעה גם כאשר המנוע הגיע לטמפ' עבודה?
אני לא מכיר בעל פונטו (MK2- ידנית) שלא מכיר את בעיית ההילוכים בקור. מבטיח? ![]()
__________________
"בשני מקומות בעולם - המיטה והאוטו - איש אינו מעז לחשוב שהביצועים שלו פחות טובים מהממוצע. יש שתי בעיות עם הטענה הזאת; האחת היא שהיא בלתי אפשרית מתמטית, השנייה היא שהממוצע נמוך מאוד". טום ונדרבילט. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
צטט:
הבעיה נעלמה כאילו לא היתה. שמן כזה ניתן למצוא במוסכי פג'ו סיטרואן. אני מניח שהגיר בספייסים ובדגמי דור ראשון אינם שונים בצורה מהותית ויתכן כי ע"י החלפת שמן למצוין לעיל הבעיה תפתר. אני כן יכול לומר ששמן גיר של BG מסוג 75W90, גם עושה בעיות בימים קרים אז המנעו ממנו.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
רענן צודק ב100% שמן יותר נוזלי עוזר לסינכרונים ולכן העברת ההילוכים יותר קלה כאשר השמן קר .
אם לא תמצא בארץ יש בEBAY , קבל לינק http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Red-L...mZ120297505914 חשוב מאוד לשים לב שהוא יהיה בעל דרגה של GL-4 ולא GL-5 . זה מופיע על גבי התוית .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
|
אם כבר גיר והילוכים..
מאז תחילת החורף ההילוכים אצלי מתנהגים קצת מוזר (גיר ידני). חוץ מזה זה שההעברה לא חלקה כמו מקודם (ולא רק בבקרים), נוצרה אצלי תופעה מוזרה, שהמוט של ההילוכים לא חוזר למקום כמו שצריך. כאילו אם אני מוציא אותו מראשון או שני, המוט לא חוזר לאמצע (מול השלישי -רביעי), אלא אם אני מסייע לו. כאילו הקפיצים שם החלידו קצת. אני לא גר בגולן, אז זה לא שקפא לי הנוזל גיר. לעוד מישהו זה קרה? מישהו יודע מה הסיבה לזה? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
ההילוכים נכנסים כרגיל?
הם קופצים החוצה במהלך נסיעה? זה קרה בבת אחת? אם לא - אז כנראה שהבוקסות (מין גומיות כאלה שמחברות את מוטות ההילוכים להילוכים עצמם ולידית) שלך עשו את שלהן ועברו לעולם שכולו טוב. אם זה כן קרה בבת אחת, אז יכול להיות שמוטות העברת ההילוכים שלך התנתקו מאחד הבסיסים. (יש אחת על מסרק ההגה אם אני זוכר נכון).
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: bmw
הודעות: 449
|
אני מבין ששמן גיר בדירוג 75W-80 קשה להשגה.
מישהו יודע איפה אפשר להשיג שמן כזה באיזור המרכז (רצוי סינטטי מלא)? כמה עשוי לעלות ליטר של כזה שמן? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
העברת הילוכים קשה | BIG M | פונטו - טכני | 15 | 02-10-08 17:40 |
שאלה לגבי מזגן hgt | yaniv hgt | פונטו - טכני | 12 | 08-07-08 07:04 |
שאלה לגבי מזגן ELX 2001 | aflalo | פונטו - טכני | 2 | 25-03-08 20:25 |
שאלה לגבי פילטר מזגן | eyaluriel | פונטו - טכני | 11 | 15-03-08 23:25 |
העברת הילוכים לא חלקה כאשר הרכב קר | פורום הגראז' | 28 | 25-01-07 00:32 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד