מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   שאלה על העברת הילוכים ועל מזגן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4974)

ran 29-10-08 21:19

שאלה על העברת הילוכים ועל מזגן
 
שלום לכולם
שאלתי ב carsforum ואין התייחסות
הרכב הוא פונטו ספייס 2003 ידני
שאלה 1: מתי שהרכב קר יש קושי בהורדת הילוכים בד"כ יוצא לי להרגיש זאת בין ההילוכים 4 ל 3 וגם 3 ל 2 ומתי שהרכב מתחמם אין בעיה כזו לא בהורדה ולא בהכנסה. האם יש קשר לחום המנוע? כי הרי שמיכל שמן גיר הוא בנפרד מהמנוע

שאלה 2: המזגן אצלי חדש(צנרת מדחס וגז) בקיץ שהיה הוא הקפיא אותי ברמות שלא הרגשתי ברכבים אחרים, עכשיו יכול ליהיות שאני לא מבצע נכון את פעולת החימום, אני שם על חימום הכי גבוהה ועל מצב ac לחוץ ואת בורר המהירות שם על 1 או 2 ובכל זאת הוא לא מחמם,שאני מכבה את ה ac יש חימום טוב מאוד אבל ישר יש הדים בכל הרכב. מה אני לא עושה טוב?

רקובי 29-10-08 21:29

החימום אינו תלוי בגז המזגן, אלא בטמפ' נוזל הקירור של המנוע. כאשר הרכב קר, החימום אינו יעיל, אם כי דיי מהר יגרום להתעבות ללא AC. לחימום דרוש מנוע חם.

אם בכל מקרה החימום אינו אפקטיבי, גם לא כאשר הבורר על "הכי חם", אז אכן יש בעיה.
אולי רדיאטור החימום סתום ?

Caveman 29-10-08 21:30

לגבי ההילוכים,
קצת סינכרונים, קצת שמן גיר לא מגיע לטמפ' עבודה. גם אצלי יש את התופעה הזו בזעיר ענפין בבקרים קרים.
תהיה עדין איתם בבוקר :)

לגבי המיזוג,
שאתה מפעיל את ה"מיזוג", אתה בעצם מפעיל את המדחס. מה שיגרום לקירור, או חימום של הרכב.
מה שעוד הוא גורם, כמה נוח, זה לייבוש האדים. וזה מפני שהוא מייבש את האוויר שיוצא דרכו.

חימום איכותי יותר מתקבל (וזה בכל הרכבים שיצא לי לנסוע עליהם עד היום), כאשר המדחס כבוי דווקא, לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה.

חלון פתוח מעט, או לחיצה מידי כמה דקות על כפתור המדחס יפתרו לך את בעית האדים.

ran 29-10-08 21:46

תודה על התשובה המהירה
 
אני אהיה עדין בהילוכים ואתחיל להתרגל למזגן

simon377 29-10-08 22:30

האם בעיית אי החימום מופיעה גם כאשר המנוע הגיע לטמפ' עבודה?

אני לא מכיר בעל פונטו (MK2- ידנית) שלא מכיר את בעיית ההילוכים בקור.



צטט:

במקור פורסם על ידי ran (הודעה 34498)
אני אהיה עדין בהילוכים ואתחיל להתרגל למזגן

מבטיח?
:)

raanan_t 30-10-08 03:17

צטט:

במקור פורסם על ידי simon377 (הודעה 34499)
אני לא מכיר בעל פונטו (MK2- ידנית) שלא מכיר את בעיית ההילוכים בקור.

בדור ראשון שהיתה לי, החלפתי, בהמלצתו של אדי, את שמן הגיר ל-75W80 בדיוק מהסיבה הזו.
הבעיה נעלמה כאילו לא היתה. שמן כזה ניתן למצוא במוסכי פג'ו סיטרואן.

אני מניח שהגיר בספייסים ובדגמי דור ראשון אינם שונים בצורה מהותית ויתכן כי ע"י החלפת שמן למצוין לעיל הבעיה תפתר.
אני כן יכול לומר ששמן גיר של BG מסוג 75W90, גם עושה בעיות בימים קרים אז המנעו ממנו.

eliko1976 30-10-08 10:47

רענן צודק ב100% שמן יותר נוזלי עוזר לסינכרונים ולכן העברת ההילוכים יותר קלה כאשר השמן קר .
אם לא תמצא בארץ יש בEBAY , קבל לינק
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Red-L...mZ120297505914

חשוב מאוד לשים לב שהוא יהיה בעל דרגה של GL-4 ולא GL-5 .
זה מופיע על גבי התוית .

farmalot 30-10-08 11:07

אם כבר גיר והילוכים..

מאז תחילת החורף ההילוכים אצלי מתנהגים קצת מוזר (גיר ידני).

חוץ מזה זה שההעברה לא חלקה כמו מקודם (ולא רק בבקרים),
נוצרה אצלי תופעה מוזרה, שהמוט של ההילוכים לא חוזר למקום כמו שצריך.
כאילו אם אני מוציא אותו מראשון או שני, המוט לא חוזר לאמצע (מול השלישי -רביעי), אלא אם אני מסייע לו. כאילו הקפיצים שם החלידו קצת.

אני לא גר בגולן, אז זה לא שקפא לי הנוזל גיר.
לעוד מישהו זה קרה?
מישהו יודע מה הסיבה לזה?

ארילו 30-10-08 11:14

ההילוכים נכנסים כרגיל?
הם קופצים החוצה במהלך נסיעה?
זה קרה בבת אחת?

אם לא - אז כנראה שהבוקסות (מין גומיות כאלה שמחברות את מוטות ההילוכים להילוכים עצמם ולידית) שלך עשו את שלהן ועברו לעולם שכולו טוב.

אם זה כן קרה בבת אחת, אז יכול להיות שמוטות העברת ההילוכים שלך התנתקו מאחד הבסיסים. (יש אחת על מסרק ההגה אם אני זוכר נכון).

gsk 30-10-08 12:29

אני מבין ששמן גיר בדירוג 75W-80 קשה להשגה.
מישהו יודע איפה אפשר להשיג שמן כזה באיזור המרכז (רצוי סינטטי מלא)?

כמה עשוי לעלות ליטר של כזה שמן?


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:48.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©