מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו שהייתה לי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת נורות באוטו!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

נפלאות הווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

היפיפייה שלי HGT 2002 67000 קמ'


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 12-10-15, 19:23   #1
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
מה הסיבה לאי שחיקה אחידה ברפידות ברקס פונטו 98.

שלום

החלפנו השבוע רפידות ברקס וצלחות לפונטו 98.

הרפידות בצד שמאל היו גמורות לגמרי.

הרפידות בצד ימין היו עם עובי של 3-4 מ"מ.

מה הסיבה שבצד שמאל הרפידות היו גמורות לגמרי?

שי

נ.ב-יש לציין שבפעם הקודמת שהוחלפו ברקסים הוחלפו ברקסים ב-2 הצדדים ובאותו זמן ושל אותה חברה.
shay2828 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 13-10-15, 05:42   #2
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס, צריך לבדוק. הרם את שני הגלגלים באויר וסובב אותם ובדוק אם שניהם מיסתובבים בקלות יחסית. כמו כן לאחר נסיעה אתה גם יכול לגעת בגאנטים ולראות אם אחד חם יותר מהשני. הפיתרון אגב לקאליפר שניתפס היא גירוז המובילים שלו.
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-15, 07:57   #3
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
נכון ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס. אבל ייתכן גם שהבוכנה לא חוזרת מספיק.
לא מגרזים קאליפר שניתפס, כדי שלא יצטבר עליו אבק.
שי, קיבלתי את הה"פ שלך, את החלקים שביקשת כבר מכרתי.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-15, 09:38   #4
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
מה זאת אומרת לא מגרזים קאליפר שניתפס? מגרזים את המובילים עצמם ולרוב זה פותר את הבעיה.
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-15, 13:37   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
לא מגרזים קאליפר שניתפס. באף טיפול ברכב אין הנחיות לפרק קליפרים ולגרז אותם.
כל חלק שנימצא באוויר מתחת לרכב במידה שהוא יגורז, יודבק באבק וג'יפה מהכביש ומשבילי עפר.
הג'יפה תידבק ובסוף תעבור גם לרפידות.
מה שכן עושים, משפשפים את המסילה עם נייר זכוכית גס.
הקליפר אמור לזוז בלי שימון עליו.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-10-15, 21:40   #6
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
לא מגרזים קאליפר שניתפס. באף טיפול ברכב אין הנחיות לפרק קליפרים ולגרז אותם.
כל חלק שנימצא באוויר מתחת לרכב במידה שהוא יגורז, יודבק באבק וג'יפה מהכביש ומשבילי עפר.
הג'יפה תידבק ובסוף תעבור גם לרפידות.
מה שכן עושים, משפשפים את המסילה עם נייר זכוכית גס.
הקליפר אמור לזוז בלי שימון עליו.
דוד.
מה?!?
מאיפה הבאת את זה?
בכל הרכבים או לפחות ברובם הקאליפר נע על מובילים שהם מגורזים ומסביבם גומיות אבק (אקורדיון) על מנת לשמור על הגריז. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת לרוב הגריז בורח ואז ניכנס לכלוך שמקשה על תזוזת הקאליפר. בהחלפה שיגרתית של הרפידות בכל הרכבים שהחלפתי פירקתי מובילים גירזתי והחזרתי מה שאיפשר לתנועה חלקה של הקאליפר. ברכבים שבהם ניתקלתי בקאליפר שניתפס פירקתי מובילים, גירזתי והחזרתי והקסם חזר לפעול.
באמת מעניין אותי להבין למה אתה לא מכיר בעניין הגריז במובילים דויד...
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-15, 00:04   #7
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
אכן חשדתי שהקליפר הוא הבעייתי.
העניין הוא שבעבר שיפצתי את הקליפרים אצל כפיר בלמים.החלפתי בזמנו אז צינורות בלם תוצרת איטליה,כולל שמן ברקס חדש[תקן DOT 4 כמדומני].הוחלפה גם אז משאבת בלם מרכזית איטלקית.

כנראה לא יהיה לי מנוס אלא לקנות מפירוק קליפר שמאלי ולהחליף.אני לא רואה סיבה נוספת לשפץ שוב את הקליפר.
shay2828 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-15, 00:09   #8
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
נכון ייתכן ומדובר בקאליפר שניתפס. אבל ייתכן גם שהבוכנה לא חוזרת מספיק.
לא מגרזים קאליפר שניתפס, כדי שלא יצטבר עליו אבק.
שי, קיבלתי את הה"פ שלך, את החלקים שביקשת כבר מכרתי.
דוד.
דוד תודה.
מכיוון שאין לך את החלקים אני אפרסם זאת בפורום.אולי אמצא משהו.
shay2828 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-15, 13:56   #9
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי מאור30 צפה בהודעה
מה?!?
מאיפה הבאת את זה?
בכל הרכבים או לפחות ברובם הקאליפר נע על מובילים שהם מגורזים ומסביבם גומיות אבק (אקורדיון) על מנת לשמור על הגריז. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת לרוב הגריז בורח ואז ניכנס לכלוך שמקשה על תזוזת הקאליפר.
באמת מעניין אותי להבין למה אתה לא מכיר בעניין הגריז במובילים דויד...
הגומיות נועדו למנוע כניסת לחות ומים מנסיעה בשלוליות. ולא על מנת לשמור על הגריז. בזמן לחיצות על הברקס נוצר חום על הקליפר. חום זה גורם לגריז להתייבש ולהתקשות וגורם לפינים להיתפס. כאשר הגומייה הזו ניסדקת או נקרעת, ניכנס מים/לחות שגורמים לפין להחליד. גריז שמים במקומות שאין בהם חום רב. במקרה הבן שלי טיפל לפני החג בקליפר תפוס. שאלתי אותו הבוקר, אם גירז את המובילים אמר שלא. חשב שאני מסטלבט עליו.
בתמונה הגריז שייבש.
דוד.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  מוביל.jpg
צפיות: 651
גודל:  56.9 KB  
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-15, 15:18   #10
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
אני עדיין חושב שאתה מסתלבט עליי שאתה לא מגרז מובילים. הגריז ששמים הוא גריז מיוחד עמיד בחום אם אני זוכר נכון גריז סיליקון. דרך אגב..גם גריז נחושת מורחים על נקודות מגע בין הרפידות לקאליפרים כדי למנוע שריקות והידבקות של הרפידות לבוכנת הבלם.
__________________
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
טיפול ברעידות מנוע ובברקסים. usher123 פונטו - טכני 3 09-06-11 16:37
שחיקת בלמים לא אחידה בפונטו XTZ 98 ali9919 פונטו - טכני 5 02-05-11 05:21
פיאט רוכשת את היצרן זסטבה רפי לין פיאט כללי 1 08-01-10 10:05
רעשים בזמן נסיעה וחוסר שמן השביתו את הרכב, מה יכולה להיות הסיבה (ערוך) עידו אכדרי פונטו - טכני 11 10-10-08 07:47
חלון חשמל שיורד ולא עולה- מה הסיבה? stio אונו - טכני 3 13-12-07 17:20


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד