![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#11 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
אני אהיה יותר ספציפי,
כבעל פיאט אני תמיד במעקב אחרי שעון החום, היה מקרה ובו נפרץ הראש מסיבה לא ברורה,חשד שלי היא שבגלל שמילאו נוזל קירור לא איכותי (קרי פראפלו -כאשר פעמיים בהזדמנויות שונות ביקשתי מפורשות פראפלו ובסוף שמו מה שבא להם) החץ לא עבר את החצי, כלומר היה במקום הקבוע כאשר הרכב בטמפ' עבודה. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
צטט:
גדול יבואני רדיאטורים "אבי פרטס" שהוא גם מחליף רדיאטורים ללקוחות, מעולם לא השתמש בפראפלו. במשך שנים רבות הכנסתי נוזל קירור, ואפילו מים ממזגן (לא בגלל המחיר), ולא קרה דבר. רק כשבעל הרכב מביא איתו פראפלו, ומבקש אני מכניס. ז. א "הולך בראש שלו". מה כוונתך ל- "הרכב בטמפ' עבודה" השעון או חום המנוע שנבדק ?. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: מושב מצליח(רמלה -רחובות)
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 327
|
דוד,
אתה צודק לגבי נוזל הקירור (פארפלו). כל עוד לא משתמשים במים לא יקרה שום נזק בטווח הקרוב, לטווח הרחוק זה כבר לא מעניין את בעל הרכב הנוכחי.(אם בעל הרכב מעוניין להחזיק בו לטווח הארוך הייתי משקיע עוד 50 שקל לנוזל מקורי) לגבי מים ממזגן אז אני לא מסכים איתך כי נק' הריתחה של המים מאוד נמוכה (100 מעלות) וטמ"פ העבודה של המים היא כ 90 מעלות, בגלל שהטמ"פ קרובות אחת לשניה הלחץ של האדים גדול וזה מעלה את הלחץ על הצינורות והמנוע. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
נו שויין.
אתה ממשיך לציין את המחיר כאילו זאת הבעיה. כבר כתבתי "(לא בגלל המחיר)" גם אני לא מסכים איתך, משום שהשתמשתי שנים רבות עם מים ממזגן בפיאטים ובמכוניות אחרות שהיו ברשותי,ולא קרה שום נזק, אנו מדברים על היעילות הלא מוכחת של פראפלו. אם אתה חושב שחוסר שימוש בפראפלו יביא נזק בטווח הארוך תוכיח. יש תוכנית בטלויזה שנקראת "שבירת מיתוסים" גם אני יכול לשבור את המיתוס המדובר, אבל זה כרוך בהרבה זמן וצילומים. הבעיה שאין לי בימים אלה זמן לזה. לסיכום אני עומד על כך, שאין קשר מוכח בין פראפלו לפריצת ראש מנוע. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
התכוונתי לשעון,אף פעם,גם בזמן ההתחממות יתר שעברה על המנוע החץ בשעון לא עבר את החצי (כאשר טיפה לפני החצי זה המיקום הקבוע כאשר המנוע בטמפ' עבודה --טמפ עבודה במקרה הזה אני מתאר את מיקום המחוג הסופי ולא חום מנוע הנמדד חיצונית)
בקשר לפראפלו,אני מסכים שאפשר לשים נוזל קירור איכותי אחר, אבל אם אפשר למה לא ללכת לפי הוראות יצרן. לגבי המים המזוקקים אני גם מצתרף ל eli_h1, פה כבר מדובר בעמידות לחום וטמפרטורת הרתיחה, אולי בטווח הקצר מזוקקים או נוזל קירור זול יעשו את העבודה בטווח הארוך צפה לראש,זו בדיוק הסיבה לחשד שלי,יש לי הרבה נסיעות הרריות והמנוע במאמץ מעל הרגיל ,זה בשילוב הנוזל הזול והלא ידוע ששמו לי הביא אותי למצב של ראש (כנראה). טוב לענייננו, נחזור לעניין התרמוסטט ושאלתי המקורית בשילוב הדוגמא שלי למלעה, צטט:
נערך לאחרונה על ידי Nuker : 25-08-15 ב 12:53. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
לא בעיית טרמוסטט.
מילים כמו "נראה ש-, קרוב לוודאי, כפי הנראה, סביר ש-, עושה רושם, לכאורה, כנראה." לא מוכיחים שהראש הלך בשל שילוב הנוזל הזול והלא ידוע ששמו לך. נכון שכדאי ללכת לפי הוראות יצרן. אבל צריך לקחת בחשבון שגם ליצרן יש אינטרסים. קרי, חברת בת שמייצרת עבורו את הנוזל במחיר זול. או השימוש בחלקים מקוריים בלבד. בינתיים הכול דיבורים. אני מעדיף להסתמך על הוכחות. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
בכל תקלה ברכב הפרטי אני מנסה להבין לעומק מה הגורמים,
ברכב שמתוחזק ברמה טובה (טיפולים חלפים וכו' בלי למשוך) לא אמור ללכת הראש סתם כך. המכונאי שנגרר אליו הרכב אמר שלא היה כמעט נוזל קירור במערכת, בהתחשב בעובדה שהנוזל חודש פחות משנה מאז הארוע לא טרחתי לבדוק את המפלס ולעקוב, לכן אני לא יכול לחרוץ שזה בוודאות הגורם. אז למה נפרץ הראש נגיד שעניתי לעצמי אבל עד היום לא מובן מדוע החץ של חום המנוע לא עבר את החצי,הרי שבכל חריגה קטנה הייתי טורח לבדוק מה הסיבה וחוסך לעצמי את הקנס. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
Nuker,הנה הסיבה שהלך לך ראש המנוע: "המכונאי שנגרר אליו הרכב אמר שלא היה כמעט נוזל קירור במערכת".והנה עוד בעלת ספייס שחשבה בטעות כמוך, שהלך הראש בגלל שהוסיפה מי ברז.
היא טיפלה אצל ממוסך שימשון וראה מה אמרו לה. בעיקר את "שזה לא ממש משנה". "אני קצת מופתעת לקרוא מה שכתבתם כאן - (מצותת מאתר פיאט). אחרי הטיפול 40,000 הראשון שלי אצל שמשון נאמר לי ששמו לי את המים של פיאט, ושיש מצב שמחר-מחרתיים המפלס ירד קצת ואני אצטרך להוסיף. שאלתי מאיפה לקנות והעובד של שמשון אמר לי שאין צורך לקנות, שאני פשוט אוסיף מי ברז. שאלתי אם צריך מזוקקים או מינרלים או משהו, הוא אמר "לא, פשוט מי ברז". שמתי מי ברז. אח"כ הלך הראש מנוע... כשאספתי את הרכב משם שאלתי את חיים שוב לגבי המים של פיאט והוא אמר לי לשים מים רגילים, ואם יש לי אז מינרלים יהיו טובים יותר, אבל שזה לא ממש משנה." ראה כאן שאלה שלדעתי חכמה של בעל הספייס. בעניין: נוזל קירור LEMFORDER במקום פארפלו פונטו 2001 ברור לי שהנוזל איכותי.. ציתות: "האם ההתעקשות של פיאט לפראפלו נובעת מכך שהיא מייצרת את הנוזל?" תודה על התגובות. וכאן שאלה תמימה של משתמש. בעניין: האם לפסול בראבה בגלל נוזל קירור פרסטון (ולא פארפלו)? (הכוונה לקניה) תגובה: ברכב שלי פיאט בראבו 98 , יש נוזל פרסטון מזה 4 שנים ללא בעיות. מפליא עד להיכן "הולכים" אנשים עם מיתוס הפראפלו הזה. לסיכום הנושא האין סופי, אם מערכת המים תקינה, לא ממש משנה איזה נוזל שמו לך. ויש לי הסבר לכך, אבל הפעם לא הזמן להאריך. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
צטט:
צטט:
![]() אני לא רואה סיבה למלא נוזל קירור מקורי כאשר יש מספיק תחליפים שאפר לקנות שהם אפילו יותר אכיותים מהאיטלקי וזולים יותר. לגבי מים מזוקקים נכון שטמפ הרתיחה שלהם נמוכה יותר ממי ברז אך אחרי שאתה ממלא את הרדיאטור במים האלה תמיד יהיה איזה שהוא חומר במערכת קירור שיתמוסס במערכת הקירור כמו חלודה ושאר חומרים אחרים (לא ניכנס לכימה פה ואם יש צורך אני אביא הסבר מדויק מאמא שלי שהיא דוקטור לכימיה) ככה שטמפ הרתיחה תיהיה יותר גבוהה מ100 מעלות. לגבי טווח ארוך של שימוש במים מזוקקים או כל תחליף זול אחר פרט למקורי זה מיתוס אצלי בבלנו הלך ראש כי ניקרא צינור והמנוע רתח ואין לא היה שום נזק לראש עקב שימוש ממושך במים רגילים ו/או כל תחליף אחר כביכול לא איכותי ומדובר בבלנו 96 בבלנו של *** (הכחולה שהיתה לו להבדיל מזו שאישתו דפקה) הלך ראש עקב עיפות חומר הראש נימצא סדוק בבדיקת לחץ אצל החרט הלנו היא שנת 98 בוולבו 740 88 של אמא שלי לפני חצי שנה נידפק האטם ראש עקב פגם ביצור או השד יודע מה ונוזל הקירור היה נוזל הכי פשוט שיש ומדובר במנוע שאני שיפצתי 4 שנים קודם לכן בקיצור ברזל זה ברזל זה ברזל
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
|
||
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| התחממות מנוע בעליה...עזרה בבקשה | Holyman | פונטו - טכני | 25 | 12-09-12 18:55 |
| אונו 1400 S70-בעיית התחממות קשה וחשש לראש מנוע | glansfor | אונו - טכני | 17 | 23-06-11 13:15 |
| התחממות מנוע ואויר במערכת הקירור | ali-baba | פונטו - טכני | 9 | 17-06-11 20:04 |
| התחממות מנוע. | gamba | בעלי מקצוע | 3 | 11-02-10 23:12 |
| התחממות מנוע | yevgenigel | בראבה - טכני | 6 | 19-06-09 22:17 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד