מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > מועדון פיאט ישראל - גרסה קודמת > פורום הגראז'
עקוב אחרינו ב-RSS

פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד..

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

500 דור אמצעי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 10-04-07, 22:00   #11
Guest
 
הודעות: n/a
צטט:
במקור פורסם על ידי gili
צטט:
במקור פורסם על ידי student
צטט:
במקור פורסם על ידי liranet
אתה מדבר על המד חום? אצלי (1200 רציפה) מד החום נמצא כל הזמן על אמצלע הסקאלה, תקין? וזה לא יורד בכלל
תקין ! כל הזמן וכמעט בכל תנאי זה לא צריך לזוז מהאמצע (כמובן שאחרי שזה מגיע לאמצע)
מה זאת אומרת כל תנאי מה התנאים שהם כן עוברים את החצי??
סע בפקק בזחילה של 20 קמ"ש בעלייה לשורש בשיא השרב עם מזגן ושלושה אנשים והאוטו יתחמם קצת (קו אחד או שניים מעל האמצע)

סע בירידה או תעמוד ברמזור כאן בירושלים כאשר בחוץ יש 0 מעלות, רוח מקפיאה, החימום של האוטו בשיאו ואתה עדיין נוקש שיניים והאוטו מלא אדים ואני מבטיח לך שהמנוע לא יצליח לשמור על החום בחצי.

פרט למצבים קיצוניים החום צריך להיות תמיד על החצי או על המקום הרגיל שלו בהתאם לאוטו. יש כאלה שיגידו שתנודות כמו שכתבתי הן תקינות ויש כאלה שיגידו שיש בעיה ברכב שפשוט לא מודעים לה או שלא מוצאים אותה.
 
ישן 10-04-07, 22:31   #12
Guest
 
הודעות: n/a
student אתה צודק פשוט אני מדבר עם תומר בטלפון שם יותר קל להסביר.

אני ינסה להסביר את העניין בצורה הכי פשוטה וקצרה.
בדור הקודם של הפונטו זאת אומרת 95 עד 2000 כולל. השעון חום היה רגיש מאוד לתנודות חום זאת אומרת על כל שינוי טמפרטורה הוא היה עולה או יורד זאת אומרת היה מצב שהיית עומד ברמזור ביום חם והשעון היה עובר את חצי הסקלה בקלות.
בפונטו מהדור השני דהיינו ספייס חברת פיאט שינתה את רגישות שעון החום זאת אומרת העליה בחום מסווגת לפי דרגות חום לדוגמה כאשר מד החום באמצע הסקאלה אז גם אם החום יעלה ב 5 מעלות עדיין המחוג לא יזוז וישאר באמצע מה שלא היה קורה בדור הקודם של הפונטו.
רק אם החום יגיע אל מעל 10 מעלות מהחום הרגיל אז המחוג יתחיל לזוז למעלה.
עכשו לגבי ה HGT הסיפור קצת שונה ואני יסביר ב HGT יש רדיאטור מאוד גדול וגם שני מאוררים ולא אחד כמו בדגם הרגיל. הרכב הזה בחורף מאוד בעייתי בחימום. לוקח לו המון זמן להתחמם ביחוד הדור הראשון של ה HGT שזה שנת 2001 דהיינו יורו 2 לכן לי זה קורה תמיד שאני יוצא בבוקר מהבית ורק אחרי 15 דקות או לפעמים יותר שעון החום מגיע לאמצע הסקאלה.בקיץ הבעיה לא קיימת והרכב מגיע לטמפרטורת עבודה די מהר.
לדוגמה אם אתה מניע את הרכב בבוקר קר במיוחד ויוצא ישר לכביש בין עירוני אז אתה לא תגיע לאמצע הסקאלה אלא אם תעצור את הרכב ותיתן לו לעבוד במקום וגם אז ברגע שתתחיל לנסוע המחוג ירד שוב מתחת לחצי.
אין שום בעיה פשוט ב HGT זה עובד ככה ותמיד זה היה כך מהיום הראשון שהרכב עלה לכביש ועד עכשו שזה 180000 ק"מ.
אני רוצה לציין שבספייס הרגיל התופעה לא קיימת.
עוד דבר שאני רוצה לציין שאף פעם אצלי בכל אופן המחוג של שעון החום לא עבר את החצי בשום מצב. כמובן שאם יש מים במערכת ואין איזו שהיא נזילה כלשהיא במערכת המים ברכב.
תודה אורן.
 
ישן 11-04-07, 00:01   #13
Guest
 
הודעות: n/a
צטט:
במקור פורסם על ידי orenhazan
student אתה צודק פשוט אני מדבר עם תומר בטלפון שם יותר קל להסביר.

אני ינסה להסביר את העניין בצורה הכי פשוטה וקצרה.
בדור הקודם של הפונטו זאת אומרת 95 עד 2000 כולל. השעון חום היה רגיש מאוד לתנודות חום זאת אומרת על כל שינוי טמפרטורה הוא היה עולה או יורד זאת אומרת היה מצב שהיית עומד ברמזור ביום חם והשעון היה עובר את חצי הסקלה בקלות.
בפונטו מהדור השני דהיינו ספייס חברת פיאט שינתה את רגישות שעון החום זאת אומרת העליה בחום מסווגת לפי דרגות חום לדוגמה כאשר מד החום באמצע הסקאלה אז גם אם החום יעלה ב 5 מעלות עדיין המחוג לא יזוז וישאר באמצע מה שלא היה קורה בדור הקודם של הפונטו.
רק אם החום יגיע אל מעל 10 מעלות מהחום הרגיל אז המחוג יתחיל לזוז למעלה.
עכשו לגבי ה HGT הסיפור קצת שונה ואני יסביר ב HGT יש רדיאטור מאוד גדול וגם שני מאוררים ולא אחד כמו בדגם הרגיל. הרכב הזה בחורף מאוד בעייתי בחימום. לוקח לו המון זמן להתחמם ביחוד הדור הראשון של ה HGT שזה שנת 2001 דהיינו יורו 2 לכן לי זה קורה תמיד שאני יוצא בבוקר מהבית ורק אחרי 15 דקות או לפעמים יותר שעון החום מגיע לאמצע הסקאלה.בקיץ הבעיה לא קיימת והרכב מגיע לטמפרטורת עבודה די מהר.
לדוגמה אם אתה מניע את הרכב בבוקר קר במיוחד ויוצא ישר לכביש בין עירוני אז אתה לא תגיע לאמצע הסקאלה אלא אם תעצור את הרכב ותיתן לו לעבוד במקום וגם אז ברגע שתתחיל לנסוע המחוג ירד שוב מתחת לחצי.
אין שום בעיה פשוט ב HGT זה עובד ככה ותמיד זה היה כך מהיום הראשון שהרכב עלה לכביש ועד עכשו שזה 180000 ק"מ.
אני רוצה לציין שבספייס הרגיל התופעה לא קיימת.
עוד דבר שאני רוצה לציין שאף פעם אצלי בכל אופן המחוג של שעון החום לא עבר את החצי בשום מצב. כמובן שאם יש מים במערכת ואין איזו שהיא נזילה כלשהיא במערכת המים ברכב.
תודה אורן.
האם התופעה הזה של הרגישות במד חום קיימת גם בבראבו/בראבה שנת 1996??
 
ישן 11-04-07, 00:24   #14
Guest
 
הודעות: n/a
אורן אני לא חושב שהייתה לי את הבעיה הזאת כשקניתי את האוטו, למה שהמאווררים ידלקו סתם כדי לקרר את המנוע אם אין צורך, אם אני נוסע בדרך עירונית והחום מגיע לאמצע ששמה הוא אמור להישאר איזה סיבה יש לאוטו לקרר את עצמו בדיוק עד הרבע כאשר אני עולה על כביש מהיר? וחוזר חלילה.....


ניראה לי שזה דיון חשוב שנוגע להרבה אנשים כי שמעתי שיש את זה לכמה וכמה אנשים....
 
ישן 11-04-07, 07:30   #15
Guest
 
הודעות: n/a
אני יענה בקצרה המאווררים לא עובדים. בגלל ששטח הרדיאטור הוא גדול אז הוא מתקרר מהרוח שנגרמת בנסיעה. המאווררים מתחילים לעבוד רק שהמחוג של שעון החום מגיע לאמצע הסקאלה.
 
ישן 11-04-07, 21:57   #16
Guest
 
הודעות: n/a
אצלי המאווררים נכנסים לעבודה (ששומעים אותם) רק ביום מאוד חם, שאני עומד מספר דקות עם מזגן.
המחוג מעולם לא עבר את החצי, גם לא בעליות ממושכות.
וכן, בחורף שממש קר לוקח לרכב מספר דקות נוספות להגיע לטמפרטורת עבודה בנסיעה הראשונה בבוקר.
 
ישן 12-04-07, 00:01   #17
Guest
 
הודעות: n/a
גדעון השאלה היא האם בנסיעה בין עירונית המחוג שלך נמצא על החצי או על הרבע.....

כי על זה הדיון פה, חלק אומרים שזה תקין שבנסיעה עירונית המחוג יהיה על הרבע בגלל שהרדיאטור ברכב גדול והרוח במהירות של נסיעה עירונית עוזרת לקירור.

וחלק אומרים שזה לא תקין ושהתרמוסטט קרוע.....

ניראה לי שזה שאלה שצריך להפנות לכל בעלי הHGT.....
 
ישן 12-04-07, 06:33   #18
Guest
 
הודעות: n/a
תומר בוא אני יחסוך לך את השאלה אצל כל בעלי ה HGT זה ככה ותמיד זה היה ככה אתה יכול להיות שקט אין לך שום בעיה ברכב תאמין לי שאין משהו שאני לא מכיר ברכב הזה אם תתעקש אני יכול לשלוח את הסכמות של מערכת הקירור ברכב עם נתונים כמו בכמה מעלות נפתח התרמוסטט ברכב או באיזה טמפרטורה המאווררים מתחילים לעבוד וכדומה בכל מקרה הנתונים שונים מאוד מהספייס הרגיל בגלל הייחוד של ה HGT והמנוע השונה.
אתה צריך להבין דבר פשוט ה HGT שמגיע לארץ מותאם לארצות חמות ולכן במזג אויר קר קיימת התופעה הזאת שלוקח לרכב זמן להתחמם אין מה לעשות אי אפשר להינות משני העולמות.
סתם קוריוז קטן כשהתחילו להגיע ה HGT לארץ בשנת 2001 הגיע בטעות אחד הרכבים שמותאם לא לארצות חמות אלא לארצות קרות והשינוי שם שהיה לו רדיאטור מאוד קטן בהשוואה לנוכחי ומאוורר אחד במקום שניים. עם הדגם הזה לא היתה לך בעיה פה בחורף אבל תאמין לי בקיץ שלנו הוא היה מתחמם מאוד.

דרך אגב גדעון אני מאמין שאתה שומע את המאווררים אצלך רק במהירות הגבוהה שלהם כי כמו שאתה יודע יש שני מצבים של מהירות המאווררים ובמהירות הנמוכה שלהם ממש קשה לשמוע אותם אז יכול להיות שהם עובדים הרבה יותר מוקדם ממה שאתה חושב.
תודה אורן.
 
ישן 12-04-07, 17:27   #19
Guest
 
הודעות: n/a
כמובן אורן, לכן רשמתי "(ששומעים אותם)"
אגב, אצלי המחוג נמצא כל הזמן על החצי מהרגע שהרכב מגיע לטמפ' עבודה. אולי הוא יורד בכמה מילימטרים ספורים בנסיעה בינעירונית, אבל בגדול הוא תמיד על החצי.
 
ישן 12-04-07, 18:53   #20
Guest
 
הודעות: n/a
נכון גדעון מהרגע שהוא הגיע לחצי אז הירידה אם קיימת היא לא משמעותית הבעיה היא שהחימום ממצב קר לגמרי למצב חצי סקאלה הוא ארוך מאוד ביום קר ואם אתה יוצא ישר לכביש בין עירוני ביום קר אז המחוג לא יגיע לחצי אלא אם תעמוד במקום.
בהתחלה שהגיעו ה HGT לארץ היבואן בארץ חשב שיש בעיה סידרתית בתרמוסטטים של ה HGT נשלח פקס לאיטלקים והתשובה הייתה חד משמעית אין שום בעיה ברכב ככה מערכת הקירור בנויה זה חיסרון גדול בחורף כי מתבזבז יותר דלק בהתחלת נסיעה כי כמו שאתה יודע צריכת הדלק מתיצבת כאשר הרכב נמצא בטמפרטורת עבודה אבל מצד שני זה יתרון גדול מאוד בימים החמים של הקיץ כי כמה שתעמיס על הרכב כגון עליות סדום ביום חם עם מזגן עובד וחמישה נוסעים ברכב המחוג פשוט לא עובר את החצי ופה כנראה היתרון עולה על החיסרון לפחות לדעת יצרן הרכב.
תודה אורן.
 
 


חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 04:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד