![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ELX
הודעות: 89
|
מהירות איטית במאוורר לא עובדת
שלום.
שמתי לב שהמהירות הראשונה במאוורר לא עובדת. כששעון החום מראה על פס אחד מעל החצי, ישר המאוורר מתחיל לפעול על המהירות הגבוהה, בד"כ פחות מדקה, עד שהחום חוזר לחצי וכן הלאה. לא יודע אם זה קשור, היה לי חור בצינור מים עליון, והוא הוחלף. השאלות הן: 1. האם יכול להגרם נזק מכך שהמהירות הנמוכה לא עובדת, במקרה שבמהירות הגבוהה הכל בסדר, והחום אף פעם לא עובר את הקו הראשון אחרי החצי. 2. מה מקור התקלה? ניסיתי לחפש פיוז שרוף ולא מצאתי, מה עוד כדאי לבדוק? הרכב ELX 2001 אוטומט. תודה מראש. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: קרני שומרון
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 18
|
אצלי המוסכניק שם תרמוסטרט שמפעיל את המאוורר על המהירות הגבוהה ישר בטמפרטורה נמוכה, ככה שבחיים לא יהיה מצב שהמנוע מתחמם, ככה אני שומר על אורך חיי מנוע
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
קודם כל טרמוסטט לא מפעיל את המאוורר.
הבעיה היא ביונית חום רדיאטור או בנגד. כן זה לא בריא שהוונטה מתחילה לעבוד במהירות הגבוהה, משום שזה יוצר צריכה מוגברת פתאומית של זרם. לאורך זמן, הדבר עלול לגרום לנזק במחשב ובחיישנים, שהזרם אליהם מופחת באופן פיתאומי. דבר נוסף זה גורם לקירור לא נכון של המנוע. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 22-02-12 ב 17:14. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: קרני שומרון
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 18
|
יונית זה מה שמעביר לתרמוסטרט את המידע והוא מחליט אם להעביר את הזרם למערכות השונות או לא.
בכל מקרה הטמפרטורה התקינה של פיאט פונטו היא 90 מעלות, הבעיה היא שיותר קשה למערכת קירור לקרר את המנוע ב90 מעלות מאשר מב80 מעלות לכן התקינו לי תרמוסטרט של 80 שבמקום שאני אגיע ל95 מעלות אז אני מגיע ל83-85 מעלות ביום חם |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
כמו שאמר דוד לא תקין שעובד על מהירות גבוהה
גם עושה רעש המאוורר גם טמפ' המנוע לא תקינה והרכב צורך יותר דלק וגם משגע את החיישנים אם הכל תקין אז צריך לעבוד על מהירות 1 זה כמו לנסוע ללא טרמוסטט |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ELX
הודעות: 89
|
דוד ויאיר, מה אתם מציעים לי לבדוק?
בדקתי את הפיוז לפי הציור שנמצא על מכסה קופסת הפיוזים, יש מצב שלא זה הפיוז המדובר? רעיון אחר? תודה! |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
צטט:
ממליץ לחפש בגוגל ובפורום את עקרון פעולה של מערכת הקירור, כולל שירטוט חשמל. "מוסכניק" שלך ועוד הרבה "מוסכניקים" בארץ חושבים שהם הרבה יותר חכמים ממהנדסי מערכת קירור של פיאט ולכן מחליפים יוניט חום לאחד שמופעל בטמפ' נמוכה יותר, רובם גם מפרקים טרמוסטט על הדרך וכמו שאמרת משאירים רק מהירות גבוה במאוורר. זה נקרא חאפריות!! זה לא עוזר, זא רק עושה צרות. במקומך הייתי מוחק את המס' הטלפון שלו ושוכח איפה המוסך שלו. כמובן שצריך לשחזר את מערכת הקירור חזרה למקורית! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ELX
הודעות: 89
|
מוסכניק אחד טען לי פעם שהרכבים מתוכננים לאקלים האירופאי. ובמזג אויר כאן בארץ ממילא רוב השנה נוסעים עם מזגן = מהירות גבוהה, או שממילא החום הוא +30מעלות. והכמה חודשים שבהם המאוורר יעבוד על מהירות גבוהה במקום נמוכה, לא יקרה לרכב כלום.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
גם באירופה יש +30 ונוסעים עם מזגן.
אני אישית לא נוסע רוב השנה עם המזגן. כמו שאמרתי, ישנם מס' לא קטן של מוסכניקים שחושבים שהקומבינות שלהם זה שיפור מוצלח, מעניין למה יצרני רכב לא מאמצים את זה... |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
צטט:
נראה שעניין המהירויות לא הובן כראוי. נכון שלא יקרה כלום כאשר המהירות הגבוהה תעבוד. השאלה היא באיזה שלב של חום המנוע. ברור שקשה יותר לקרר מים ב-90 מעלות מאשר ב-80. הבעיה היא יותר של מפלי מתח במערכת החשמל, כאשר הוונטה נדלקת ישר על מהירות גהוהה. כאשר המנוע יעבוד בסרק עד שרק המהירות הגבוהה תידלק, שים לב לקפיצה בשעון בסל"ד. מי שרוצה להבין את זה טוב יותר, שיסע לנגריה לראות. שם מפעילים את המסור לחיתוך לוחות עץ, בשלוש מהירויות. עד שמקבלים את המהירות הרצוייה. אם ידליקו מיד על הגבוהה, הפקק הראשי יקפוץ. בגל מפל מתח וזרם פתאומי. בהזדמנות תגיד למוסכביק שאמר לך, שלא יקשקש. ![]() דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| מהירות מאוורר איטית לא עובדת - פונטו MK1 | ארילו | פונטו - טכני | 13 | 14-07-14 12:35 |
| מהירות 2 במאוורר לא עובדת-מה עושים? | gilad267 | בראבה - טכני | 8 | 01-07-11 15:57 |
| חריקות מהגלגלים בנסיעה איטית | Niro | פונטו - טכני | 0 | 21-06-10 09:59 |
| התנעה איטית | Numfiat | פונטו - טכני | 4 | 23-12-09 09:29 |
| התחממות איטית פונטו HGT | assaf HGT | פונטו - טכני | 19 | 02-02-08 02:54 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד