![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
עצירת איכול באמצעות נוזל קירור, כן או לא?
שלום לכולם
השאלה הפעם מופנית למי שמבין במתכות ובהשפעת קורוזיה עליהן: אם במערכת הקירור היו מי ברז רגילים והחלה להתפתח קורוזיה ברדיאטור הפנימי ובכלל במערכת המים בכל מיני מקומות, האם שטיפה כללית של המערכת והחלפת המים בשלב זה בנוזל הקירור הייעודי פאראפלו ודומיו יעצרו את תהליך הקורוזיה או שברגע שהיא החלה, המצב אבוד וזה רק עניין של זמן עד לקריסה של המכלולים שכבר התחילו להיאכל? חלק מהמכונאים שדיברתי איתם טוענים שנוזל הקירור הייעודי יעצור את הקורוזיה. חלקם טוענים שלא. שברגע שמתחילה קורוזיה, אין אפשרות לעצור אותה. (ממש כמו עששת). ברור שמכונאים הם עדיין לא מטאלוגים (מומחים למתכות) ועל-כן הייתי שמח לשמוע מהמבינים בתחום - מה נכון.
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
אם השתמשו שנים במי ברז במערכת הקירור, שטיפתה בלחץ עשויה לפתוח חורים שנסתמו כבר ע"י האבנית ממה שהבנתי. כך שלא יהיה מנוס מלהחליף את כל רכיבי מערכת הקירור
הנזק בשימוש במי ברז הוא לטווח ארוך, ואם לא השתמשו זמן רב מומלץ לשטוף את המערכת ולשים נוזל קירור יעודי |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: אונו
הודעות: 46
|
ממה שאני יודע במידה ותשים מים במערכת הקירור תתחיל הקורוזיה המדוברת... ואז אין טעם להחליף את המים, כי הצטברה קורוזיה בכל מיני מקומות והיא יושבת שמה כמו שומנים שיושבים לך בעורק... מה שיקרה ברגע שאתה תחליף למים ירוקים זה שזה קצת יאכל את מה שיש שם ויפרצו לך חורים...
אני חושב שאסור להחליף ממים רגילים למים ירוקים או נוזל קירור יעודי ואין מנוס מלהחליף את כל הצנרת קירור |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
|
לפי דעתי תשתוף את המערכת הכי טוב שאתה יכול ותחליף לפראפלו.
שלא כמו פרסטון, פראפלו הוא יותר עדין ולא יפתח סתימות שלא צריך לפתוח. בכל מקרה זה ישפר את המצב, לנסוע עם החלודה זה הכי גרוע, ובטח שפראפלו יגרום לחלודה להתפתח יותר לאט מאשר מי ברז. אם המצב לא נורא (אין רקבונות) אז לפי דעתי אחרי שטיפה טוב והחלפה של הנוזל תשכח מהר שהיתה בעיה פעם.
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: מושב מצליח(רמלה -רחובות)
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 327
|
קורוזיה מבחינה כימית זאת תגובת חימצון חיזור כלומר ברגע שהחלפת לפראפלו התגובה תיפסק (בהנחה שבנוזל אין מתכות מחמצנות)אך מנגד יש לך כבר קורוזיה בצנרת ולא הכל ירד בשטיפה ככה שזה לא ימשיך להתפתח אבל בהחלט נצבר נזק שאי אפשר להעריך ויכול ברגע מסויים להיפתח.
|
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| נוזל קירור | דידו | פונטו - טכני | 1 | 08-11-10 18:40 |
| נוזל קירור פראפלו, ערבוב בין מים לנוזל קירור | r.a20 | פיאט כללי | 1 | 06-06-10 16:13 |
| טמפ' נוזל קירור לא יציבה + ניקוי מערכת קירור | Ron_Dadon | פונטו - טכני | 23 | 08-07-09 20:29 |
| צבע נוזל קירור | gingel | פונטו - טכני | 12 | 02-05-08 21:18 |
| נוזל קירור | ohads | פונטו - טכני | 1 | 31-01-08 18:36 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד