מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו החדשה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הקופה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT 2001 מחודש
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX 2001 ידנית


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 11-12-12, 11:26   #1
asitub
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2002
הודעות: 4
עלות החלפת מצתים+סלילים

שלום לכולם,
לפני כמה זמן הלך לי המחשב של הרכב. הלכתי למוסכניק שאמר לי שאמר לי שזה קרה בגלל מצתים לא מקוריים, שדפקו את הסלילים שדפקו את המחשב...
בסוף, שלחתי את המחשב לתיקון. כעת, הרכב נוסע, אך המוסך ההוא הזהיר אותי שאם לא אחליף גם את המצתים והסלילים למקוריים- זה יקרה שוב.
שאלתי:
1. האם מספיק להחליף רק את המצתים למקוריים, או שצריך גם את הסלילים?
2.מה העלות של החלפת סלילים+מצתים?
3.יש למישהו המלצה על מוסך במרכז שמתמחה בפונטו?

אשמח לתשובה מהירה,
העניין די דחוף...
תודה מראש
asitub מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 11-12-12, 11:52   #2
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
קשה לשחות נגד הזרם. אין שום אסמכתא לכך שמחשב הרכב הולך בגלל סלילים או מצתים לא מקוריים.
נסעתי שנה שלמה בספייס 2001 עם סלילים ומצתים NGK לא מקוריים, ולא קרה כלום.
אבל אם אתה חושש תחליף.
יש ברשותי סלילים מקוריים משומשים במצב טוב, שהורדתי מספייס 2003 מושבת בגלל תאונה.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-12-12, 13:15   #3
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
חלקי מע' הצתה מקוריים

להלן מה שכתבתי בעבר:

ברוב הרכבים המודרניים יש חשיבות רבה לשימוש בחלקי מע' הצתה מקוריים
כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.
במכוניות רנו לדוגמא, במקרים רבים, מצתים לא מקוריים עם תופעה זאת גורמים גם להשראות על מחשב ההילוכים האוטומטיים ושיבוש פעולת ההילוכים האוטומטיים.
ברכב המודרני יש חשיבות גדולה לתחזוקתו בדיוק לפי הוראות היצרן, הקפדה על חלפים מקוריים/תחליפיים מתאימים ואי הקפדה על כך עלולה לעלות אח"כ ביוקר רב.

ביקשת מוסך במרכז שהוא אזור גדול, אז היכן עדיף?.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-12-12, 13:18   #4
asitub
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2002
הודעות: 4
כמה העלות בערך של החלפה למצתי+סליל+חוטים מקוריים?

תודה!
asitub מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-12-12, 18:49   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין צפה בהודעה

כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) והסבר לכך:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.

בברכה - רפי לין
לא הבנתי למה במקרה הזה מרווח מצת מנוע אמור להיות גבוה מדי, או פגום.
בפלג NGK תואם מקורי המרווח שווה למקורי. וחוץ מיזה ניתן ורצוי לכוון את מרווח הפלגים לפני ההרכבה עם פילר, גם לפני שמרכיבים פלגים אלה או אחרים.
לדבריך גם במקרה של פלג פגום ייגרם נזק למחשב. תרשה לי לחלוק על הקביעה.
הגיעו אלי מכוניות שעבדו על 3 פלגים, משום שפלג אחד נסתם משמן. נסעו כך לא מעט זמן ולא נגרם נזק למחשב. במחשב הרכב כמו בכול מחשב אחר יש רכיבים אלקטרונים שמתבלים עם הזמן.
קבל יבש או הלחמות יבשות או הג'וק, הם הסיבה לתקלה במחשב.
אין במעגלי החשמל "עלול", אם נכון היה הדבר, בכול בעיה בפלג או בכבלי הצתה או בסליל חליפי היה נשרף המחשב.
ותאמין לי שלפני שנה וחצי החלפתי קוייל לא מקורי במאזדה לנטיס 2000, של הכלה שלי ועד היום אין בעיה.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 11-12-12, 21:52   #6
asitub
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2002
הודעות: 4
אני אוסיף שהחלפתי את המצתים כחודש וחצי לפני שהתחילו הבעיות במחשב...

אז אולי זה לא צירוף מקרים?! או שדווקא זה מעיד שזה א קשור (מהר מדי..)

בכל מקרה האם מספיק להחליף רק מצתים?
אם לא- כמה העלות בערך של החלפה למצתי+סליל+חוטים מקוריים?

תודה!
asitub מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
עלות החלפת ווריאטור, HGT 2001 hgt פונטו - טכני 4 05-01-10 09:37
עלות החלפת חיישן קרנק barel פונטו - טכני 11 18-10-09 09:23
עלות החלפת ווריאטור MAOR HGT פונטו - טכני 25 25-12-08 04:53
עלות החלפת רדיאטור lag5 פונטו - טכני 4 12-12-08 17:27
החלפת מצתים לספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 1 30-03-08 21:51


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד