![]() |
עלות החלפת מצתים+סלילים
שלום לכולם,
לפני כמה זמן הלך לי המחשב של הרכב. הלכתי למוסכניק שאמר לי שאמר לי שזה קרה בגלל מצתים לא מקוריים, שדפקו את הסלילים שדפקו את המחשב... בסוף, שלחתי את המחשב לתיקון. כעת, הרכב נוסע, אך המוסך ההוא הזהיר אותי שאם לא אחליף גם את המצתים והסלילים למקוריים- זה יקרה שוב. שאלתי: 1. האם מספיק להחליף רק את המצתים למקוריים, או שצריך גם את הסלילים? 2.מה העלות של החלפת סלילים+מצתים? 3.יש למישהו המלצה על מוסך במרכז שמתמחה בפונטו? אשמח לתשובה מהירה, העניין די דחוף... תודה מראש |
קשה לשחות נגד הזרם. אין שום אסמכתא לכך שמחשב הרכב הולך בגלל סלילים או מצתים לא מקוריים.
נסעתי שנה שלמה בספייס 2001 עם סלילים ומצתים NGK לא מקוריים, ולא קרה כלום. אבל אם אתה חושש תחליף. יש ברשותי סלילים מקוריים משומשים במצב טוב, שהורדתי מספייס 2003 מושבת בגלל תאונה. דוד. |
חלקי מע' הצתה מקוריים
להלן מה שכתבתי בעבר:
ברוב הרכבים המודרניים יש חשיבות רבה לשימוש בחלקי מע' הצתה מקוריים כמצתים (פלאגים), חוטי הצתה וסלילי הצתה (COIL) והסבר לכך: מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל הצתה עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג). אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה. פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית למודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע. במכוניות רנו לדוגמא, במקרים רבים, מצתים לא מקוריים עם תופעה זאת גורמים גם להשראות על מחשב ההילוכים האוטומטיים ושיבוש פעולת ההילוכים האוטומטיים. ברכב המודרני יש חשיבות גדולה לתחזוקתו בדיוק לפי הוראות היצרן, הקפדה על חלפים מקוריים/תחליפיים מתאימים ואי הקפדה על כך עלולה לעלות אח"כ ביוקר רב. ביקשת מוסך במרכז שהוא אזור גדול, אז היכן עדיף?. בברכה - רפי לין |
כמה העלות בערך של החלפה למצתי+סליל+חוטים מקוריים?
תודה!
|
צטט:
בפלג NGK תואם מקורי המרווח שווה למקורי. וחוץ מיזה ניתן ורצוי לכוון את מרווח הפלגים לפני ההרכבה עם פילר, גם לפני שמרכיבים פלגים אלה או אחרים. לדבריך גם במקרה של פלג פגום ייגרם נזק למחשב. תרשה לי לחלוק על הקביעה. הגיעו אלי מכוניות שעבדו על 3 פלגים, משום שפלג אחד נסתם משמן. נסעו כך לא מעט זמן ולא נגרם נזק למחשב. במחשב הרכב כמו בכול מחשב אחר יש רכיבים אלקטרונים שמתבלים עם הזמן. קבל יבש או הלחמות יבשות או הג'וק, הם הסיבה לתקלה במחשב. אין במעגלי החשמל "עלול", אם נכון היה הדבר, בכול בעיה בפלג או בכבלי הצתה או בסליל חליפי היה נשרף המחשב. ותאמין לי שלפני שנה וחצי החלפתי קוייל לא מקורי במאזדה לנטיס 2000, של הכלה שלי ועד היום אין בעיה. דוד. |
אני אוסיף שהחלפתי את המצתים כחודש וחצי לפני שהתחילו הבעיות במחשב...
אז אולי זה לא צירוף מקרים?! או שדווקא זה מעיד שזה א קשור (מהר מדי..)
בכל מקרה האם מספיק להחליף רק מצתים? אם לא- כמה העלות בערך של החלפה למצתי+סליל+חוטים מקוריים? תודה! |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©