![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
טיפולים שיגרתיים לניו פונטו דיינאמיק עזרה!
שלום לכלום!!!!
ההודעה הראשונה פה יש לי פיאט פונטו 2005 דיינאמיק שהמלצת היצרן שלה טילפולים כל 20000 או שנה* (למי שנוסע פחות מ20000 בשנה) טיפול ראשון עשיתי אחרי שנה לאחר 14444 ק"מ :- הוחלף מסנן שמן פונטו - נובה - הוחלף שמן מנוע 2.8 ליטר + התלוננתי על רעשים מהבלמים אז עשו פירוק דיסקיות+ חמ=ומר נגד רעש טיפול שני עשיתי אחרי שנתיים אחרי 31224 ק"מ :- מסנן שמן פונטו-נובה - 2.8 ליטר שמן מנוע W4010 - מצת מנוע ספייס KGN 08 (כמות 4) - בקבוק ליטר שמן גיר אוטומט' ספייס (כמות 3) + בדיקת בלמים - ללא חיוב ואני מתלבט לגבי הטיפול השלישי מתי לעשות אותו (רכב כבר לא באחריות - אחריות שנתיים) האם להמתין ל 60000 ק"מ ואז לעשות טיפול? האם לעשות טיפול בדיוק ב3 שנים? אגב, הרכב שמור היטב לא מתאמץ יותר מדי והשאלה שלי אם לא חבל לעשות טיפול שאמור להיות ב60000 כאשר אני אהיה ב45000 בקושי כשיעברו 3 שנים ביוני ? הרי בטיפול של שנתיים החליפו לי לדוגמא שמן גיר אוטומטי ב31 אלף כשההמלצה לעשות זאת ב40 אלף... זה לא ביזבוז מצידי? מה אתם ממליצים? מה אני אמור לעשות בטיפול הבא? אגב שני הטיפולים הראשונים נעשו במוסך מוסמך של סמל"ת במיפרץ חיפה (טכנו פ.י.א צפון) באתי אליהם ואמרתי בטיפול הראשון שזה טיפול שנתי וכך גם בטיפול השני שזה טיפול לאחר שנתיים ואלא הדברים שבוצעו בטיפול. האם הם עשו את הדברים הנידרשים ולא יותר או פחות? תודה שחר |
|
|
|
|
#2 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
Re: טיפולים שיגרתיים לניו פונטו דיינאמיק עזרה!
צטט:
לדעתי ב- 3 שנים תחליף: שמן מנוע + פילטר נוזל בלמים DOT4 (מומלץ כל שנתיים או 60 אלף ק"מ.) לבדוק החלפת נוזל קירור - אין הוראה כתובה בנושא אך המוסכים ממליצים לעשות זאת כל 2-3 שנים או 60 אלף ק"מ להחליף פילטר אוויר של המנוע ותזכור שהחברה ממליצה להחליף רצועת תזמון כל 3 שנים או 60 אלף ק"מ. אצלי באוטו ובעוד אוטו זהה במשפחה "משכנו" זאת עד 4 שנים או סביבות ה-60 אלף. ההמלצות המקוריות של היצרן הן ב- 60 אלף רק לבדוק את הרצועה אבל המוסכים בארץ ממליצים שלא לעבור את ה- 5 שנים וגם זה לאוטו שנוסע הרבה מחוץ לעיר. לשיקולך (החלפת הרצועה עולה קרוב ל- 1000 ש"ח במורשה פיאט). ברוך הבא לפורום. |
|
|
|
#3 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
תודה סטודנט!
אגב אין איזה נוהל מסודר מה מחליפים ? אני אומר למוסכניק מה אני רוצה ומה לא? אם אני רוצה תבדוק את זה ואת זה? תחליף ככה וככה? אין לי כ"כ ידע בנושא ולכן כל השאלות... |
|
|
#4 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
היי שחר!
החלקים השונים ברכב תוכננו לעבוד X ק"מ או Y זמן. מעבר לכך אתה מסתכן בכשל. שמנים מתחמצנים. גם אם הם יהיו בתוך מנוע שלא זז בכלל, אבל יותר מהר במנוע שעובד (בגלל החום ובגלל המכות המכאניות של סופגים). נוזל בלמים סופח עם הזמן מים מהאוויר, וגם הבלאי של הצינורות גומי מתחילים לצוף בו לאט לאט. חלקי גומי מתייבשים עם הזמן, ורצועות סובלות ממתח מכאני גבוה. וכו' וכו' וכו' בקיצור, היצרן ממליץ על מינימום טיפולים אפשרי, כדי שהאוטו ימשיך לנסוע. מדובר על חלקים מתבלים ובעלות נמוכה יחסית. אני למשל לא חושב שישנה סיבה לא להחליף שמן מנוע + פילטר + פילטר אוויר כל 10,000 ק"מ. (או שנה) ההוצאה הנוספת היא כ-200 ש"ח בסך הכל, וזה מבטיח לי שקט נפשי שהשמן תמיד רענן יחסית. (אני שייך לאסכולת המחמירים). בסופו של דבר מדובר באוטו שלך, והיצרן כן מפרסם הוראות מתי להחליף כל דבר, אבל אתה יכול לבחור אם להישמע לו, או לא. לדעתי אין סיבה "למשוך" טיפולים. החסכון הזמני הקטן יחזור אליך בהמשך עם ריבית .
|
|
|
#5 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
1000 שקל להחלפת רצועת תזמון? מוסך טורינו יפו על פי מודעה שפירסם בעיתון, החלפת ר.תזמון ב-200 בלבד? גרוע? מישהו מכיר את המוסך ויודע להמליץ עליו?
סתם בשביל הסקרנות במודעה היה כתוב: טיפול 10,000 ב-300 שקל כולל מצתים, החלפת ברקסים קדמיים - 150 שקל, החלפת קלאצ'-800 שקל, המחירים לא כוללים מע"מ אבל עדיין נשמע זול... |
|
|
#6 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
במוסך נורמלי אמורים לבדוק מה נעשה ומה לא נעשה ולהגיד לך מה צריך לעשות בדיוק. אבל לא מזיק וגם רצוי שבעל הרכב יידע מה צריך להחליף ומתי - בסופו של דבר זה רכב שלך ואתה זה שנוהג בו. שלחתי לך למייל את דף הטיפולים המומלצים. תקרא קצת ואם יש עוד שאלות תשאל אותנו. נ.ב.: אני "אוהב" את המוסכים של פיאט שיודעים להגדיל ראש והחליטו שצריך לבצע לפונטו טיפול תקופתי כל שנה. הרי דף הטיפולים נפתח ב- "א. טיפולים שיש לבצע לפי קריטריון של זמן (במידה ולא הגיע מועד הטיפול לפי ק"מ):..." לפי זה לכאורה אתה אמור להחליף שמן גיר שתגיע ל- 40 אלף ק"מ ולא משנה כמה זמן זה יקח. אבל בגדול אמרו לי במוסך יותר מפעם אחת שלבצע טיפול תקופתי כל 18 חודש או 20 אלף ק"מ, הקודם מביניהם. כלומר שמן גיר ומצתים תחליף כל 3 שנים והלאה. אז אותם מוסכים מגדילים ראש ומבצעים "טיפול" כל שנה |
|
|
|
#7 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
|
|
|
|
#8 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
בדיקות שנתיות לכלי רכב הנוסעים פחות 20K בשנה לדוגמא 15K (בדיוק שלי) 1) החלף שמן מנוע ומסנן 2) בדיקת שחיקת צמיגים וניפוח 3) תקינות מערכות תאורה 4) מגבים ומתזים 5) שחיקת רפידות בלם ודיסק קדמיים 6) חזותית : צבע, מיגון חלודה, צנרת, גומי 7) טעינת מצבר )9) מפלסי נוזלים 10) החלפת נוזל בלמים- לאחר שנתיים (או 60000) - לא החלפתי בשנתיים...להחליף ב 3? 11) החלפת מסנן אוויר למזגן - לאחר שנתיים או 40000 - לא הוחלף בשנתיים להחליף ב3? בנוסף בטבלה לפי ק"מ צריך ב60K לעשות : (שוב אהיה ב45K) 1) החלף קרב סינון במסנן אויר (מזה קרב סינון ? לחכות לשנה הבאה ל60K?) 2) בדוק מצב רצועת תזמון תודה מראש שחר |
|
|
|
#9 | |
|
Guest
הודעות: n/a
|
[quote]
צטט:
רצוי מאוד לבדוק גם החלפת נוזל קירור של הרכב. בגדול אמורים כל שנתיים אבל אין! הוראות ברורות בנושא |
|
|
|
#10 |
|
Guest
הודעות: n/a
|
המון המון תודה!! עזרת מאוד
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד