![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
שוב לא סוחב וצריכת דלק גבוהה + מתחמם, פתרון? (הוספתי תמונות מהיום 17/5)
היי,
לפני מס' שנים היתה לי בעיה ברכב שביום בהיר אחד הוא התחיל להיות "כבד", הרגשתי כאילו לא סוחב, כאילו אני לוחץ על הגז והוא לא זריז כמו בעבר. במקביל החלה לעלות צריכת הדלק והמנוע החל להתחמם (המאוורר עבד על רמה 2 המהירה יותר גם בימים קרים, מה שלא היה קורה קודם, אלא רק בימים חמים מאוד). לאחר חודש עם הבעיה פתחתי מכסה מנוע לאחר נסיעה וגיליתי שהצינורות של המזגן לבנים, קפואים, אז הבנתי שהמדחס פשוט עובד כל הזמן בלי הפסקה וזו הסיבה לנ"ל. זה שוב קרה ואני פשוט לא זוכר כיצד טיפלתי בזה בזמנו, האם קיים איזה חוט, או פיוז, או משהו קליל שאוכל לטפל בו בעצמי כדי לטפל בבעיה? מה יכולה להיות הסיבה למדחס שעובד בלי הפסקה, גם כשהחוגה של המזגן על 0? תודה, אורן. נערך לאחרונה על ידי 0r3n : 17-05-11 ב 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
פעולת מדחס המזגן
קודם בדוק אם בכלל אכן מדחס המזגן פועל קבוע גם כלחצן הפעלתו כבוי ובורר המפוח הפנימי נמצא על מצב כבוי.
מה שהיה פעם לא ודאי שקורה גם כעת. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
ישנו ריליי שאחראי על זה בדור 1 ישנה קופסה ליד הפנס השמאלי בדוק אצלך
הקיצר ריליי תקול מרובע קטן |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
יאיר הצביע לכיוון הבעיה נכון. אבל בספייס הריליי לא ליד הפנס.
רפי גם צודק יש לבדוק את אשר כתב. מוזר לי שכתבת ששני הצינורות קופאים.בד"כ בשעת תקלה קופא המאייד וצינור היניקה. בדוק ועדכן. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
שלום ותודה על תגובותיכם המהירות!
רפי - כיצד אוכל לבדוק אם המדחס עובד? הדרך בה אני "מזהה" שהמדחס אכן עובד היא שבעת נסיעה, כאשר הבורר של "הכנסת אוויר מבחוץ/מיחזור אוויר מתוך הרכב" נמצא על "הכנסת אוויר מבחוץ", אני מריח ריח של אוויר ממוזג (יש ריח מעט שונה מריח האוויר הרגיל) והאוויר שנכנס ממש קר, וכאשר אני מעביר את הבורר של "חום/קור" ל"חום" נכנס אוויר ממש חם כאילו המזגן דלוק. זה קורה כאשר לחצן ההפעלה של המזגן (שהוא גם בורר מהירות האוויר, בין מהירות 0 למהירות 4) דלוק ונמצא על 0 וגם כאשר הוא כבוי ונמצא על 0. ראיתי את הדיון כאן בנוגע לריליי, כמו שיאיר כתב כאן בתגובה. אשמח ללמוד עוד על הריליי - כיצד נראה/מזוהה? מה תפקידו? האם לקנות בארץ או ב- eBay? תודה רבה רבה לכם, שוב! אורן. -- עריכה -- היי דוד ותודה על תגובתך. כתבתי בנוגע לצינורות הקפואים כי כך היה בזמנו, זה קרה בנסיעה ארוכה של מעל שעה, בעליות, ביום חם, כשהייתה התקלה שאני מרגיש עכשיו (שהרכב "לא סוחב") וכשפתחתי מכסה מנוע, מיד נגלו לעיניי הצינורות הלבנים, הקפואים בחלק השמאלי הקרוב לשמשה הקדמית (בצד של מושב הנוסע). היום, כאשר בדקתי זאת לאחר נסיעה קצרה של רבע שעה, הצינורות אמנם לא היו קפואים כמו בעבר, אך אני מניח כי זה מאחר והיום לא חם כמו אותו יום, וגם כי הנסיעה הייתה קצרה יחסית לפעם הקודמת. "הפעם הקודמת", אני מדבר על משהו בסביבות שנתיים אחורה, שנה וחצי... נערך לאחרונה על ידי 0r3n : 14-05-11 ב 18:47. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
לא צריך לבדוק אם המדחס עובד. אם יש קפיאה בצינור הוא עובד.
אם הוא תקין ולא מעביר גז חזרה דרך שסתום הדחיסה, זאת כבר שאלה אחרת. ראיתי במקרה את העריכה. עזוב את מה שהיה פעם, תאר מה קורה עכשיו. ההנחה שלך בדבר "כי זה מאחר והיום לא חם כמו אותו יום, וגם כי הנסיעה הייתה קצרה יחסית לפעם הקודמת". אינה נכונה. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
מה שקורה עכשיו:
היום לאחר נסיעה של רבע שעה לא הבחנתי בצינורות קפואים/לבנים. בחודש האחרון אני מרגיש ירידה חדה בביצועי הרכב, אינו "זריז" כפי שהיה בעבר. במקביל צריכה הדלק עלתה באופן משמעותי (מ- 1 ל- 15 , 1 ל- 14.2). כאשר חוגת מהירות המאוורר של המזגן על 0 ובורר המצב נמצא על "הכנס אוויר מבחוץ", האוויר הנכנס מבחוץ מרגיש כאילו קורר ע"י מזגן, גם מבחינת הריח. מבחינת הנהיגה, בין העברת הילוכים, אני נדרש לתת מעט יותר "גז" מהרגיל כדי לשלב הילוך באופן חלק (מבלי שהרכב "ישען" קדימה / יבלם מעט ע"י ההילוך), ממש כפי שקורה בימי הקיץ כאשר אני נוסע עם מזגן דלוק. אותה תחושה בדיוק. לכן הנחתי כי המדחס עובד מהרגע שאני מפעיל את הרכב, בגלל הסיבות הנ"ל. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
הדליק את המנוע למשך 5 דקות, וגע ביד בשני הצינורות בקיר האש. צינור אחד אמור להיות קר מאוד, והשני חם מאוד. כל זאת במידה והמדחס עובד. אל תדליק את המזגן.
בדוק ועדכן. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
במקביל צריכה הדלק עלתה באופן משמעותי (מ- 1 ל- 15 , 1 ל- 14.2).
הרגתה אותי צריכת דלק למזגן בין 15-ל-20% יותר |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס 2001 sx60 דגם מנוע A4000
הודעות: 48
|
בדקתי את הנושא ובנוגע לרכיב שבתמונה שדוד צרף (שאמור להסתובב אם המזגן דלוק), הוא לא הסתובב כאשר הפעלתי את הרכב.
רק כאשר העברתי את חוגת המזגן ל- 1 ולחצתי על לחצן ההפעלה של המזגן, הרכיב החל להסתובב. כאשר כיביתי את המזגן - הפסיק להסתובב הרכיב. בדקתי גם לאחר נסיעה של כרבע שעה את 2 הצינורות הקרובים לקיר האש (שאחד אמור להיות חם והשני קר, במידה והמדחס עובד) והם היו במצב פושר. כך שההנחה שלי שהמזגן עובד בזמן נסיעה התגלה כשגויה. מה שכן, היה חסר מעט אוויר בצמיגים (4 PSI בכל אחד בערך), מילאתי וניכר שינוי קל מאוד בסחיבת הרכב. בנוסף, הרכב מאבד מים, למרות שלא איתרתי איזו נזילה. בערך 3-5 כוסות בשבוע (נסיעה של כ- 70-100 ק"מ). אני יודע שזה לא הכי נכון לעשות אבל אני ממלא מי ברז רגילים בכל פעם. התייעצתי עם חבר שאמר שיכול מאוד להיות שהמים שאני מאבד פשוט חודרים לשמן, או למנוע. מה דעתכם? נ.ב. קצת הסטוריה שאולי תעזור באבחון: הרכב עבר התחממות בינואר 2008 (נסעתי ללא נוזל קירור בכלל), הלך ראש מנוע, טופל. לאחר מכן איבדתי בכל חודש כליטר שמן, כנראה עשו עבודה גרועה. גם על הבלוק תמיד ראיתי שמן. במרץ 2010 שוב הלך ראש מנוע, הפעם טופל במוסך אחר שככל הנראה עשו עבודה נהדרת מאחר ועד כה (טפו טפו טפו) אין על הבלוק אפילו טיפה אחת של שמן, והרכב לא מאבד שמן כבעבר. נערך לאחרונה על ידי 0r3n : 18-05-11 ב 12:44. סיבה: תיקנתי תאריכים של טיפולי ראש (תחילת 2008 במקום 2007, תחילת 2010 במקום 2009) |
|
|
|
![]() |
| כלי נושא | |
| הצג מצבים | |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| ממיר קטליטי וצריכת דלק | komoto | פונטו - טכני | 3 | 30-12-10 16:15 |
| רנו 19 - לא סוחב. | Ptich | שאר הדגמים - טכני | 1 | 14-02-10 15:48 |
| הוספת פראפלו וצריכת שמן - ספייס 01 | Ron_Dadon | פונטו - טכני | 7 | 25-06-09 23:26 |
| החלפת גודל צמיג משפיעה לרעה על סחיבה וצריכת דלק ? | Wiking | פונטו - טכני | 8 | 30-08-08 20:16 |
| מנוע לא סוחב | eyaluriel | פונטו - טכני | 18 | 06-02-08 18:05 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד