מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   שוב לא סוחב וצריכת דלק גבוהה + מתחמם, פתרון? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12302)

0r3n 14-05-11 16:20

שוב לא סוחב וצריכת דלק גבוהה + מתחמם, פתרון? (הוספתי תמונות מהיום 17/5)
 
היי,

לפני מס' שנים היתה לי בעיה ברכב שביום בהיר אחד הוא התחיל להיות "כבד", הרגשתי כאילו לא סוחב, כאילו אני לוחץ על הגז והוא לא זריז כמו בעבר.
במקביל החלה לעלות צריכת הדלק והמנוע החל להתחמם (המאוורר עבד על רמה 2 המהירה יותר גם בימים קרים, מה שלא היה קורה קודם, אלא רק בימים חמים מאוד).
לאחר חודש עם הבעיה פתחתי מכסה מנוע לאחר נסיעה וגיליתי שהצינורות של המזגן לבנים, קפואים, אז הבנתי שהמדחס פשוט עובד כל הזמן בלי הפסקה וזו הסיבה לנ"ל.

זה שוב קרה ואני פשוט לא זוכר כיצד טיפלתי בזה בזמנו, האם קיים איזה חוט, או פיוז, או משהו קליל שאוכל לטפל בו בעצמי כדי לטפל בבעיה?
מה יכולה להיות הסיבה למדחס שעובד בלי הפסקה, גם כשהחוגה של המזגן על 0?

תודה,
אורן.

רפי לין 14-05-11 17:21

פעולת מדחס המזגן
 
קודם בדוק אם בכלל אכן מדחס המזגן פועל קבוע גם כלחצן הפעלתו כבוי ובורר המפוח הפנימי נמצא על מצב כבוי.
מה שהיה פעם לא ודאי שקורה גם כעת.
בברכה - רפי לין

yair068 14-05-11 17:21

ישנו ריליי שאחראי על זה בדור 1 ישנה קופסה ליד הפנס השמאלי בדוק אצלך
הקיצר ריליי תקול מרובע קטן

davidmzr 14-05-11 18:38

יאיר הצביע לכיוון הבעיה נכון. אבל בספייס הריליי לא ליד הפנס.
רפי גם צודק יש לבדוק את אשר כתב.
מוזר לי שכתבת ששני הצינורות קופאים.בד"כ בשעת תקלה קופא המאייד וצינור היניקה.
בדוק ועדכן.
דוד.

0r3n 14-05-11 18:44

שלום ותודה על תגובותיכם המהירות!

רפי - כיצד אוכל לבדוק אם המדחס עובד?
הדרך בה אני "מזהה" שהמדחס אכן עובד היא שבעת נסיעה, כאשר הבורר של "הכנסת אוויר מבחוץ/מיחזור אוויר מתוך הרכב" נמצא על "הכנסת אוויר מבחוץ", אני מריח ריח של אוויר ממוזג (יש ריח מעט שונה מריח האוויר הרגיל) והאוויר שנכנס ממש קר, וכאשר אני מעביר את הבורר של "חום/קור" ל"חום" נכנס אוויר ממש חם כאילו המזגן דלוק.
זה קורה כאשר לחצן ההפעלה של המזגן (שהוא גם בורר מהירות האוויר, בין מהירות 0 למהירות 4) דלוק ונמצא על 0 וגם כאשר הוא כבוי ונמצא על 0.

ראיתי את הדיון כאן בנוגע לריליי, כמו שיאיר כתב כאן בתגובה.

אשמח ללמוד עוד על הריליי - כיצד נראה/מזוהה? מה תפקידו? האם לקנות בארץ או ב- eBay?

תודה רבה רבה לכם, שוב!
אורן.

-- עריכה --
היי דוד ותודה על תגובתך.
כתבתי בנוגע לצינורות הקפואים כי כך היה בזמנו, זה קרה בנסיעה ארוכה של מעל שעה, בעליות, ביום חם, כשהייתה התקלה שאני מרגיש עכשיו (שהרכב "לא סוחב") וכשפתחתי מכסה מנוע, מיד נגלו לעיניי הצינורות הלבנים, הקפואים בחלק השמאלי הקרוב לשמשה הקדמית (בצד של מושב הנוסע).
היום, כאשר בדקתי זאת לאחר נסיעה קצרה של רבע שעה, הצינורות אמנם לא היו קפואים כמו בעבר, אך אני מניח כי זה מאחר והיום לא חם כמו אותו יום, וגם כי הנסיעה הייתה קצרה יחסית לפעם הקודמת.
"הפעם הקודמת", אני מדבר על משהו בסביבות שנתיים אחורה, שנה וחצי...

davidmzr 14-05-11 19:00

לא צריך לבדוק אם המדחס עובד. אם יש קפיאה בצינור הוא עובד.
אם הוא תקין ולא מעביר גז חזרה דרך שסתום הדחיסה, זאת כבר שאלה אחרת.
ראיתי במקרה את העריכה. עזוב את מה שהיה פעם, תאר מה קורה עכשיו.
ההנחה שלך בדבר "כי זה מאחר והיום לא חם כמו אותו יום, וגם כי הנסיעה הייתה קצרה יחסית לפעם הקודמת". אינה נכונה.
דוד.

0r3n 14-05-11 19:07

מה שקורה עכשיו:
היום לאחר נסיעה של רבע שעה לא הבחנתי בצינורות קפואים/לבנים.
בחודש האחרון אני מרגיש ירידה חדה בביצועי הרכב, אינו "זריז" כפי שהיה בעבר.
במקביל צריכה הדלק עלתה באופן משמעותי (מ- 1 ל- 15 , 1 ל- 14.2).
כאשר חוגת מהירות המאוורר של המזגן על 0 ובורר המצב נמצא על "הכנס אוויר מבחוץ", האוויר הנכנס מבחוץ מרגיש כאילו קורר ע"י מזגן, גם מבחינת הריח.
מבחינת הנהיגה, בין העברת הילוכים, אני נדרש לתת מעט יותר "גז" מהרגיל כדי לשלב הילוך באופן חלק (מבלי שהרכב "ישען" קדימה / יבלם מעט ע"י ההילוך), ממש כפי שקורה בימי הקיץ כאשר אני נוסע עם מזגן דלוק. אותה תחושה בדיוק.

לכן הנחתי כי המדחס עובד מהרגע שאני מפעיל את הרכב, בגלל הסיבות הנ"ל.

davidmzr 14-05-11 19:18

הדליק את המנוע למשך 5 דקות, וגע ביד בשני הצינורות בקיר האש. צינור אחד אמור להיות קר מאוד, והשני חם מאוד. כל זאת במידה והמדחס עובד. אל תדליק את המזגן.
בדוק ועדכן.
דוד.

0r3n 14-05-11 19:34

כרגע אני לא בסביבת הרכב, אז אעדכן מחר בבוקר, מיד כשתהיה לי אפשרות.
אשמח לשמוע בינתיים בנוגע לריליי.

davidmzr 14-05-11 19:45

1 צירוף קובץ(ים)
עוד בדיקה במבט שאתה יכול לדעת אם המדחס עובד היא, החלק המסומן באדום בתמונה, לא יסתובב אם המזגן לא עובד. זה הקלצ' שמשלב את המדחס וגורם לו לעבוד.
תהיה זהיר שהיד שלך לא תיתפס ברצועה.
דוד.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:37.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©