מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אוי כמה..שאת יפה..
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האוטו החדש שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 30-09-09, 19:51   #1
nirl
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: punto elx
הודעות: 2
התרוקנות מצבר פיאט פונטו ELX 2001

שלום

קניתי את הרכב לפני כשנה וחצי. אני נוסע בו כ- 3-4 פעמים בשבוע בתוך העיר (בד"כ בין כמה מקומות, ככה שאני מתניע אותו 4-5 פעמים ביום כזה של נסיעות) ואחת לשבוע-שבועיים מחוץ לעיר (נתניה-הרצליה).

בחודש ינואר המצבר שהיה מותקן מת בגיל 4 שנים והחלפתי אצל חשמלאי רכב מורשה (אבל לא מורשה יבואן) למצבר שנפ.

בסוף חודש אוגוסט, אחרי 4 ימים שלא נסעתי ברכב, הוא לא התניע בבוקר. האור של הקודן לא הבהב, השעון לא הופיע ושום דבר חשמלי לא עבד. התנעתי עם כבלים ונסעתי לחשמלאי. הוא בדק את המצבר ואמר השוא תקין אבל מרוקן, ושבטוח השארתי משהו דלוק (אורות חיצוניים/פנימיים/רדיו/דיבורית שאין לי...). אני הייתי בטוח שלא, אבל הוא לא השתכנע ואמר שבמצבר חדש שנמצא תקין בבדיקה זאת יכולה להיות הסיבה היחידה להתרוקנות. מילא לי את המצבר במשך שעה וחצי ונסעתי.

הבוקר אני מגיע לרכב, שוב אחרי 5 ימים בלי שנסעתי בו. יש אור על הקודן, השעון מופיע, אבל הרכב לא מתניע וכשניסיתי להתניע השעון התאפס. הסתכלתי מסביב על כל המתגים של המנורות, האורות וכו', והכל נמצא במצב נכון, אני בטוח שלא השארתי שום דבר דלוק. שוב התנעתי עם כבלים וחזרתי אליו. שוב נבדק המצבר ונמצא תקין אך מרוקן, הוא אמר גם שלא רואים בבדיקה שום סימן למשהו חשמלי שמופעל באוטו שיכול היה לרוקן את המצבר. הפעם, אחרי שהצלחתי לשכנע אותו שלא שכחתי שום דבר דולק הוא אמר לי - אתה כנראה לא נוסע מספיק, אתה צריך לפחות נסיעה בין עירונית אחת בשבוע. במקרה החודש נסעתי כל שבוע להרצליה, וכשאמרתי זאת הוא אמר, אז כנראה אתה צריך לנסוע יותר... מה שנשמע לי כמו שטויות.

שאלתי אם לא יכול להיות שמשהו בכל זאת מרוקן את המצבר והוא אמר שאולי יש תקלה שקשורה למנורה בתא מטען שהיא לא נכבית ולכן ניתק אותה. שוב הטעין את המצבר ונסעתי.

האם מצבר חדש יחסית, בן 9 חודשים לא אמור להחזיק במשך 5 ימים בלי נסיעה ברכב ? האם ההסבר שקיבלתי נכון ואני צריך להקפיד על נסיעה בין עירונית אחת בשבוע או נסיעה קצרה כל יומיים לפחות ואם כן אז לכמה זמן ? ואם לא, האם יכול להיות שיש משהו חשמלי ברכב שהחשמלאי לא מצליח לאתר וגורם להתרוקנות ? או שיכול להיות שהמצבר פשוט לא נטען טוב ?

כל פעם כזאת אני מאחר לעבודה בלפחות שעתיים-שלוש וזה כבר מאוד מתסכל.

הרבה תודה אם תוכלו לעזור לי להבין סיבות אפשריות לתקלה.
nirl מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 30-09-09, 21:44   #2
moty003
Senior Member
 
האווטאר של moty003
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
שלום nirl ,

דבר ראשון:

אפשרות שהמצבר לא נטען מספיק תוריד מהפרק משום שזה הדבר הראשון שחשמלאי בודק כשאתה בא אליו עם בעיה כזאת.

דבר שני:

יכול להיות שיש לך זליגת חשמל, מה שאומר שאחד הצרכנים ברכב לא מחובר טוב והחשמל "נשפך החוצה"
זה מה שניראה לפי מיטב ידעתי.

נערך לאחרונה על ידי moty003 : 30-09-09 ב 23:54.
moty003 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-09-09, 22:38   #3
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
נשמע לי חשמלאי סביר, אבל קצת חפרי - מה זה השטות הזו חייב נסיעה בין עירונית אחת בשבוע?

אורות אתה לא יכול לשכוח בפונטו, הסר דאגה מליבך - ברגע שסגרת סוויץ' הם נכבים יחד איתו.

כנראה שיש צרכן זרם שממשיך לעבוד גם לאחר הכיבוי. הייתי בודק בראש ובראשונה את הרדיודיסק והקודנית. האם שאתה מכבה את הרכב, והרדיודיסק עדין מנגן באותו הרגע, הוא כבה יחד עם הרכב או שהוא יכול להמשיך לעבוד?
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-10-09, 01:35   #4
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
שלום nirl.

אני בטוח ש90% זו זליגת חשמל אחרי כיבוי רכב.

האם חשמלאי ביצע בדיקה של זליגת חשמל ? (בדיקה פשוטה עם אמפרמטר)
אם הבדיקה לא בוצע תיגש לחשמלאי אחר שיבצע לך את הבדיקה, אם יש לך או לחברים אמפרמטר ניתן לבצע את הבדיקה הפשוטה הזאת.
אם תרצה לדעת אך מבצעים בדיקה, דבר איתי.

וכמובן תחזור עם תשובות
בהצלחה.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-10-09, 03:58   #5
amitbl
Senior Member
 
האווטאר של amitbl
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פונטו אקטואל
הודעות: 164
גם לי זה נראה 80% זליגת חשמל (בדיקה פשוטה מאוד)
15% טעינה לא תקינה שקשורה לאלטרנטור פגום או מגעים לא טובים בהדקים של המצבר (בדיקות יותר רציניות במידה ושללנו זליגה)
5% משהו אקזוטי יותר.

מצבר בן פחות משנה לא אמור להתרוקן אחרי שבוע ללא שימוש - זאת בתנאי ואין צרכנים בעייתיים כמו נורה דלוקה, או אזעקה מזייפת שמתעוררת מכל זבוב שמחליט לנוח על האוטו.
ויחד עם זאת - מומלץ להניע את האוטו לפחות פעם אחת כל יומיים-שלושה, כי לתת למצבר לנוח למשך שבוע זה דבר שבהחלט עלול לקצר את אורך החיים שלו בצורה משמעותית.
amitbl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-10-09, 15:43   #6
nirl
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: punto elx
הודעות: 2
תודה על התגובות

זה בטוח לא הרדיודיסק כי הוא נכבה כשמכבים את הרכב. החשמלאי גם אמר שאין סיכוי שזאת הקודנית כי היא לוקחת מעט מאוד חשמל. גם אזעקה אין.

החשמלאי בדק את ההדקים שמחברים את המצבר עם מוט ממתכת שמחובר לנורה ואמר שהוא לא רואה שמשהו ברכב צורך הרבה חשמל כשהוא במצב כבוי.

אני אראה מה קורה בשבועות הקרובים ומקווה לטוב.
nirl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-10-09, 15:47   #7
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
זליגת זרם

כשמנחשים אז לא פותרים בעיות.
צריך לבצע כראוי בדיקה של זליגת הזרם כשכל צרכני החשמל כבויים.
יש מכשירי רדיו שבהם יש כיבוי חלקי של המכשיר ואז הוא עדיין צורך זרם גבוה יחסית שפורק מצבר עומד לאחר כמה ימים. רק לחיצה ארוכה על לחצן הכיבוי ברדיו (שצבעו כחול ואיני זוכר את יצרן הרדיו),
גורמת לכיבוי מלא של הרדיו וללא צריכת זרם גבוהה.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-10-09, 16:51   #8
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
האם החשמלאי בדק טעינה?
אם המצבר מתרוקן, ואין צרכן סמוי שגורם לזליגת כאשר הרכב כבוי,
אולי פשוט האלטרנטור, או אפילו הרצועה שלו, לא בסדר? יתכן מאוד שאחד מהם פגום,
והטעינה אצלך מתרחשת רק בסל"ד גבוה יחסית אם בכלל, ולכן המצבר מתרוקן.

מציע לבדוק אצל חשמלאי נוסף, אני חושב שהבדיקה הזו אפילו לא תעלה לך שקל,
אך חוו"ד נוספת תמיד יכולה לעזור.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פיאט פונטו S שנת 2001 ostyav בעלי מקצוע 4 22-06-09 17:40
ספר של פיאט פונטו ספייס דגם SX 8V 2001 טוני_חאין פונטו - טכני 5 07-04-09 16:37
למכירה פיאט פונטו HGT 2001 C/\OT מכירה 18 31-03-09 15:58
[למכירה] פיאט פונטו HGT שנת 2001 AUTOGO מכירה 3 31-01-09 08:22
פיאט פונטו ELX 2001 יישור קו . ELX2001 פונטו - טכני 13 18-03-08 17:03


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 05:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד