![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
|
חוות דעת על גיר רובוטי בספייס 2004
שלום לכולם,
יש באפשרותי לקנות פונטו ספייס 2004 שמורה ובעלת ק"מ נמוך, אבל ה"קאץ'" הוא שהרכב בעל גיר רובוטי... רציתי לקבל ממכם חוות דעת על הגיר הרובוטי בדגם הנ"ל, ואם אפשר מאנשים שיש להם את הרכב הנוכחי. השאלות הן: 1. מה ההבדלים בתפעול רכב עם גיר רובוטי לבין אוטומט או ידני? - אף פעם לא נהגתי עם גיר רובוטי. 2. איך הגיר מבחינה מכנית? 3. שמעתי ששמועות שגיר רובוטי מבזבז הרבה דלק לעומת אוטומט רגיל, האם יש אמת בדברים? 4. האם הגיר יותר עדין בהשוואה לגיר ברכבים מחברות אחרות? תודה!!
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
1. עיצוב ידית הילוכים שונה, בגיר רובוטי הרכב מדרדר בעליות (נדרש זינוק ע"י בלם יד), טלטלות קלות בעת מעבר הילוכים (תלוי כמה גז לחוץ בעת מעבר ההילוך. ככל שהגז לא יהיה לחוץ ההילוך יעבור חלק יותר).
2. עושה רושם שהאמינות טובה, אך בעת תקלה עלות התיקון תהיה יקרה יותר (ע"פ דיווחי גולשים). 3. ההפך הוא הנכון, השמועה לא נכונה. 4. איכות הייצור והחלקים של פיאט החדישות לא נופלת באופן משמעותי מאיכות הייצור והחלקים של חברות אחרות, זה גם עיניין של מזל ואופי הנהיגה ברכב. |
|
|
|
|
#3 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
נתחיל מזה שתקרא את השרשור הדביק על הפונטו.
לשאלות שלך:
לבסוף, בצע נסיעת מבחן ברכב, כך תדע איך ההרגשה. נערך לאחרונה על ידי Caveman : 19-08-09 ב 22:22. |
|
|
|
|
#4 | |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
צטט:
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד. יש עוד אפשרות של שילוב בין הגז למצמד בעליה (לחיצת חצי גז וחצי מצמד) וככה הרכב עומד בלי לדרדר, אך הנ"ל מזיק למצמד. לסיכום- במנוע דיזל אפשר לזנק ללא בלם היד, במנוע בנזין זה יותר מסובך, ועל כל פעם אחת שתצליח לזנק ללא עזרת בלם היד, יהיו עוד 20 פעמים שהמנוע יכבה. במנוע בנזין או שילוב בין מצמד לגז, או בלם היד. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
|
תודה על העזרה,
אז אם הבנתי נכון, כאשר אני מעביר לD (מצב נהיגה) הגיר מתפקד כגיר אוטומטי רגיל? ובזינוקים בעליה הרכב מדרדר טיפה כיוון שבמקור הוא ידני? לא הבנתי למה נועד המצב של "חצי אוטומט", כאשר מעבירים את הידיית שמאלה, הוא חוסך בדלק?... |
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
צטט:
מעולם, מעולם(!) לא השתמשתי בבלם יד לזינוק עם רכב ידני, גם לא בעליות חדות מאד. שימוש בבלם יד הוא מיותר לחלוטין לכל אדם בעל מעט רגש וקורדינציה. אני עם האונו בזמנה של האקסית הייתי מזנק כל עליה ביקנעם פשוט עם חצי קלאץ' וזהו. רכב דיזל מתקדם עם חצי קלאץ' ובנזין לא?! שוב, מאיפה זה הגיע? נסעת פעם בקנגו?! תנסה להרים חצי קלאץ' בלי ללחוץ על דוושת הגז - הרכב כבה במקום. לעומת זאת בכל רכב בנזין ידני שנסעתי ועדין נוסע לפעמים (של חברים) - אין שום בעיה לצאת לגלישה ע"י הרמה של חצי קלאץ' בלבד בלי אף נגיעה בגז. לפותח השירשור: אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר. אכן, הרכב מתדרדר מעט (ברכבים חדשים עם רובוטי, כבר פיתחו מערכות למנוע זאת, סתם לידע כללי לעתיד). פשוט צריך להגיב במהירות - שיחררת בלם? מיד לעבור לדוושת הגז. 2-3 ימים נסיעות עם הרכב ואתה תתרגל. האופציה של ה"טיפטרוניק" (ה"חצי אוטומט") מאפשרת לך שליטה ידנית בהילוכים. לאחר שהסטת את הידית שמאלה, דחיפה מעלה תעלה הילוך ודחיפה מטה תוריד הילוך. פיצ'ר נחמד שמאפשר לך לנהוג על הרכב כמעט כמו בידני. לא אמור להיות שינוי בתצרוכת הדלק עקב כך (אלא אם תחליט לנסוע 100 על הילוך 3 שבמצב D הוא כבר היה מעביר ל5).
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto' |
|
|
|
|
|
#7 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
אתם צריכים לעשות הפרדה בין זינוק ברכב עם מנוע בנזין לדיזל.
ברכב עם מנוע דיזל ניתן לזנק ע"י חצי קלאץ' מכיוון שהמנוע חזק יותר ובעל מומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך. ברכב בעל מנוע בנזין חלש ברגע שתרים חצי קלאץ' המנוע יגמגם ויתכבה. באונו, בשום עליה, לא היה מצב בעולם שהייתי יכול לזנק ע"י חצי קלאץ, פרט לעליות קלות במיוחד. המנוע פשוט מתכבה. חייבים להרים בלם יד, לשחרר חצי קלאץ', ללחוץ קצת על הגז, לשחרר בלם יד, ואז במקביל לשחרר קלאץ וללחוץ יותר חזק על הגז. עם האונו בד"כ לא הייתי מזנק ע"י בלם היד, אלא החזקתי חצי קלאץ לחוץ וחצי גז, שזה לא הכי בריא. |
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 176
|
לא צריך חצי קלאץ ולא כלום.אם אתה טיפה מיומן אתה יכול לזנק בלי שום בעיה.
אחותי נהגה ברכב שלי לכיוון ראש פינה,והיא לא נהגה בידני מאז שהיא הוציא רשיון לפני 3 שנים, והיא לא השתמשה לא בחצי קלאץ ולא בשום דרך לזנק בעליה,והרכב לא נכבה ולא הדרדר ס"מ אחורה. אולי קצת תרגול יכול לעזור למי שמתקשה. |
|
|
|
|
#9 | ||
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
צטט:
מצב ה"חצי ידני" הוא מה שמכונה "טיפטרוניק". כיום ניתן למצוא את מצב ההפעלה הזה בכל הגירים, אוטומטיים, רובוטיים (לרבות כפולי המצמדים), ורציפים. צטט:
שום בלם יד, שום חצי קלאצ', שום דיזל ושום גרביים. אם אתה עושה זינוק בעליה עם בלם יד, תחזור לשיעורי נהיגה לפני שאתה חוזר לרכב ידני, שתוכל לתרגל קצת לפני שתחזור לכביש. עוזבים ברקס, לוחצים על הגז כמה שצריך (ממש קצת), משחררים קלאץ', ונוסעים. במקרה הגרוע ביותר (קורה לא מעט), הרכב מדרדר פחות מ20 ס"מ. וזה ממש, אבל ממש בהגזמה. למי שמכיר, אחד המקומות עם התכנון הגרוע ביותר, היציאה מהחניון של קניון רמת אביב לכיוון רחוב איינשטיין. שיפוע שלא יבייש שיגור מעבורת ![]() נכון, לרכב בעל מנוע דיזל יש מומנט רב יותר בסל"ד נמוך, אבל מה זה קשור בכלל? מה שלימדו אותך בשיעורי נהיגה, חצי קלאץ' וכל זה, לא עובד בעולם האמיתי. אם כולנו ננהג כמו שנוהגים בטסט, אבוי לנו. עדיין קשה לי להאמין שאתה רציני... אולי אני עושה משהו לא נכון, ובכל השנים שאני נוהג, שכוללות את הרכב שלי, של חברים, ג'יפים כאלה ואחרים בני 15 שנה ומעלה ברומניה, יוון וטורכיה (ובאותם רכבים אין אפילו סנכרונים בגיר, וצריך להשתמש בגז ביניים שמעלים ומורידים הילוך, למשל), רכבים בעלי גיר רובוטי, מעולם לא השתמשתי בבלם היד. כמה דקות להבין איך הרכב מתנהג, וזה כמו לרכוב על אופניים. נערך לאחרונה על ידי Caveman : 20-08-09 ב 01:54. |
||
|
|
|
|
#10 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
גדעון, במידה ואתה רוצה ומעוניין לנהל דיון רציני, אנא הימנע מהערות ביניים מיותרות.
לעיניין: שיטת הזינוק בעליה שלך היא שיטה לא בטיחותית, מסוכנת, שלא להגיד חאפרית. אתה מסכן את עצמך ואת הרכבים הנמצאים מאחוריך, ואני אסביר: מרגע שאתה עוזב את דוושת הבלם ועד שאתה לוחץ על הגז, הרכב יחל להדרדר אחורנית. לא משנה אם זה "רק" 20 ס"מ או 30 ס"מ- הרכב מדרדר וזה מסוכן. מה אתה עושה אם ילד פתאום מתחיל לחצות את הכביש מאחורי הרכב שלך ואתה עושה בצורה הזאת זינוק בעליה? אתה פוגע בו, הוא מתחיל לבכות ולך מזמינים משטרה. מה הבעיה לעשות את מה שאתה אומר, אבל קודם למשוך בלם יד כדי לאבטח את הרכב ורק אח"כ לשחרר את הרגל מהבלם? במידה והיתה לך מערכת "היל הולדר" כמו בפונטו ובמיטו החדשות, אתה היית יכול להתעלם מבלם היד. את שיטת הזינוק שלך גם ילד לפני שיעורי נהיגה מעשיים יודע, החוכמה היא לאבטח את הרכב מפני הדרדרות ב- 100%, לביטחון כל הסובבים אותך. |
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו 2004 יד 1. | tisan4us | מכירה | 1 | 10-05-09 11:12 |
| תקלה בגיר פונטו 2004 אוטומטית | seeme | פונטו - טכני | 5 | 05-03-08 16:39 |
| בעית גיר רובוטי באקטיב 60 שנת 2004 | sachar1 | פונטו - טכני | 0 | 05-03-08 12:18 |
| dynamic 80 16v 2004 ידני | bruce | יעוץ ברכישת רכב | 3 | 16-11-07 22:01 |
| התקנת דיבורית בפונטו 2004 | אודיו | 6 | 20-11-06 19:55 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד