מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > בראבו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

בראבו - טכני טכני - דגמי בראבו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלא-סטלינה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אונו שנת 94
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 09-05-16, 20:51   #1
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
כמה נורות תקלה שנדלקו יחד. האם מצבר?

בקצרה: הופיעו לי נורות תקלה, חשדתי במצבר, ספק האחריות של המצבר קובע שהמצבר תקין.

ועכשיו לעלילה המלאה:
שבוע שעבר מיד לאחר ההנעה הצלחתי להבחין בנורת טעינה שנדלקה וכבתה בשבריר שניה. לא ייחסתי לכך חשיבות (וגם היום אני לא יודע אם לייחס)
לאחר כמה דקות נדלקו ביחד מנורת צ'ק אנג'ן + מנורת ESP + המנורה של ה ASR. והופיעו הודעות על חוסר זמינות HILL HOLDER, ESP. בנוסף, בקרת השיוט לא הייתה זמינה וחלק מנתוני מחשב הדרך לא היו מוצגים (היה מציג --- במקום המידע, זוכר בוודאות שצריכת הדלק הממוצעת לא הייתה זמינה)
ביצעתי סריקת תקלות עם האפליקציה TORQUE, ונמצאה תקלה P0021.

לא התרגשתי, אני מכיר את הרכבים המשוכללים מידי שכשהמצבר קצת נחלש כל המחשבים מתחילים להשתגע.
סיימתי את הנסיעה (מתוך מחשבה שהמצבר יטען מעט בזמן זה). ביצעתי איפוס לתקלה, נורת הצ'ק אנג'ן נעלמה.
כיביתי והנעתי את הרכב ואז כבתה גם נורת ה ESP וה ASR. וכל השגיאות נעלמו כלא היו.

הגעתי לבית, בדקתי מתח טעינה, היה 14.07 וולט.
בדקתי מתח מינימלי בזמן הנעה והיה 10.22 וולט.

ניתקתי והחזרתי מצבר, נורת הESP נדלקה שוב, אך לאחר נסיעה של מטרים בודדים היא כבתה.

חלפו כמה ימים, שוב הופיעו הנורות וההודעות שבפסקה הראשונה. הפעם ניסיתי לאפס מיד את התקלה ולא יכולתי. עם איפוס התקלה הנורה כבתה ונדלקה שוב.
חיכיתי כמה דקות, איפסתי שוב, התקלה התאפסה ולא שבה עד עצם היום הזה.

המצבר הוא 'שנפ' שעדיין באחריות. ניגשתי לתחנת שירות של שנפ. בדקו את המצבר עם הידרומטר ובדיקה בעומס והחליטו שהוא תקין.
עם חיבור המצבר שוב נדלקה נורת ESP וכבתה לאחר מטרים ספורים.

במה חושדים חברי הפורום?
איזה בדיקות אתם מציעים לעשות כדי למצוא את הבעיה?
והאם בכל בראבו כשמנתקים ומחזירים מצבר מופיעה נורת הESP עד לתחילת נסיעה ראשונה?
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 10-05-16, 00:01   #2
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
מצבר ברכב

מע' אלקטרוניות ברכב, חלקן רגיש למתח פעולה קצת נמוך של המצבר למרות שהוא עדיין מניע היטב את הרכב ושתי דוגמאות שקרו לי עם מצברים:
1. פיאט פנדה 2010 - לפעמים לאחר חניית לילה ארוכה, שעון הזמן התאפס מעצמו. מיד הבנתי מה הבעיה והחלפתי למצבר חדש והבעיה נעלמה.
2. פיאט בראבו 2010 - לפעמים תוך כדי הנעת בוקר (מתן סטרטר) ננעלו ונפתחו מעצמן הדלתות (חשמלית) וגם כאן מיד החלפתי מצבר והתופעה נעלמה.
בבראבו לא התאפס הרדיו.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-05-16, 00:32   #3
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
אז מה הבדיקה הנכונה לביצוע כדי להחליט בוודאות שזו אשמת המצבר?
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-05-16, 08:10   #4
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
בדיקת התקלה

אפשרות אחת היא להתקין מצבר חדש (לא משומש תקין) ולראות מה תהיה הנתהגות הרכב.
אפשרות שניה היא להתחבר עם מחשב/סורק איבחון תקלות ולנסות לראות אם הוא מזהה את סיבות התקלות.
הכי קל להתחיל מהחלפת מצבר לחדש, לנסיון.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043

נערך לאחרונה על ידי רפי לין : 24-01-18 ב 00:08.
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-05-16, 12:54   #5
draui
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 48
רפי, האם ייתכן שאולי מדובר בבעיה כלשהיא באלטרנטור?

אצלי בפונטו נורת טעינה הייתה נדלקת לי מדי פעם לשבריר שנייה
והגה כח היה מנוטרל אחרי זה עד להנעה הבאה...
אחרי תקופה ככה נדלקה הנורה קבוע והיה צורך בתיקון/החלפת אלטרנטור... מה שפתר את הבעיה...
draui מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-05-16, 13:27   #6
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
מעניין.
אמדוד את המתח בשקע המצת תוך כדי טעינה ואבדוק אם יש קפיצות.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-05-16, 17:04   #7
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
אתמול ביצעתי מדידה של המתח בשקע המצת תוך כדי נסיעה.
היו פיקים של מתח נמוך. והיו כמה ירידות מתח תלולות לאורך כמה שניות. הערך הנמוך ביותר שנמדד היה 12.4 וולט.
המדידה בוצעה בעזרת רב מודד עם אופציית MIN.

במקביל עלו חשדות שאולי הדונגל OBD שמחובר אצלי קבוע בשקע הדיאגנוסטיקה עושה בלגן. אז ניתקתי אותו משם עד להודעה חדשה.

היום שוב נדלק אורגן האורות. אבל הפעם הם כבו לבד ללא התערבות שלי.

כרגע אני חושד שמפלי המתח האלה גורמים למחשבים להשתגע.
ממשיך לעקוב ומנסה להבין אם נגרמים מאלטרנטור תקול או משהו אחר.

אשמח לשמוע את דעת מלומדי הפורום.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-05-16, 22:59   #8
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
לטובת העוקבים אעדכן בהתפתחויות:
בעזרת חבר פורום חיברתי את הרכב לתוכנת ECUSCAN. הופיעו די הרבה תקלות, כאשר לכולן יש תיעוד שהופיעו במתח מצבר נמוך מאוד שנע בין 9 ל 12 וולט. איפסנו הכל ונסעתי במשך כמה ימים עם רב מודד על MIN.
תפסתי את נורות התקלה נדלקות, המתח המינימלי מתחילת הנסיעה ועד שהופיעו היה 12.67 וולט.
חיברנו שוב לתוכנה, הפעם הופיעו פחות תקלות, אבל מתח המצבר היה גבוה והגיוני.
על שתיים מהתקלות הופיע שהן FROM CAN.

נזכרתי שפעם שמעתי על דודג' כלשהי שפירקו לגורמים במוסך המורשה בחיפוש אחרי תקלה, ורק כשפירקו את הרדיו במטרה לפרק חצי דשבורד פתאום נעלמה התקלה. גילו שמתאם CAN BUS לשליטה מההגה גרם לבעיה.
גם אצלי מותקן מתאם CAN BUS של מערכת מולטימדיה תואמת מקור.
החלטתי לנתק את המולטימדיה יחד עם המתאם עד שנגיע למסקנות חדשות.

הצעות לכיווני בדיקה נוספים יתקבלו בברכה.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 20-05-16, 10:56   #9
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
אני בהליכים להשיג מצבר מתאים לצורך בדיקה.

בינתיים אעדכן:
לדעתי תדירות הופעת והיעלמות הנורות הולכת וגוברת. אתמול זה קרה לי פעמיים.
בפעם השניה שעון הזמן התאפס כמה דקות לאחר הופעת הנורות. אבל הרדיו לא איבד את התחנות השמורות ונתוני מחשב הדרך גם לא התאפסו.
איפוס שעון זמן מתקשר בדרך כלל באופן אוטומטי לבעיות מצבר/אלטרנטור.
אבל משהו כאן ממש מוזר לי. זו הפעם הראשונה שזה קורה וזה לא קרה יחד עם הופעת הנורות אלא בהפרש של 5 דקות בערך.

רומי7, אני דווקא שמתי לב שברגע הופעת הנורות הרכב הופך לעגלה. אבל אם מכבים ומניעים, אז הרכב חוזר להתנהג כרגיל גם אם הנורות נשארו דולקות. גם בקרת השיוט תמיד חוזרת לעבוד והנתונים ממחשב הדרך חוזרים להיות מוצגים.
ואני לא מבין מה הקטע שמחשב הדרך מציג קווים (---) במקום מידע, אבל כן ממשיך את ספירת המידע. משמע אם זה התרחש כשהיה 100 ק"מ במונה A, אז אחרי נסיעה של 20 ק"מ, כיבוי והנעה יופיע 120 ק"מ.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-07-16, 01:07   #10
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
מעדכן גם פה לטובת מי שלא עוקב בקארספורום ( http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?600608 )


עדכון 23/6:

כבר שבועיים שלא הופיעה התקלה. נזכיר שמאז שהופיעה לראשונה, לכל היותר עברו שלושה או ארבעה ימים ללא התקלה.
יום שני שעבר נסעתי מבאר שבע לאילת, וביום חמישי מאילת לבאר שבע.
אם לחשוב על זה קצת, הסיפור התחיל בערך עם עליית הטמפרטורות, כשנסעתי ממש בצורה קבועה עם מזגן (מפוח כמעט תמיד על מקס') ואורות דרך יחד (נוסע הרבה מחוץ לעיר, בדיוק נגמרה חובת הדלקת אורות ביום, אבל חשבתי להמשיך עם זה מבחינה בטיחותית)
את הנסיעה לאילת ומאילת החלטתי לעשות ללא תאורה שאולי מכבידה על הטעינה.
ובכל הנסיעות מאז אני עושה ללא אורות בשעות היום.

עוברות לי כל מיני מחשבות בראש, אבל אני מעוניין לשמוע את דעתכם, האם יש רעיונות מהו הגורם לתקלה?


עדכון 20/7:

עד היום כבר הגעתי לארבעה אנשים שיש להם בעיה זהה לשלי. באופן מוזר לכולם מצבר של שנפ.
אחד מהם גם החליף למצבר של וולטה ומאז חלפה התקלה.
יצרתי קשר עם שירות הלקוחות של שנפ ותיארתי את המקרה. שירות הלקוחות היה מעולה והציעו לי החלפה של המצבר למרות שמבחינתם הוא תקין.
המצבר הוחלף וכבר באותו היום שוב קפצו התקלות.
החלטתי לעשות וידוא הריגה והחלפתי מצבר לוולטה (הצלבתי מצברים עם הרכב שתואר מעלה) ובאותו היום שוב קפצה התקלה.

המוזר כאן הוא שבדרך כלל לא עלו לי התקלות הללו בתדירות כזאת. אבל עם כל החלפת מצבר זה הקפיץ לי את התקלה לאחר כמה שעות.
מצד שני תדירות ומרחק הנסיעות שלי פחתו משמעותית עקב החלפת מקום עבודה לאחד שיש בו הסעות.
עוד מעניין לציין שאחד מהחבר'ה שפנו אלי בעניין תיאר שגרת נסיעות מהירות וארוכות מאוד ואצלו התקלה עולה פעם בשלושה-ארבעה חודשים, לעומת שלושה-ארבעה ימים אצלי. ונזכיר גם שלאחר שעשיתי נסיעה לאילת ובחזרה, התקלה נתנה לי שבועיים מנוחה.

היום התחברתי שוב עם מחשב אבחון, מצאתי 4 תקלות:
שתי תקלות מנוע, המשותף הוא שברגע התקלה היה מתח מצבר נמוך מאוד, ועומס מנוע גבוה (10.7V, 89% ו- 9.9V,93%)
ושתי תקלות גיר, גם בהן משותף מתח מצבר נמוך מאוד (10.79V, 11.69) אחת מהן משום מה עם מנוע כבוי (מהירות 0 וסל"ד 0).


עדכון 25/7:

היום תפסתי את הבעיה על חם כאשר אני מחובר עם מחשב דיאגנוסטיקה.

להלן הממצאים:
המתח שמופיע בתיעוד התקלה הוא לא המתח שהמחשב קורא באמת. באמצעות תוכנת multiecuscan הצגתי גרף של המתח, נקודת המינימום בגרף הייתה גבוהה מהמתח שנשמר בזיכרון התקלה.

הפאנץ' בעיקרון מגיע ממחשב הגיר.
כתוב שהוא דרש הילוך X כאשר משולב הילוך Y והלחץ ההידראולי נמצא בסף התחתון. משמע - המשאבה ההידראולית בדיוק נכנסת לעבודה. (אציין רק שבמקרים קודמים גם הופיע שההילוך הדרוש וההילוך המשולב זהים)
נתתי לתוכנה לשרטט גרף של הלחץ ההידראולי והמתח. מצורפת תמונה להתרשמות. אפשר לראות שבכל פעם שהמשאבה מתחילה לעבוד יש נפילת מתח חדה.
בקריאת הנתונים של הגרף אפשר לראות שנקודת המינימום הייתה 11.9V
וחוץ מהפיק התחתון הזה, כמעט בכל פעם שהמשאבה נכנסת לעבודה, ישנה קריאה של מתח נמוך מ-13V.

מחשבות שעוברות בראשי:
1. אלטרנטור עייף שלא מצליח להחזיק/לוקח לו זמן להתאושש בעומס פתאומי.
2. משאבת גיר בעייתית שיוצרת עומס גבוה ממה שיצרה כשהייתה תקינה.
3. לא זה ולא זה, יש משהו אחר שאני מפספס

רעיונות?

__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?

נערך לאחרונה על ידי matansab : 26-07-16 ב 01:10.
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
Hgtמסרבת להניע לאחר נורת צייק אנג׳נט שנדלק מאפיונר פונטו - טכני 20 18-05-13 13:28
נורות תקלה שנדלקות ונכבות בספייס Viram פונטו - טכני 3 17-08-11 19:46
שלום,יש לי איזו נורה שנדלקה אני לא יודע מה זה nimrod פונטו - טכני 4 15-04-11 18:04
נורית הזרקה שנדלקה - פונטו 2000 lag5 פונטו - טכני 4 09-03-09 11:39
נורת מצבר שנדלקת בלוח השעונים - פונטו 2000 lag5 פונטו - טכני 2 01-03-09 21:28


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 13:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד