מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קצת מסלול בימי מסלול
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-פונטו ספייס שלי אחרי פוליש ווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 18-05-08, 20:53   #1
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
מהירות מאוורר איטית לא עובדת - פונטו MK1

לפונטו שלי (דור ראשון, שנת 98' HSD) יש מאוורר רדיאטור עם שתי מהירויות.

היום שמתי לב שהמהירות האיטית שלו לא עובדת.
מייד שלפתי את התקע של היוניט מאוורר, קיצרתי את הרגליים שלו ואכן המהירות הגבוהה עובדת, והנמוכה לא.

אז הנה השאלות שלי:
1. מה אמורה להיות ההתנגדות של נגד המהירויות?
2. אם אני זוכר נכון ליד קיר האש יש איזה ממסר שמפעיל את המאוורר - איזה ממסר זה? (או איך אני מזהה אותו?)
3. יש עוד משהו שכדאי לי לבדוק? (אם הממסר יתברר כתקין, וגם נגד המהירויות - אני אתחיל לעבור עם רב מודד על כל החוטים שבאים והולכים למאוורר).
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 19-05-08, 10:19   #2
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
מהירות 1 למאורר רדיאטור

בחיבור של החוטים ביוניט הרדיאטור אתה מפעיל את המהירות האיטית של המאורר ישירות רק דרך הנגד ולא דרך ממסר כלשהוא.
רק בהפעלת המאורר, במהירות האיטית, ע"י המזגן הנה דרך ממסר הנמצא בתיבת נתיכם וממסרים מיוחדת למע' המזגן.
סביר מאוד שהתקלה הנה בגלל נגד שרוף ו/או מחברי החוטים אליו ששרופים.
התנגדות הנגד הנה 0.3 אוהם.
בדיקה פשוטה יותר לנגד:
ביוניט הרדיאטור גשר בין החוט האמצעי (שהנו הארקה קבועה, להזנה) לחוט המפעיל את מהירות 2, המהירה, שפועלת ואז החוט השני הנו של המהירות האיטית.
כעת בצע גישור בין החוט האמצעי לבין החוט שאמור להפעיל את מהירות 1 האיטית.
נתק את 2 החוטים המתחברים אל הנגד וגשר ביניהם ואם המאורר מתחיל לפעול (מהר) אז הנגד פגום.
הערה - הזהר מכנפי המאורר שמסתובב לא להפגע ממנו.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-05-08, 09:22   #3
eyaluriel
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו קבריולט
הודעות: 92
חברה זה מסקרן אותי לדעת למה יש את הנגד הזה ולמה צריך אותו במדינה כל כך חמה ?? לי ברכב גם יש את הנגד הזה ושתי המהירויות עובדות .אבל אני ליתר ביטחון נתקתי את החוטים שנכנסים לנגד וגשרתי בינהם ועכשיו רק המהירות הגבוה עובדת היות ואני אחרי ראש מנוע לא רציתי לקחת סיכונים מיותרים
eyaluriel מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-05-08, 18:02   #4
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
עשית טעות, אני ממליץ לחזור למצב המקורי.
אומנם אונו אבל גם אצלי המאוורר עובד בשני מהירויות ואין שום בעיה אפילו בעליות קשות עם מזגן בחום של 40 מעלות- לא עובר חצי!
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-05-08, 22:50   #5
eyaluriel
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו קבריולט
הודעות: 92
עדיין אני לא מבין למה זה צריך לעבוד כך
eyaluriel מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-05-08, 02:35   #6
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
הנגד

מכיון שמאורר הרדיאטור של פיאט עם מזגן מקורי הנו גדול וצורך זרם חשמלי גבוה במהירותו הגבוהה הותקן הנגד וזאת לשני צרכים:
1. בנסיעה ללא מזגן מספיקה רק מהירות 1, האיטית, שדרך הנגד כדי לקרר המנוע וכך לא צריכים
להפעיל המאורר במלוא מהירותו הצורכת חשמל רב (או, לא צריך לירות על ציפור עם תותח).
2. אם המאורר היה מתחיל לפעול מייד במהירות הגבוהה, אז הייתה מורגשת ירידה רגעית קצרה בסל"ד המנוע בגלל "פיק" זרם גבוה הגורם לעומס חשמלי על האלטנטור שהנו גם עומס מכני הבולם את סבובי המנוע.
כמובן שמהנדסי ומתכנני המכוניות בעולם אינם מקצועיים וסתם מבזבזים כספים בחלקים מיותרים ברכב כמו הנגד, טרמוסטט מנוע וכו' ואז הישראלי המקצוען מבטל חלקים כאלו שבכל אינם נחוצים לתפעול המכונית.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-05-08, 01:04   #7
eyaluriel
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו קבריולט
הודעות: 92
עכשיו אני מבין ויש הגיון בריא למה שאתה אומר תודה על ההסבר
eyaluriel מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-05-08, 13:20   #8
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
רפי, האם המהירות הנמוכה אמורה לעבוד רק כאשר הסוויץ' פתוח?
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-05-08, 15:19   #9
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
מהירות 1 מאורר רדיאטור

מהירות 1 מאורר הרדיאטור אמורה לפעול גם כשמתג ההצתה כבוי ע"י יוניט הרדיאטור.
בכל מקרה בדוק זאת כשמתג ההצתה במצב ON.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 24-05-08, 17:02   #10
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
(בכדי לזרז עניינים עד שאביעד יענה)

רפי, העניין נבדק כאשר הסוויץ' כבוי התוצאות היו: מהירות נמוכה לא עובדת, מהירות גבוהה עובדת.
כאשר הסוויץ' היה דלוק (רכב לא מונע) התוצאות היו ששתי המהירויות עבדו.

הייתכן וישנו ממסר שמונע מהמאוורר לעבוד במהירות הנמוכה כאשר הסוויץ' כבוי?
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
התחממות איטית פונטו HGT assaf HGT פונטו - טכני 19 02-02-08 02:54
פונטו 2002 ELX מנורה שמאלית ראשית לא עובדת .איזה סוג היא? פורום הגראז' 21 10-02-07 17:58
מהירות 1 של מאורר רדיאטור פורום הגראז' 0 24-04-06 13:13
תאורת פנים לא עובדת פורום הגראז' 3 23-02-06 22:51
בעיה עם המד מהירות בפונטו 96 פורום הגראז' 3 16-07-05 05:10


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד