מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   מהירות מאוורר איטית לא עובדת - פונטו MK1 (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3996)

ארילו 18-05-08 20:53

מהירות מאוורר איטית לא עובדת - פונטו MK1
 
לפונטו שלי (דור ראשון, שנת 98' HSD) יש מאוורר רדיאטור עם שתי מהירויות.

היום שמתי לב שהמהירות האיטית שלו לא עובדת.
מייד שלפתי את התקע של היוניט מאוורר, קיצרתי את הרגליים שלו ואכן המהירות הגבוהה עובדת, והנמוכה לא.

אז הנה השאלות שלי:
1. מה אמורה להיות ההתנגדות של נגד המהירויות?
2. אם אני זוכר נכון ליד קיר האש יש איזה ממסר שמפעיל את המאוורר - איזה ממסר זה? (או איך אני מזהה אותו?)
3. יש עוד משהו שכדאי לי לבדוק? (אם הממסר יתברר כתקין, וגם נגד המהירויות - אני אתחיל לעבור עם רב מודד על כל החוטים שבאים והולכים למאוורר).

רפי לין 19-05-08 10:19

מהירות 1 למאורר רדיאטור
 
בחיבור של החוטים ביוניט הרדיאטור אתה מפעיל את המהירות האיטית של המאורר ישירות רק דרך הנגד ולא דרך ממסר כלשהוא.
רק בהפעלת המאורר, במהירות האיטית, ע"י המזגן הנה דרך ממסר הנמצא בתיבת נתיכם וממסרים מיוחדת למע' המזגן.
סביר מאוד שהתקלה הנה בגלל נגד שרוף ו/או מחברי החוטים אליו ששרופים.
התנגדות הנגד הנה 0.3 אוהם.
בדיקה פשוטה יותר לנגד:
ביוניט הרדיאטור גשר בין החוט האמצעי (שהנו הארקה קבועה, להזנה) לחוט המפעיל את מהירות 2, המהירה, שפועלת ואז החוט השני הנו של המהירות האיטית.
כעת בצע גישור בין החוט האמצעי לבין החוט שאמור להפעיל את מהירות 1 האיטית.
נתק את 2 החוטים המתחברים אל הנגד וגשר ביניהם ואם המאורר מתחיל לפעול (מהר) אז הנגד פגום.
הערה - הזהר מכנפי המאורר שמסתובב לא להפגע ממנו.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
בהצלחה ובברכה - רפי לין :)

eyaluriel 21-05-08 09:22

חברה זה מסקרן אותי לדעת למה יש את הנגד הזה ולמה צריך אותו במדינה כל כך חמה ?? לי ברכב גם יש את הנגד הזה ושתי המהירויות עובדות .אבל אני ליתר ביטחון נתקתי את החוטים שנכנסים לנגד וגשרתי בינהם ועכשיו רק המהירות הגבוה עובדת היות ואני אחרי ראש מנוע לא רציתי לקחת סיכונים מיותרים

stio 21-05-08 18:02

עשית טעות, אני ממליץ לחזור למצב המקורי.
אומנם אונו אבל גם אצלי המאוורר עובד בשני מהירויות ואין שום בעיה אפילו בעליות קשות עם מזגן בחום של 40 מעלות- לא עובר חצי!

eyaluriel 22-05-08 22:50

עדיין אני לא מבין למה זה צריך לעבוד כך

רפי לין 23-05-08 02:35

הנגד
 
מכיון שמאורר הרדיאטור של פיאט עם מזגן מקורי הנו גדול וצורך זרם חשמלי גבוה במהירותו הגבוהה הותקן הנגד וזאת לשני צרכים:
1. בנסיעה ללא מזגן מספיקה רק מהירות 1, האיטית, שדרך הנגד כדי לקרר המנוע וכך לא צריכים
להפעיל המאורר במלוא מהירותו הצורכת חשמל רב (או, לא צריך לירות על ציפור עם תותח).
2. אם המאורר היה מתחיל לפעול מייד במהירות הגבוהה, אז הייתה מורגשת ירידה רגעית קצרה בסל"ד המנוע בגלל "פיק" זרם גבוה הגורם לעומס חשמלי על האלטנטור שהנו גם עומס מכני הבולם את סבובי המנוע.
כמובן שמהנדסי ומתכנני המכוניות בעולם אינם מקצועיים וסתם מבזבזים כספים בחלקים מיותרים ברכב כמו הנגד, טרמוסטט מנוע וכו' ואז הישראלי המקצוען מבטל חלקים כאלו שבכל אינם נחוצים לתפעול המכונית. :mad:
בברכה - רפי לין :)

eyaluriel 24-05-08 01:04

עכשיו אני מבין ויש הגיון בריא למה שאתה אומר תודה על ההסבר

ארילו 24-05-08 13:20

רפי, האם המהירות הנמוכה אמורה לעבוד רק כאשר הסוויץ' פתוח?

רפי לין 24-05-08 15:19

מהירות 1 מאורר רדיאטור
 
מהירות 1 מאורר הרדיאטור אמורה לפעול גם כשמתג ההצתה כבוי ע"י יוניט הרדיאטור.
בכל מקרה בדוק זאת כשמתג ההצתה במצב ON.
בברכה - רפי לין :)

raanan_t 24-05-08 17:02

(בכדי לזרז עניינים עד שאביעד יענה)

רפי, העניין נבדק כאשר הסוויץ' כבוי התוצאות היו: מהירות נמוכה לא עובדת, מהירות גבוהה עובדת.
כאשר הסוויץ' היה דלוק (רכב לא מונע) התוצאות היו ששתי המהירויות עבדו.

הייתכן וישנו ממסר שמונע מהמאוורר לעבוד במהירות הנמוכה כאשר הסוויץ' כבוי?


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:10.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©