![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 5
|
בעת הדלקת המזגן על חום,טמפ' האוטו יורדת
יש לי פונטו ספייס elx16 שנת 01.
לפני כשבוע עשיתי טיפול "לפני טסט" במוסך מורשה. לאחר הטיפול נוכחתי לגלות בתופעה מוזרה: כאשר הרכב מתחמם (המחוג של הטמפ' מגיע לאמצע) ואני מדליקה את המזגן על חום המחוג של הטמפ' יורד לרבע (תוך כדקה)' ונשארעל רבע עד לכיבוי המיזוג וחוזר לאמצע. אני אשמח לשמוע מכם,מה מקור הבעיה. שבוע טוב לכולם. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
האם כאשר אתה מפעיל "חימום" אז אתה לוחץ גם על הכפתור שמדליק את המזגן=נדלקת הנורה הכתומה ?
האם התופעה המתוארת קורית רק בנסיעה או גם בעמידה ? האם התופעה קורית מיד לאחר הדלקת החימום ואז חום המנוע חוזר לאמצע או לא משנה לכמה זמן החימום דולק אז חום המנוע על רבע ? האם לפני זה שמת לב שבנסיעה שקר בחוץ בכביש מהיר אז חום המנוע ירד לרבע (ללא חימום דולק) ? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice ELX 16V
הודעות: 302
|
אצלנו יש 2 רכבים כאלה יש תופעה זהה זה בעיקר עכשיו בימים הקרים תוך כדי נסיעה מעל 40 קמ"ש לערך הרוח הקרה מצננת את הרדיאטור כך שנוזל הקירור קר יותר ומקרר את המנוע והמחוג יורד לרבע. אם אני עומד במקום למשל בפקק אין את הבעיה הזאת והמחוג נשאר באמצע.
__________________
Fiat Punto Spice ELX 16V - 2001 - Automatic |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פיאט פונטו ספייס
הודעות: 5
|
תודה על התגובה המהירה
הנורה של המזגן - הכתומה דולקת.
וזה קורה גם בעמידה וגם בנסיעה. מיד לאחר הדלקת החימום , המחוג של הטמפ' מתחיל לרדת ומגיע לרבע כעבור דקה. גם כאשר החימום דלק כ-15 ד' המחוג של הטמפ' לא ירד מעבר לרבע. ובנסיעה רגילה ללא מזגן על חום, המחוג נשאר קבוע על החצי |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
החימום ברכב שונה מחימום בבית של מזגן - רק צריך להדליק את המאוורר (1/2/3/4), לסובב את הטרמוסטט לצד האדום וזהו !. לא צריך גם להדליק את המזגן (=הנורה הכתומה).
מזגן ברכב הוא רק לקירור ולא לחימום. החימום ברכב עובד כמו מפזר חום ביתי רק שבמקום חוט להט יש רדיאטור חימום שדרכו עובר נוזל הקירור של הרכב שהטמפרטורה שלו היא סביבות 90 מעלות שהאוטו על החצי. מקור מצויין לחום. ככל שהמנוע חם יותר החימום חזק יותר. תנסה לבדוק את העניין שהמזגן לא דולק ותחזור לדווח. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
|
זה לא נשמע הגיוני הרי בשביל זה יש את הטרמוסטט של הרכב שאמור להיסגר חלקית וכך לשמור יותר טוב על חום המנוע קרוב יחסית לחצי. אצלי מרגע שהטמפ' הגיע לחצי החימום לא מוריד את הטמפ' בנסיעה עד ממש לרבע אלא 2-3 קווים מתחת לחצי ולא יותר.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
גם באונו זה כך. בנסיעה בין עירונית בחורף המחוג על הרבע.
כשהטרמוסטט נתפס לי המחוג ירד עד לאפס בנסיעה בין עירונית, כמובן החלפתי לחדש. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
אז כאשר מפעלים את המדחס ובוחרים במצב של חימום, מה בעצם קורה?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
חום המנוע
כשהמזגן עובד (עם חימום או בלעדיו), לחץ הגז עולה והוא מפעיל את מאורר הרדיאטור שגם מקרר את נוזל הקרור ברדיאטור ולכן חום המנוע יורד.
כשהמזגן אינו פועל אז המאורר רדיאטור מופעל לפי חום המנוע אך כשהמזגן פועל העדיפות להפעלת המאורר הנה בגלל לחץ הגז שעולה (וכך צריך להיות). להפעלת חימום רגילה יש רק לסובב את גלגל הבורר לכוון האדום וע"י המאורר הפנימי לזרוק את האויר החם להיכן שרוצים וזאת ללא לחיצה על מתג המאורר הפנימי שמפעיל את המזגן. כשרוצים להפשיר מהר אדים מהשמשה הקדמית אז מפעילים את החימום כלפי השמשה וגם את המזגן וכך מושגת הפשרת אדים מהירה ולאחר שהשמשה נקיה ניתן לכבות רק את מתג המזגן ולהישאר עם החימום בלבד. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
שוס, מינוס מדחס = מינוס דלק
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| האם ניתן לנסוע ברכב שבו נוזל הקירור קפוא (טמפ' מתחת לאפס- כפור) | stio | אונו - טכני | 7 | 31-01-08 15:09 |
| עמית נכנע לפיאט אונו 87 (זהו יורדת לפירוק ) | פורום הגראז' | 17 | 26-05-07 15:01 | |
| טמפ' חום מנוע בטמפרה 94 מעל 90 מעלות! | פורום הגראז' | 19 | 13-12-06 09:59 | |
| רשתות של המזגן | פורום הגראז' | 14 | 18-07-06 21:43 | |
| רחיצת האוטו במכונת שטיפה :האם יכול להגרם נזק לפרונט של האוטו | פורום הגראז' | 6 | 21-04-06 15:46 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד