מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

לא רק מכוניות
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

עוד טיפולים לצבע
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט 127 דור 2


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 16-09-13, 19:01   #1
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
פלאג רטוב וצריכת שמן

בשבוע שעבר ניגשתי לטסט עם הפונטו. לדעתי היה עדיף גם לפונטו וגם למדינה להשאיר את הפונטו במצב שהייתה לפני הטסט.
הפונטו נכשלה על זיהום אויר. אפרט בקצרה: (לפירוט הארוך אפשר לפנות ל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=497934 )

נמצא CO גבוה בסל"ד עבודה. שמתי תוסף, לא עזר.
הפנו אותי למוסך ש"מומחה לזה".
במוסך מצאו פלג אחד רטוב (תמונה מצורפת)
החליפו בפלאג אחר. אבל לא באותו מרווח אלקטרודה - שמו 1.1 במקום 0.9, היו רבעיית מקוריים.
הניעו ללא פילטר אויר. יצא הרבה עשן לבן. לאחר זמן קצר נפסק העשן.
שלחו אותי לעשות סיבוב עם הרכב, נסעתי 2-3 ק"מ, חזרתי למוסך, חיברו למכשיר 4 גזים ויצא תקין.
הלכתי שוב למכון טסטים, כשהגעתי הרכב ממש רעד. איכשהכו עברתי את הטסט.

מאז נסעתי כ-120 ק"מ עם הפלאג הזה. הנסיעות הרבה פחות נעימות.
בסרק הרכב רועד ומגמגם לסירוגין.
בנסיעה המנוע מרגיש מאוד חלש בסלד נמוך. וכשהסלד מטפס פתאום ישנה התפרצות כח פתאומית.
אם לדוגמא אני נוסע בהילוך שני כשהדוושה נמצאת קבוע באותו מקום, בהתחלה המנוע מאוד מנומנם ואפילו רועד ורוטט, וכשהסלד מגיע ל-2500 בערך, יש איזה פרץ כח כאילו שהורדתי הילוך ודחפתי את הדוושה עד לסוף המהלך. למרות שנשארה במקומה.

לאחרונה צריכת השמן גדלה, עוד לפני סיפור הטסט.
כעת הרכב לא מעשן כלל, לא עם מנוע קר, לא עם מנוע חם, לא בסרק ולא במכה של גז.
אין נזילה של ממש, רק הזעה.
בשבת שלמה שהרכב עומד ללא תזוזה, יש טיפה או שתיים על הרצפה, ולפעמים אין בכלל.
אם כך, לאן הולך השמן?

בקרוב אחליף את הפלג בחזרה לפלג המקורי כדי להיות בטוח שהרעידות לא קשורות אליו.
אבל זה ייאלץ להמתין עד שאהיה שוב בבית הוריי, כי הבוקסה של הפלאגים נמצאת שם.

לפי ההרטבה בפלאג ניתן לקבל כיוון לבעיה?
שימו לב שישנו מין אפר בחלקו העליון של הפלג.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  IMG-20130909-WA0001.jpg
צפיות: 2307
גודל:  106.7 KB  
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 19:20   #2
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
הסיפר על המוסכים הוא דבר מאוד מוקר לי כבר מהנסיון שלי בנוגע לחופש בהגה וזה שהבחור במוסך היה עם חולצה של המכון זה לא מפתיע הרי המכונים עובדים עם המוסכים שלידים ושולכים לשם שיתקנו ככה שאני בספק עד כמה הוא היה מתקן לך את כל החופש כמו שצריך ולידע כללי כאשר מחליפים זרוע הגה(תפוח) מחליפים בשני הצדדים וכנל לגבי משולשים
לגבי הזיהום בטח עשו קומבינה כי הלכת למקום בו הם המליצו לך למרות שראיתה שהסלד לא תואם את לוח השעונים וכו אבל לא משנה הפלאג שהיה רטוב בשמן הוחלף בחד יבש ושסביר להניח בטח פורק מאיזה רכב והוא בעל הברגה מתאימה אך אין לו התאמה מלאה לצרכי הרכב תחליף את הפלא
לגבי הרעידות שהתחילו לך בדרך אולי זה בגלל הפלאג הזה שלא עובד טוב ולכן וסביר להניח שהרכב לא עובד על כל 4 הצילינדרים ובגלל זהה עברת את הזיהום כי לא היתה בעירה בכל תאי הבעירה אז הרכב יצר פחות זיהום
אם הרעידות לא חולפות לאחר החלפת הפלאג לאחד מתאים תנקה את בית המצערת ואת מד כמות האוויר שבכניסה אולי ניתפס עליו ליכלוך מהנסיעה הזו לא סביר אבל אולי זה קרה וזה גורם להכל להישתולל קצת מקסימום קפוץ לנתניה
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 19:34   #3
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
יאיר על איזה מד כמות אויר אתה מדבר? החיישן האדום שבבית המצערת?
הוחלף במוסך רק הזרוע הגה (זו שמאור ואני לא הצלחנו לפרק בעזרת מפתח צינורות) ולא תפוח.
ומדוע לא מחליפים רק תפוח/זרוע/משולש אחד? פעם ראשונה שאני שומע על זה.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 19:41   #4
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
במשולשים יש בוקסות ולרוב כאשר צד אחד הוא דפוק אז גם הצד השני הוא דפוק ועדיף להחליף את שניהם
לגבי תפוחים התפוח הוא חלק שעובד מאוד קשה בשביל להזיז את הרכב לכיון שההגה דורש ובכדי למנוע ביקור חוזר וכיוון פרונט /גלגלים פעם נוספת בהחלפת צד השני עדיף להחליף את שניהם
אבל במקרה של מוט הגה יש כאן ניראה לי פער במוסגים ושנינו קוראים לאיזה חלק בשני שמות שונים כשמדובר באותו חלק
התפוח הוא החלק שמיתחבר ליד סרן (החלק עליו מורכב הנאבה ודיסק של הבלמים והקליפר והגלגל )
הוא מיתחבר עם אום ליד סרן ולתוך זרוע ההגה עם הברגה וניסגר עם אום שעל הזרוע שמונעת תזוזה לפתיחה או סגירה כי כל פתיחה או סגירה משנה את כיוון הגלגלים
מוט ההגה מיתחבר למסרק הגה
תקנו אותי אם אני טועה
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 20:02   #5
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
את זה שעדיף להחליף את התפוח/משולש השני כדי לא לכוון פעמיים את הפרונט אני מבין.

אבל אתה כתבת "זרוע הגה(תפוח)" כאילו שתפוח וזרוע הגה זה אותו החלק.
כנראה לא זו הייתה כוונתך.
זה הכל
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 20:08   #6
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
צטט:
במקור פורסם על ידי matansab צפה בהודעה
את זה שעדיף להחליף את התפוח/משולש השני כדי לא לכוון פעמיים את הפרונט אני מבין.

אבל אתה כתבת "זרוע הגה(תפוח)" כאילו שתפוח וזרוע הגה זה אותו החלק.
כנראה לא זו הייתה כוונתך.
זה הכל
רשמתי ככה בהתחלה כי אולי היתה אי הבנה אבל בתגובה הקודמת שלי רשמתי את זה ברור יותר ומובן
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 20:39   #7
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
מתן, לא מצאתי שום התייחסות כאן וגם לא בקישור ב-CF, לעיקר.
לדעתי מה שחשוב הוא, הקשר בין הרעידות לפלג שלדבריך לא מתאים בשל המרווח הלא מקורי שיש לו.
לא נראה לי שהבעיה בפלג. וחוץ מזה את המרווח אפשר למדוד ולכוון.
גם אם תשים פלג חדש מקורי, זה יעזור לך לזמן קצר מאוד, עד שגם הוא יתמלא בשמן.
לדעתי המנוע שלך לפני שיפוץ משום שהוא מרים שמן לצילינדר.
מה שניתן לעשות באופן זמני, זה להוסיף לפלג מאריך. יש לקנות מאריכים מוכנים המחיר זניח.
ואם לא תמצה בב"ש דבר איתי, אשלח לך אחד בדואר חינם.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 20:43   #8
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
אני חושב שהסיבה העיקרית לרעידות היא שיש 3 פלגים מאותו סוג ואחד שונה (לא רק בחברה, אלא גם במרווח האלקטרודה)
עם הפלאג המקורי שהיה, לא הייתה בעיית סחיבה וגמגומים כמו שיש עכשיו. כך שמתבקש להאשים את הפלאג.
ב CF, פתחתי את השרשור ב"רכב כללי" ומטרתו הייתה להביא את סיפור הקומבינה של מכון הטסטים. ולא פיתרון בעיה טכנית.

מה זה מאריך לפלאג?
ואין צורך להטריח עצמך אל הדואר, מקסימום נאחד את זה עם הביקור שלי בנושא האגזוז
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 20:49   #9
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
דוד צודק בנוגע למנוע שלך הוא לא במצב הכי טוב המאריך נועד בכדי להרחיק את הפלאג קצת מאזור בו מתיבצעת עבודת המנוע וכך הוא יתלכלך פחות
בכל אופן אני אישית היתי מחליף את הפלאג לאחד חדש ומכוון את המרווח הדרוש כי אני מאמין שהפלא שהכניסו לך בטוח משומש ועשה את שלו ובטח כבר נידפק
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-09-13, 20:52   #10
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
יאיר, אני רק הערכתי טכנית. אתה מכיר את המנוע.
עניתי לך בפרטי בקשר לאונו.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
עבודה בפוטושופ שלי ל-HGT אולי בקרוב גם אמיתי. או שסתם חלום רטוב. KHGT פיאט כללי 7 16-05-12 22:02
ממיר קטליטי וצריכת דלק komoto פונטו - טכני 3 30-12-10 16:15
הוספת פראפלו וצריכת שמן - ספייס 01 Ron_Dadon פונטו - טכני 7 25-06-09 23:26
פונטו ספייס - פלאג פלסטיק מעל בולם קדמי - תפקידו ? student פונטו - טכני 4 03-05-08 19:13
מנוע מקרטע, פלאג עם אבנית, הלך ראש? איתי_ אונו - טכני 5 15-03-08 23:50


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד