מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פלאג רטוב וצריכת שמן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16995)

matansab 16-09-13 19:01

פלאג רטוב וצריכת שמן
 
1 צירוף קובץ(ים)
בשבוע שעבר ניגשתי לטסט עם הפונטו. לדעתי היה עדיף גם לפונטו וגם למדינה להשאיר את הפונטו במצב שהייתה לפני הטסט.
הפונטו נכשלה על זיהום אויר. אפרט בקצרה: (לפירוט הארוך אפשר לפנות ל: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=497934 )

נמצא CO גבוה בסל"ד עבודה. שמתי תוסף, לא עזר.
הפנו אותי למוסך ש"מומחה לזה".
במוסך מצאו פלג אחד רטוב (תמונה מצורפת)
החליפו בפלאג אחר. אבל לא באותו מרווח אלקטרודה - שמו 1.1 במקום 0.9, היו רבעיית מקוריים.
הניעו ללא פילטר אויר. יצא הרבה עשן לבן. לאחר זמן קצר נפסק העשן.
שלחו אותי לעשות סיבוב עם הרכב, נסעתי 2-3 ק"מ, חזרתי למוסך, חיברו למכשיר 4 גזים ויצא תקין.
הלכתי שוב למכון טסטים, כשהגעתי הרכב ממש רעד. איכשהכו עברתי את הטסט.

מאז נסעתי כ-120 ק"מ עם הפלאג הזה. הנסיעות הרבה פחות נעימות.
בסרק הרכב רועד ומגמגם לסירוגין.
בנסיעה המנוע מרגיש מאוד חלש בסלד נמוך. וכשהסלד מטפס פתאום ישנה התפרצות כח פתאומית.
אם לדוגמא אני נוסע בהילוך שני כשהדוושה נמצאת קבוע באותו מקום, בהתחלה המנוע מאוד מנומנם ואפילו רועד ורוטט, וכשהסלד מגיע ל-2500 בערך, יש איזה פרץ כח כאילו שהורדתי הילוך ודחפתי את הדוושה עד לסוף המהלך. למרות שנשארה במקומה.

לאחרונה צריכת השמן גדלה, עוד לפני סיפור הטסט.
כעת הרכב לא מעשן כלל, לא עם מנוע קר, לא עם מנוע חם, לא בסרק ולא במכה של גז.
אין נזילה של ממש, רק הזעה.
בשבת שלמה שהרכב עומד ללא תזוזה, יש טיפה או שתיים על הרצפה, ולפעמים אין בכלל.
אם כך, לאן הולך השמן?

בקרוב אחליף את הפלג בחזרה לפלג המקורי כדי להיות בטוח שהרעידות לא קשורות אליו.
אבל זה ייאלץ להמתין עד שאהיה שוב בבית הוריי, כי הבוקסה של הפלאגים נמצאת שם.

לפי ההרטבה בפלאג ניתן לקבל כיוון לבעיה?
שימו לב שישנו מין אפר בחלקו העליון של הפלג.

yair791 16-09-13 19:20

הסיפר על המוסכים הוא דבר מאוד מוקר לי כבר מהנסיון שלי בנוגע לחופש בהגה וזה שהבחור במוסך היה עם חולצה של המכון זה לא מפתיע הרי המכונים עובדים עם המוסכים שלידים ושולכים לשם שיתקנו ככה שאני בספק עד כמה הוא היה מתקן לך את כל החופש כמו שצריך ולידע כללי כאשר מחליפים זרוע הגה(תפוח) מחליפים בשני הצדדים וכנל לגבי משולשים
לגבי הזיהום בטח עשו קומבינה כי הלכת למקום בו הם המליצו לך למרות שראיתה שהסלד לא תואם את לוח השעונים וכו אבל לא משנה הפלאג שהיה רטוב בשמן הוחלף בחד יבש ושסביר להניח בטח פורק מאיזה רכב והוא בעל הברגה מתאימה אך אין לו התאמה מלאה לצרכי הרכב תחליף את הפלא
לגבי הרעידות שהתחילו לך בדרך אולי זה בגלל הפלאג הזה שלא עובד טוב ולכן וסביר להניח שהרכב לא עובד על כל 4 הצילינדרים ובגלל זהה עברת את הזיהום כי לא היתה בעירה בכל תאי הבעירה אז הרכב יצר פחות זיהום
אם הרעידות לא חולפות לאחר החלפת הפלאג לאחד מתאים תנקה את בית המצערת ואת מד כמות האוויר שבכניסה אולי ניתפס עליו ליכלוך מהנסיעה הזו לא סביר אבל אולי זה קרה וזה גורם להכל להישתולל קצת מקסימום קפוץ לנתניה :p

matansab 16-09-13 19:34

יאיר על איזה מד כמות אויר אתה מדבר? החיישן האדום שבבית המצערת?
הוחלף במוסך רק הזרוע הגה (זו שמאור ואני לא הצלחנו לפרק בעזרת מפתח צינורות) ולא תפוח.
ומדוע לא מחליפים רק תפוח/זרוע/משולש אחד? פעם ראשונה שאני שומע על זה.

yair791 16-09-13 19:41

במשולשים יש בוקסות ולרוב כאשר צד אחד הוא דפוק אז גם הצד השני הוא דפוק ועדיף להחליף את שניהם
לגבי תפוחים התפוח הוא חלק שעובד מאוד קשה בשביל להזיז את הרכב לכיון שההגה דורש ובכדי למנוע ביקור חוזר וכיוון פרונט /גלגלים פעם נוספת בהחלפת צד השני עדיף להחליף את שניהם
אבל במקרה של מוט הגה יש כאן ניראה לי פער במוסגים ושנינו קוראים לאיזה חלק בשני שמות שונים כשמדובר באותו חלק
התפוח הוא החלק שמיתחבר ליד סרן (החלק עליו מורכב הנאבה ודיסק של הבלמים והקליפר והגלגל )
הוא מיתחבר עם אום ליד סרן ולתוך זרוע ההגה עם הברגה וניסגר עם אום שעל הזרוע שמונעת תזוזה לפתיחה או סגירה כי כל פתיחה או סגירה משנה את כיוון הגלגלים
מוט ההגה מיתחבר למסרק הגה
תקנו אותי אם אני טועה:eek:

matansab 16-09-13 20:02

את זה שעדיף להחליף את התפוח/משולש השני כדי לא לכוון פעמיים את הפרונט אני מבין.

אבל אתה כתבת "זרוע הגה(תפוח)" כאילו שתפוח וזרוע הגה זה אותו החלק.
כנראה לא זו הייתה כוונתך.
זה הכל :)

yair791 16-09-13 20:08

צטט:

במקור פורסם על ידי matansab (הודעה 123664)
את זה שעדיף להחליף את התפוח/משולש השני כדי לא לכוון פעמיים את הפרונט אני מבין.

אבל אתה כתבת "זרוע הגה(תפוח)" כאילו שתפוח וזרוע הגה זה אותו החלק.
כנראה לא זו הייתה כוונתך.
זה הכל :)

רשמתי ככה בהתחלה כי אולי היתה אי הבנה אבל בתגובה הקודמת שלי רשמתי את זה ברור יותר ומובן

davidmzr 16-09-13 20:39

מתן, לא מצאתי שום התייחסות כאן וגם לא בקישור ב-CF, לעיקר.
לדעתי מה שחשוב הוא, הקשר בין הרעידות לפלג שלדבריך לא מתאים בשל המרווח הלא מקורי שיש לו.
לא נראה לי שהבעיה בפלג. וחוץ מזה את המרווח אפשר למדוד ולכוון.
גם אם תשים פלג חדש מקורי, זה יעזור לך לזמן קצר מאוד, עד שגם הוא יתמלא בשמן.
לדעתי המנוע שלך לפני שיפוץ משום שהוא מרים שמן לצילינדר.
מה שניתן לעשות באופן זמני, זה להוסיף לפלג מאריך. יש לקנות מאריכים מוכנים המחיר זניח.
ואם לא תמצה בב"ש דבר איתי, אשלח לך אחד בדואר חינם.
דוד.

matansab 16-09-13 20:43

אני חושב שהסיבה העיקרית לרעידות היא שיש 3 פלגים מאותו סוג ואחד שונה (לא רק בחברה, אלא גם במרווח האלקטרודה)
עם הפלאג המקורי שהיה, לא הייתה בעיית סחיבה וגמגומים כמו שיש עכשיו. כך שמתבקש להאשים את הפלאג.
ב CF, פתחתי את השרשור ב"רכב כללי" ומטרתו הייתה להביא את סיפור הקומבינה של מכון הטסטים. ולא פיתרון בעיה טכנית.

מה זה מאריך לפלאג?
ואין צורך להטריח עצמך אל הדואר, מקסימום נאחד את זה עם הביקור שלי בנושא האגזוז :)

yair791 16-09-13 20:49

דוד צודק בנוגע למנוע שלך הוא לא במצב הכי טוב המאריך נועד בכדי להרחיק את הפלאג קצת מאזור בו מתיבצעת עבודת המנוע וכך הוא יתלכלך פחות
בכל אופן אני אישית היתי מחליף את הפלאג לאחד חדש ומכוון את המרווח הדרוש כי אני מאמין שהפלא שהכניסו לך בטוח משומש ועשה את שלו ובטח כבר נידפק

davidmzr 16-09-13 20:52

יאיר, אני רק הערכתי טכנית. אתה מכיר את המנוע. :)
עניתי לך בפרטי בקשר לאונו.
דוד.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:41.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©