|
הטרמוסטט, ככל הנראה, תקוע על מצב פתוח מלא !
הסימפטומים שאתה מתאר מתאימים בדיוק למצב כזה
בדיקה גסה - התנע את הרכב שהמנוע קר לגמרי אחרי לילה, הרם מכסה מנוע, גע ביד במרכז הצינור העליון שמוביל מים לרדיאטור מכיוון המנוע אל הרדיאטור ונמצא בצד ימין של המנוע שאתה עומד מולו. (לא להדליק מזגן! וזהירות מהמאוורר של הרדיאטור!!!).
אם אכן הטרמוסטט תקוע על מצב פתוח אז עוד שהמנוע קר ומחוג החום לגמרי למטה תרגיש שהצינור חמים קלות. במצב תקין לוקח לפחות דקה או שתיים של עמידה במקום עד שהצינור מתחמם קלות=הטרמוסטט נפתח למצב חצי פתוח.
התקלה אצלך לא חמורה אבל כדאי לתקן בהקדם כי המצב גורם לצריכת דלק גבוהה להצטברות פיח ולפגיעה בפעולה התקינה של המנוע. מדובר בעניין של כמה מאות ש"ח בודדות לטרמוסטט (מומלץ מקורי) + החלפת נוזל קירור (אך ורק פאראפלו).
|