צפה בהודעה יחידה
ישן 20-08-09, 09:54   #8
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
גדעון, במידה ואתה רוצה ומעוניין לנהל דיון רציני, אנא הימנע מהערות ביניים מיותרות.

לעיניין: שיטת הזינוק בעליה שלך היא שיטה לא בטיחותית, מסוכנת, שלא להגיד חאפרית. אתה מסכן את עצמך ואת הרכבים הנמצאים מאחוריך, ואני אסביר:

מרגע שאתה עוזב את דוושת הבלם ועד שאתה לוחץ על הגז, הרכב יחל להדרדר אחורנית. לא משנה אם זה "רק" 20 ס"מ או 30 ס"מ- הרכב מדרדר וזה מסוכן. מה אתה עושה אם ילד פתאום מתחיל לחצות את הכביש מאחורי הרכב שלך ואתה עושה בצורה הזאת זינוק בעליה? אתה פוגע בו, הוא מתחיל לבכות ולך מזמינים משטרה.

מה הבעיה לעשות את מה שאתה אומר, אבל קודם למשוך בלם יד כדי לאבטח את הרכב ורק אח"כ לשחרר את הרגל מהבלם? במידה והיתה לך מערכת "היל הולדר" כמו בפונטו ובמיטו החדשות, אתה היית יכול להתעלם מבלם היד.

את שיטת הזינוק שלך גם ילד לפני שיעורי נהיגה מעשיים יודע, החוכמה היא לאבטח את הרכב מפני הדרדרות ב- 100%, לביטחון כל הסובבים אותך.
אם ההערות שלי פגעו בך, אני מתנצל, לא לזה התכוונתי. בשיא הכנות קשה לי להאמין שיש מישהו שכך נוהג, אבל זה רק אני.
חאפר, אני ממש לא, אז אני מציע שגם אתה תפסיק להשתמש בביטויים האלה. אני מאלו שהנהיגה חשובה לו מאוד, מאוד(!). יש לי אחריות כבדה מאוד שאני נוהג, על אחת כמה וכמה שיש איתי עוד נוסעים ברכב. מעולם, ואני מתכוון מעולם, לא סיכנתי את הסובבים אותי בזמן הנהיגה שלי. זה כולל לא לנהוג עייף, שתוי, או בצורה פורענית כאשר ישנם נהגים והולכי רגל סביבי. אז חאפר, או אחד שמסכן את הסובבים אותו, אני לא. אני תמיד נוהג בצורה בטיחותית, ונעימה לנוסעים ברכב, אין צורה אחרת לנהוג, גם בנהיגה ספורטיבית. ועד כמה שאני לא אוהב את צורת ההתבטאות הזו, "אתה מוזמן לאשר זאת עם כל אחד שנסע איתי ברכב עד היום".

לעניין, נתחיל בזה שתיקח סרגל, תמדוד 20 ס"מ, ותחזור אלי. זה פחות מאורך החלק העיקרי של המקשים במקלדת שלך, לא כולל החצים. זה 20 ס"מ. הרכב שלי לא דוהר במורד במהירות מסחררת כאשר הוא עובר את המרחק הזה. שוב, אני מדבר על המקרים הגרועים ביותר של עליות ממש ממש תלולות.
מן הסתם כולנו בני אדם, הרגע הזה שאתה מדבר עליו (ושבגללו אני מסכן את הסובבים אותי, כביכול), שבו אני מעביר את הרגל מדוושת הברקס לגז, הוא לא יותר מחצי שניה. בזמן שלוקח לי להעביר את הרגל מהברקס, לגז, וכמובן שתוך כדי להביא את המצמד ל"נקודה", הרכב ידרדר. שוב, זה כל כך זניח.
זה קורה מיידית, ולא מצריך הכנות מיוחדות מצידי כמו למשוך את בלם היד, או להחזיק את המצמד חצי לחוץ.

אף ילד או חתול או כל דבר אחר לא יקפוץ לשם ולא יפגע מהרכב שלי בזמן שאני מתחיל נסיעה בעליה.

השיטה שבה אתה משתמש היא פסולה, גוזלת זמן, ודורשת מיומנות מיותרת. היא אולי עובדת, אבל מיותרת לחלוטין. אני לא יודע מי לימד אותך את זה, אבל זה הרגל שהייתי נמנע ממנו. תלמד לשלוט ברכב שלך, זה חשוב יותר.
אין רכב שמצריך שימוש בשיטה הזו. לראיה, ישנם רכבים חדשים כיום, שמגיעים ללא ידית להפעלת בלם היד. מה עושים שם? לא עוצרים בעליות?
מה אתה עושה כאשר אתה עוצר כיום בעליה ממש תלולה, שבה גם הגיר האוטומטי לא מחזיק את הרכב מלהדרדר? אתה משתמש גם בבלם היד?

אם אתה כן רוצה יוצא מן הכלל, כי תמיד יש, אז יצא לי פעם אחת להיות נוכח ברכב שבו הנהג השתמש בזה. זה קרה במעלה זיק, דרומית לבקעת צין, לפני כ4 שנים בערך. שאתה מטפס לך על בולדרים בגובה חצי מטר ומעלה, בשיפוע של 50 מעלות לדעתי, ואתה צריך לעצור כדי לסדר אבן כזו או אחרת, אז כן, קשה מאוד להתחיל נסיעה. אני מזכיר, בולדרים, חול "פודרה", שיפוע חד מאוד. אני לא יודע מה הולך שם היום, אבל העבירות הייתה קשה מאוד בזמנו, עד כדי בלתי אפשרית.
מעבר לזה, מיותר.

צטט:
במקור פורסם על ידי TheOne23 צפה בהודעה
אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?...
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?
הרעידות נובעות מזה שאנשים לא יודים לתפעל את התיבה כמו שצריך.
תתנהג כאילו אתה נוסע ברכב על גיר ידני, והכל יהיה בסדר.
אני מניח שכאשר אתה נוהג ברכב אוטומטי אתה מודע למתי הרכב מחליף הילוך, גם כאן זה תקף.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 20-08-09 ב 11:41.
Caveman מנותק