צפה בהודעה יחידה
ישן 12-04-09, 21:48   #1
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
השפעת טמפרטורת האויר בסעפת היניקה על כח המנוע - בקשת מידע בנושא

שלום,

"כמה נחמד שלא יודעים כלום" זה בדיוק מה שחשבתי עד לפני שעה וחצי שעתיים. המחשב ברכב הותקן ויחד איתו הגיע האופציה לאבחון מחשב ניהול מנוע וקריאת חיישנים שונים.
אחד הנתונים שניתן לקרוא בפונטו (דור שני) הוא טמפרטורת האוויר שנכנס למנוע. גיליתי כי בשעות אחה"צ הטמפרטורה נעה סביב ה-55 מ"צ ולקראת הערב כ-48 מ"צ (בכביש פתוח, 90 קמ"ש). ללא צל של ספק הפרש גדול מאוד ביחס לטמפרטורת הסביבה.

עכשיו לשאלות:
1. פונטו ספייס - היכן ממוקם חיישן טמפרטורת אוויר?
2. היכן אפשר למצוא מידע מדויק לגבי השפעת הטמפרטורה על כ"ס? במילים אחרות, אם אצליח להוריד את הטמפרטורה ב-XXX מעלות (ע"י יניקת אוויר ממקום אחר) בכמה אצליח להשפיע על כח המנוע, במספרים.

בפונטו 1.3 ליטר 16V, פילטר האוויר יושב בתוך קופסה שממוקמת על ראש המנוע (רק מהמחשבה אני מזיע) מה שודאי מסייע לאוויר להתחמם יופי יופי.
מה שאני שוקל לעשות זה לבנות קיט יניקה שיעזור למנוע למשוך אוויר ממיקום שונה ולא עובר על המנוע + בידוד הצינור + חציצה בכדי ליצור "תא קר" (או "חם פחות") לצינור היניקה.
פרוייקט לא קטן לכשעצמו אך אם יהיה שווה כמה כוחות נחמדים אז אשקול.

דעתכם, הצעות, חישובים?
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק  
הגב עם ציטוט