צטט:
במקור פורסם על ידי מאור30
אני מנסה להבין את הסלט קצוץ דק שרשמת פה ולא ממש מצליח...סלח לי.
ממתי מיסב לחץ נעשה דק יותר משימוש יתר? 2. למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים למען האמת ההפרדה והעברה בין הילוך להילוך תיעשה קשה אם בכלל. אך הבעיה המתאורת כאן היא דוושת קלאץ קשה. תקנו אותי אם אני טועה.
|
ננסה במילים יותר פשוטות..
דיסק המצמד מורכב מפח מתכת עגול עליה ממוסמרים רפידות חיכוך משני הצדדים, דומות מאוד לאלו של הבלמים.
כמו בבלמים רפידות אלו הולכות ונשחקות ולכן הדיסק במכלול נהיה דק יותר ויותר עם השימוש ברכב.
הפלטה שמורכבת על הדיסק מצמד תפקידה לרתק ולנתק את המצמד מהמנוע והוא עושה זאת בעקרון של מנוף. כאשר לוחצים במרכז הקפיץ של הפלטה (קרי בהונות או שמש) הוא מרחיק את טבעת מתכת כבדה מדיסק ובכך משחרר אותה מהלחיצה אל גלגל התנופה - פעולה שנקראת התרה או ניתוק.
מכוון שהדיסק מצמד נהיה דק יותר ויותר, המהלך של הפלטה הנדרש כדי לשחרר את המצמד משתנה וכמובן נקודת ההפרדה הופכת גבוהה יותר.
המהלך הזה בא לידי ביטוי בגלל הדיסק הדק וקפיץ של הפלטה שהולך ומתרחק מהגלגל תנופה.
בשלב כלשהו של שחיקת מצמד, בהונות הפלטה מקבלות זווית שלא תוכננו לעבוד בה בצורה יעילה ולכן הלחיצה עליהן הופכת קשה וזו אחד מהאינדיקציות למצמד שחוק.
מקווה שכעת הייתי יותר ברור ובכל מקרה אני ממליץ לעיין באיורים ובאנימציות של מערכת המצמד שיש באינטרנט להשלמת התמונה.