האם עשית טיימינג במוסך או שבעצמך?
אם החלפת במוסך, לא אמרו לך משהו בעניין המשאבה? פשוט חבל לפתוח טיימינג ולא לבדוק את מצב המשאבה או להחליף (זה פשוט לשלם פעמיים סתם).
אם אתה מטפל במוסך הזה בדרך קבע, גש לשם ושאל האם הם בדקו את המשאבה כשעשו טיימינג ומה מצבה.
אם קיים רישום (אמור להיות), שאל כמה ק"מ היא עברה מאז הוחלפה?
אם אין לך מידע לגבי המשאבה, צריך לקחת בחשבון מס' דברים לגבי מע' הקרור:
האם עפ"י היסטורית הרכב מערכת הקרור טופלה כנדרש?
האם מילאו את הרדיאטור תמיד בנוזל קרור או שהמנוע עבד מתישהו עם מי ברז?
האם כשהחלפת ורוקנת נוזל קרור היו סימנים של משקעים של חלודה אבנית וכו' או שהמערכת נקייה?
אם התשובות לשאלות אלו חיוביות, לא הייתי ממהר להחליפה, אלא מקדיש תשומת-לב יתרה ובודק תכופות את מפלס הנוזל והאם נובע רעש חריג מאזור הטיימינג וכו'.
לחילופין, אם לא ידוע לך מתי הוחלפה ונסעת כבר עם הרכב מעל שנה שנתיים ואתה לא ממש לחוץ בכסף, אז כדאי לשקול החלפת המשאבה.
מלבד ניקוי מע' הקרור במכון רדיאטורים (או במוסך), אתה יכול לפתוח את הצינור העליון והתחתון שברדיאטור, לרוקן את הנוזל למיכל ולנשוף לתוך הצינור העליון (להימנע ממגע עם הנוזל, הוא רעיל. השתמש בכף היד ע"מ לנשוף).
אם מע' הקרור ממש מזוהמת ויש לך גישה לצינור גינה, אתה יכול להוציא את מכלול התרמוסטט, להחזיר את התרמוסטט ללא המכלול ולהכניס מים בלחץ דרך צינור התרמוסטט כדי שכל המשקעים יצאו דרך הצינור התחתון (כל זה כשהמנוע קר בלבד, שלא נסדוק משהו חלילה).
לגבי המים, כמו שציינתי תמיד, יש למלא 50 אחוז פאראפלו עם 50 אחוז מים מזוקקים בלבד.
* לאחר השטיפות ישארו מעט מאד מי ברז במנוע, אבל זה זניח.
אם יש לך גישה לצינור מוסך עם מים מסוננים, מה טוב, דרך אחרת זה פשוט להוסיף לאחר השטיפה מעט מים מזוקקים כשהצינור התחתון עדיין פתוח. אבל זה למהדרין

.