מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   פונטו שלי מתחמם ומים רותחים (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=9511)

Andrei 29-05-10 19:11

פונטו שלי מתחמם ומים רותחים
 
שלום לכולם,
לא מזמן רכשתי את הפונטו שלי דגם 1242 סמ"כ, ידני, מודל 1997, עם לוח שעונים ללא מד חום.
בזמן אחרון (כחודשיים) המנוע מתחמם והמים רותחים, התופעה קורת בעיקר על כביש מהיר לאחר כ-15 דקות נסיעה ורואים את המים משפריצים החוצה ואם עוצרים ברמזור אז משאיר שלולית.
לאחר החלפה של יוניט המאוורר המצב השתפר לתקופה קצרה והתופעה חזרה שוב למרות שהמאוורר מופעל בזמן ותקין.
לאחר מכן ביטלתי את התרמוסטט וזה לא שיפר את המצב להיפך רק החריף לכן הרכבתי תרמוסטט חדש.
בסופו של דבר החלפתי גם משאבת מים, בתקווה אחרונה לשיפור, אך גם זה לא עזר.
חוץ מזה כשקניתי את האותו אמר בעלו הקודם כי לא מזמן החליף את הרדיאטור לחדש ורואים כי הרדיאטור במצב טוב.
כלומר לדעתי כל מה שאפשר היה להחליף הוחלף והמים עדיין רותחים.
כולי מיואש ולא יודע מה לעשות.
אם למישהו יש רעיון מה לעשות אשמח לקבל כל עצה.


Amit 29-05-10 20:56

השאלה מה גורם לרכב להתחמם . נשמע לי כמו בעיית מאוורר . אם היוניט תקין ואין טרמוסטט בעמידה המאורר אחרי על קירור הרדיאטור . בפעם הבאה שזה קורה בדוק אם המאוורר תקין . או ידנית תקצר את שני החוטים שמגיעים אל יוניט החום (על הרדיאטור) . זה אמור להפעיל את המאוורר ידנית .

יש גם מקרה שבו הפלג שמוביל חשמל למערכת המאוורר/יוניט (נמצא מעל היוניט כ 10 ס"מ כלפי מעלה ) המגעים בו מתפייחים ולא תמיד מוליכים חשמל כראוי . אני ממליץ לנתק לנקות עם שופין קטן או נייר זכוכית את המגעים (לנקות עם חומר ניקוי קרבורטורים להסרת שומן ) להמתין דקה ולחבר מחדש .

אצלי היתה תקלה דומה . כאשר התופעה היתה חוזרת פעם בכמה חודשים החלטתי להלחים את כל המחברים ועד היום אין בעיות .

עמית

Andrei 29-05-10 21:16

הטרמוסטט התקנתי חדש לאחר שגיליתי שהעדרותו לא פותרת את הבעיה והמצב המתואר הוא עם תרמוסטט חדש.
והמאוורר מופעל יפה כשהרכב מונע בעמידה, לעומת זאת לדעתי שבנסיעה היוניט מקורר גם ע"י זרמים של האוויר ואולי לא מופעל בזמן הנכון (בנסיעה לא שומעים אם המאוורר פועל או לא), אבל זה כבר שאלת תכנון של מיקום היוניט ולא נראה לי שזה לא נלקח בחשבון.

ארילו 29-05-10 23:58

בנסיעה האוויר שנכנס מקרר את הרדיאטור. בגלל זה שאלתי אם הוא יונק אוויר לתוך המנוע.

uno1.4 30-05-10 01:39

לפי דעתי הנזילה מהפקק של הרדיאטור.

upetar 30-05-10 01:50

מיכסה מיכל ההיתפשטות אמור לאטום את המכל,נוצר בו לחץ של עד 1באר (וזה גם כתוב על המיכסה).מעל לחץ זה השסטום במיכסה משחרר לחץ.בלחץ כזה טמפרטורת הרתיחה של הנוזל קרור גבוהה יותר ,(ראה סיר לחץ).ניראה לי שתחליף לפקק חדש והבעיה תיפתר.(ואל תנסה ליפתוח את המיכל כשהמנוע חם )

ברא 30-05-10 01:51

לדעתי ישנו נזק שנגרם לראש מנוע אז דרוש להחליף אטם ראש מנוע ועם מה שאמר לך עמית ולא ישאר לך כלום יכול להיות שמעברי מים בראש אחד סתום אל פלא זה קרה איתי והרכב התחמם או האטם כבר לא במיטבו

saar 30-05-10 11:03

פקק רדיאטור/מיכל עיבוי (עודפים)

Roi b.e 30-05-10 17:34

שלום,
גם ברשותי ישנה פיאט פונטו בדיוק כמו שלך,
גם אני עברתי את כול בעיות התחחמות, החלפתי את כול מה שניתן כולל רדיאטור,וונטה,פקק,מיכל עיבוי,טרמוסטט, וכול הירקות האלה.
אני ממליץ לך,
בשלב ראשון להוציא את הטרמוסטט.
* ניקוי מערכת הקירור עלידי חומר יעודי.
*הוצאת אויר מהמערכת.
*לבדק שאכן הוונטה עובדת על שני המהירויות.
(למרות שעם אין טרמוסטט המד חום עם היה לך לא היה אמור לעבור את החצי)
*להתקין מד חום!
*להחליף פקק של מיכל עודפים.
אני מבטיח לך שעם אחרי כול הדברים האלה, הרכב ימשיך להתחמם זה בוודאות ! ראש מנוע!

saar 30-05-10 18:51

רועי נשמה יקרה, טוב שלא אמרת להחליף את כל הרכב.
מדובר בשיטת המצליח, והיא ראויה למי שיש לו כסף.
מי שאין לו כסף, מריץ סדרת בדיקות לדעת בדיוק מה דרוש החלפה, ומה לא.
סתם לדוגמא, מדוע להחליף טרמוסטט אם הוא תקין?
אז נכון, אפשר להקדים תרופה למכה, אך לטעמי לכל דבר יש את הגבול שלו, הרי לא נחליף חיישן סתם דוגמא בשביל להקדים תרופה למכה.
אני ממליץ שתבצע סדרת בדיקות, איתור נזילות בלחץ, ואם הכל נמצא תקין, ומערכת הקירור נמצאה תקינה על מרכיביה, אז ככל הנראה שגלישת המים היא כתוצאה מפקק רדיאטור / מיכל עודפים לקוי שמוציא את המים בלחץ שהוא גם פחות מ 1 באר.
בדיקת ניקוז אוויר, זה קורה גם שיש אוויר במערכת אז המערכת תפלוט החוצה בלחץ, ומנגד כאשר המערכת תתקרר יהיה חסר מים.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:44.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©