מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   שיפורים וקוסמטיקה (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   עזרה|במציאת נורות לפיאט פונטו ספייס (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7663)

lrl23 18-10-09 07:19

עזרה|במציאת נורות לפיאט פונטו ספייס
 
שלום לכול חברי הפורום!

יש לי פונטו ספייס 2002 ורציתי להחליף את הנורות
של הפנסים הקידמיים לצבע כחול אז מצאתי אתר http://www.dealextreme.com/products.dx/category.712
ששם יש מלא נורות ובזול ושולחים את המשלוח בחינם.
אז בבקשה תעזרו לי לבחור מה מתאים כי אני לא מבין בסוגי הנורות.
תודה מראש!

simon377 18-10-09 09:34

דובר על זה בעבר.
לא חוקי, אני לא מאמין שיתנו לזה במה.

lrl23 18-10-09 19:00

אבל יש מלא רכבי שהם מגיעים ככה מהיצרן!!!

simon377 18-10-09 20:54

נכון, אם זה מגיע ככה מהמפעל, אין בעייה.
ע"פ החוק בישראל, אם הרכב שלך לא יצא מהמפעל עם קסנון, אתה לא יכול להרכיב סט כזה.
חייב שיהייו לך מתזים מתאימים ועדשות מתאימות. כנ"ל לגבי דמוי קסנון, כל הצבעוניות למינהן)
הסיבה היא שברוב המקרים התוצאה היא לא בטיחותית ועלולה לסנוור נהגים הבאים ממולך.
יש מלא רכבים שיוצאים מהמפעל כקבריולט, אתה לא תחתוך את הגג שלך, נכון?

רקובי 18-10-09 22:54

IRL אתה מבלבל פה בין 2 סוגי תאורה.
תאורת הלדים (LED) בDEALEXTREME היא גימיק. נורות כאלו אינן מסוגלות להאיר כמו
נורות הלוגן, ובטח שלו כמו נורות XENON. הן כן יכולות לשמש לתאורה פנימית ותאורות לוח שעונים, וזה אפילו מגניב, אבל כל דבר שמצריך תאורה אמיתית -
לא יעבוד עם לדים, לפחות לא בגודל כזה.

לגבי הקסנון, מדובר בתאורה מעולה, אם כי יקרה. הבעיה היא כמובן שהמחיר גרם לכך שהתקנות של מערכת קסנון תהיינה לרוב פרטאץ' כדי לחסוך בעלות הגבוה, על חשבון סינוור הנהגים. במקום שבו אם יש תור מכוניות לפניה, כל אדם שלילי חותך "על הסיבוב" כי מה פתאום שהוא יחכה, ברור שאין כל בעיה עם זה.

אך כאן במפתיע היתה התערבות של המחוקק ומערכת האכיפה - והופ! קסנון נאסר באופן גורף, אלא אם הרכב מגיע עם המערכת מהיצרן.

lrl23 19-10-09 22:15

רקובי מה אני אומר לך אתה תותח עונה בידיוק ולעיניין!
תודה רבה!!!

ברא 19-10-09 22:51

מה הסיבה למניעת קסינון??
 
אני באמת רוצה לדעת למה אסרו את זה למה לא עשו תקן לעוצמת האור יש כל מיני עוצמות לקסנון לפי מה שהבנתי והכי נפוץ זה 0 0 0 6 K מה הטענה של משרד הרישוי אם מישהו יודע???
הרי במדבקת השחרת החלונות אמרו שהמדבקה הזו מונעת מהחלון להתנפץ מה שלא מאפשר לאנשים לצאת מאוטו במקרה תאונה!!!!למרות שאני לא מאמין שזה אכן ככה כוח שמנפץ חלון מעיף יחדיו את המדבקה אתו איני יודע אם נעשה מחקר מדעי לעומק על הדבר הזה

Caveman 19-10-09 23:09

מדד הקלווין לא מודד את עוצמת האור, אלא את הגוון שלה:
למשל:
צטט:

Color temperature is a characteristic of visible light that has important applications in lighting, photography, videography, publishing, and other fields. The color temperature of a light source is determined by comparing its chromaticity with that of an ideal black-body radiator. The temperature (usually measured in kelvins (K)) at which the heated black-body radiator matches the color of the light source is that source's color temperature; for a black body source, it is directly related to Planck's law and Wien's displacement law.
Higher color temperatures (5000 K or more) are "cool" (green–blue) colors, and lower color temperatures (2700–3000 K) "warm" (yellow–red) colors.
הבעיה היא בדרך שבה אנשים מתקינים את הזוועות האלה.
פנסים בעלי מערכת זנון צריכים להיות ספציפיים לעניין, לא רפלקטורים, וגם לא עדשות (פרוז'קטורים) סטנדרטיים. הם חייבים להגיע עם מתזים לניקוי הפנס (לכלוך שלא מנוקה מהפנס נדבק, מתחמם וגורם נזק לפנס), והם צריכים להיות מכוונים כמו שצריך.
בשביל לקבל את כל זה, צריך להשקיע כסף. לרוב האנשים אין את החשק/יכולת להשקיע את סכום הכסף הנדרש כדי לקבל מערכת איכותית ובטיחותית, וכל מה שמעניין אותם זה שהרכב שלהם מאיר באור ורוד.

לכן, שאני מגיע מולם, אני מסתנוור מהאור הורוד שיוצא מהרפלקטור המלוכך עם פיזור האור הלא שווה. זה מפריע לי, זה לא בטיחותי, ואני שמח שזה לא חוקי.

וכן, מדבקות על החלונות ימנעו ממנו להתנפץ.
אם לא ידעת, השמשה הקדמית ברכב שלך למשל, לא יכולה להתנפץ. למה? כי בזמן תאונה, הדבר האחרון שאתה רוצה זה שברי זכוכית שעפים לך לפנים במהירות דיי מהירה. היא בנויה משכבות של זכוכית עם ניילון (עד כמה שידוע לי), ולכן אי אפשר לנפץ אותה, אלא רק לשבור אותה והיא תתגמש.
אם אינני טועה, שאר חלונות הרכב גם בנויים כך. המדבקות כנראה מפריעות לפעולה התקינה של החלון. כאן כבר קטונתי.

אנשים לא מבינים את זה, אבל דברים שטותיים כאלה פוגעים בבטיחות הפסיבית של הרכב. זה מתחיל בנורות ורודות, ממשיך עם בובות ודיסקים שתלויים על המראה ומפריעים לשדה הראייה של הנהג, ומסתכם בתנוחת שכיבה מוגזמת על הכיסא.

לפותח השרשור, אני משתמש בנורות של OSRAM, הסטנדרטיות שנמכרות באוטו-דיפו כבר קרוב ל 4 שנים על הרכב הנוכחי. הן לא נשרפו מעולם, מאירות מצויין, זולות, וכמובן שחוקיות.
ממליץ בחום.

stio 19-10-09 23:28

לגבי הקסנון: נכון שברכב עם מערכת ייעודית זה מאיר הרבה יותר טוב (נהגתי בחושך על לקסוס 450 חדשה), אבל ברכבים שהותקנה בהם המערכת באופן פיראטי ולא חוקי זה מסנוור ומציק, לכן אני שמח שזה יצא מהחוק.
בכלל, קיימת עכשיו תופעה חדשה של נורות דמויי קסנון (מתוצרת פיליפס) שמאירים בגוון לבן/כחול בהיר, זה המקום להבהיר שגם זה לא חוקי ואין טעם להתקין אותם (אלא אם אין לכם בעיה לקבל הורדה).

לגבי השמשות: רק השמשה הקדמית והאחורית מיוצרות לפי איך שתיאר גדעון והם אכן לא יישברו (רק סדקים), כל השמשות הצידיות יישברו לחתיכות בשנייה במכה הכי קטנה שיקבלו.

לגבי המראה המרכזית ושאר הקישוטים: אין טעם לתלות שם כלום, זה פוגע בשדה הראייה. השאירו את המראה נקייה מקישקושים. אם אתם רוצים לסלק ריח רע- פשוט אל תעשנו ברכב (ועדיף שלא תעשנו בכלל. גועל נפש).

כמו כן, מצטרף להמלצה על נורות OSRAM. אני "הגדלתי ראש" והתקנתי גם בכל הבית נורות OSRAM (ליבון, פלורוסנט ונורות הלוגן לגינה 500W) והם פשוט לא רוצים למות, להבדיל מהנורות עלומי השם שנשרפים פעם בחודש וגם פשוט מתפוצצים לי מול הפרצוף (סכנת נפשות).

raanan_t 19-10-09 23:36

ישנם רכבים שהותקנה בהם מערכת זנון באופן פיראטי ולא חוקי וזה הרבה יותר טוב מכמה רכבים שבאים עם ה"יצירה" מורכבת מהמפעל.

הערה: נסו לחפש שרשור של orenhazan שנתן לינק להבדלים בין הרפלקטורי והעדשות השונות המתאימים לנושא. מסתבר שההבדל הוא לא רק ברמת המתזים והדרישה לעדשה, אלא ישנה עדשה מאוד ספציפית שדרושה בכדי לפזר את התאורה של הזנון באופן נכון.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:32.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©