מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   אודיו (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   החלפת מערכת מקורית ספייס SX, חדש בנושא- אשמח לעצות! (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7307)

shaharv 30-08-09 10:22

החלפת מערכת מקורית ספייס SX, חדש בנושא- אשמח לעצות!
 
טוב אז עקב היותי אודיופיל מתחיל, אני לא מתכוון להשאר עם המערכת המקורית של הספייס. א-ב-ל, אני סטודנט ואין הרבה כסף מיותר.
חשבתי לשים רדיו דיסק ללא מגבר, כרגע אני בכיוון של הסוני הזה- http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=703894 , נראה לי יותר סביר מהפיוניר (נסיון רע עם דגמי פיוניר- הדיסקים מתחילים להיתקע אחרי חודשיים- בעיה ידועה גם מתקינים אמרו לי לא להתקרב לדגם 2050 ולדומיו מאותה סדרה). אם יש לכם המלצות אחרות אשמח, איזור ה- 600 ש"ח וUSB חובה.
רמקולים- נראה לי שאת הקדמיים אהיה חייב להחליף אם אני רוצה סאונד סביר ולא של רכב ליסינג, ממה שקראתי פה בפורום צריך לקנות סט 6.5 קומפוננט, הרבה המליצו על מורל פולס או JBL. השאלה היא, האם לא אוכל לחסוך קצת כסף, לקנות רק שניים קדמיים ולהשתמש בטוויטרים המקוריים של הפונטו ללא קרוס? קצת יקר לי סט קומפוננט ב-500+ ש"ח.
לגבי רמקולים אחוריים, אם אשאיר את המקוריים (נשמעים סבירים ביותר) האם הם ישתלבו היטב עם מערכת יותר משובחת מקדימה או שיהיה פה אפקט החוליה החלשה שמורידה את האיכות הכוללת? לרוב אני נוסע לבד, בד"כ במושב הנהג :) אז פחות מפריע לי הסאונד מאחור.
את כל ההתקנה אני מתכוון לעשות בעצמי, אני מקווה שלא יהיו לי בעיות עם רעשים וקרקושי פלסטיק בהתקנה של רמקולים עם צלילים נמוכים טובים.
יאללה חבר'ה, עצות בבקשה, אני כבר מת להחליף! כרגע אני עם רדיו אודיומגה או משהו דפוק כזה, חייב להשתדרג לפני תחילת שנת הלימודים :)
תודה תודה תודה.

dodihob 30-08-09 12:12

לחסוך כסף ולקבל סאונד טוב, בדרך כלל לא הולך ביחד.
לעומת זאת אם התקציב גדול עלייך לדעתי כדאי לנסות יד2. תוכל להרכיב מערכת פי 2 יותר טובה בחצי מהתקציב.
התקנת רמקולים קואקסיאלים רגילים עם הטוויטרים של האוטו לא יתפקד כקומפוננט אמיתי, זה נראה לי כמו להתקין את הטוויטרים המעפנים האלה שמקבלים בחנויות מסויימות עם רכישת מגבר או כדומה.
אישית יש לי חבר אשר מוכר את קומפוננט ה-JBL שלו, אשר השתמש בהם כמה חודשים בלבד ואחרי זה עבר למורל אלייט, והקומפוננט הוגבר על ידי הרדיו דיסק.
יש הרבה אנשים כאלה אשר עשו טעות והחליטו להשתדרג אחרי כמה חודשים, וכאן אתה תמצא את החסכון שלך.
אם מעוניין דבר איתי בפרטי אולי הוא יהיה מוכן למכור למרות שנראה לי שהוא מעביר את זה לרכב אחר.

בקשר לרדיו-דיסק, אני עם פיוניר 5050UB אחלה רדיו-דיסק בלי בעיות.
שיהיה בהצלחה
ערן

shaharv 31-08-09 09:36

טוב אז הזמנתי את הHU של סוני (670 ש") וסט קומפוננט מורל פולס (420 ש"ח). מתכוון להתקין את הכל בעצמי, יש עצות? האם אני אצטרך לרכוש גם כבלים שההחיווט של האוטו מספיק?

raanan_t 31-08-09 10:41

לגבי התקנת הפולס, בצע חיפוש יש הוראות בפורום אודיו.

היות ואתה הולך לעבוד ללא הגברה, אתה יכול לעבוד על החיווט המקורי. ברגע שתחליט להתקין מגבר אז שקול גם מעבר לחיווט איכותי יותר.
למען האמת, לפני שבועיים בערך, עשיתי ניסוי אצלי ברכב לאחר שגיליתי שהסאונד לא נשמע כתמול שלשום והרצתי לצד אחד חיווט איכותי. ההבדל שהורגש בין הצדדים הורגש בצורה משמעותית. כמובן שההמשך ברור והיום כבר יש חיווט איכותי לשני הצדדים. כנראה שהחיווט המקורי שהתיישן החליט לערבב צלילים ולעשות סמטוחה שלמה באוזן.

אל תצפה מהפולס צלילים נמוכים טובים במיוחד כאשר אין הגברה ואין בידוד בדלת. הם יתנו צליל סביר ויהוו בסיס טוב בזמן שתרצה לשתול מגבר ברכב. אך עדיין, הם יתנו הרבה מעבר לכל רמקול פשוט אחר בטווח המחירים שלהם.

shaharv 13-09-09 09:13

בסוף, בעצתו של תומר מ TOMCAR החלפתי ל JBL 6508 סט קומפוננט. כרגע אני באמצע ההרכבה והאוטו בחלקים כי אין לי זמן :(
כמה שאלות-
החיווט המקורי של הטוויטרים, לאן הוא הולך? האם יש סוג של קרוס אובר במערכת המקורית של פיאט? הבחור שהאוטו היה שלו לפני עשה שם קצת בלגן בחוטים אז אני מתקשה להבין מה הולך שם.
הטוויטרים של JBL כמובן יותר גדולים ולא מתאימים למקום היעודי בדלת, ראיתי פה מישהו שהתקין עם דבק חם או סיליקון, אבל האם זה לא יעשה ויברציות ורעשים או "יעכב" את הטוויטר הגדול כיוון שהחור יותר קטן ממנו? האם לא עדיף להתקין בחוץ על הדשבורד למרות הכיעור?

raanan_t 13-09-09 14:04

במערכת המקורית אין שום קרוס בדרך לטוויטר. מה שכן יש זה קבל שהוא חלק בלתי נפרד מהטוויטר ותפקידו לחתוך את התדרים בכדי למנוע נזק לטוויטר. לגבי החיווט המקורי, מהמערכת יוצא אל הדלת כבל המכיל מינוס אחד ופלוס אחד (שחור\ורוד). איפשהו בדלת העסק מתפצל לכבל ש"עולה" לטוויטר וכבל שממשיך לוופר(כאמור ללא קרוס).

אפשרויות התקנה:
על הדשבורד, לטעמי לא מכוער ואפילו יש כמה יתרונות:
1. הטוויטר יושב ב"און אקסיס" (משמע בדיוק לכיוון המאזין) מה שמונע הנחתה של תדרים מסוימים, יחסוך משחקי איקולציה וכתוצאה מכך תקבל סאונד טוב יותר.
2. המרחק של הטוויטר השמאלי מתרחק מהמאזין. מה שמקטין את הפרש המרחק בינו לבין טוויטר ימין ולכן אתה אמור לקבל צליל מאוזן יותר מבחינת התזמון (אבל במקרה שלך לדעתי זה ממש לא חשוב)
חסרונות: גלוי לעין ועלול לעודד פריצה, צריך להריץ חיווט לטוויטר.

במיקום המקורי אתה מרוויח התקנה נוחה יותר. את הסיליקון לא שמים בחזית של הטוויטר אלא מסביבו ואז אין שום בעיה. אני הייתי בוחר באופציה הזו. יתכן ותאלץ לפרק חלק מ"בית הטוויטר" שבפלסטיקת הרכב (במשולש) בכדי לאפשר לטוויטר לשבת במקום.

בהצלחה.

shaharv 20-09-09 11:26

בדם יזע ודמעות (והרבה מבטי נאצה מהאישה...) הכל הורכב! טוויטרים במיקום המקורי עם סיליקון, ללא בית הפלסטיק שהם מגיעים איתו- פשוט רק הטוויטר.רמקולים במקומם ינוחו, קרוסים- צד ימין בתוך האוטו מתחת לתא הכפפות מאחורי הריפוד רצפה, צד שמאל בתוך תא הפיוזים. החיווט... עדיף שלא תשאלו... חצי חיווט מקורי- חצי מהבעלים הקודמים של האוטו (ימ"ש והאיזולירבנד המעפאן שלו!), והשלמות שלי (רק הלחמות עם בידוד מתכווץ הכל יפה ומושלם!). קיצור, הכל עובד יפה מאוד, רמקולים נחמדים לא נפלתי מהכיסא וסיבוב חלונות פתוחים-סיגריה מחוץ לחלון-מערכת על טראנסים בפול ווליום- לא ילך, אבל הסאונד נקי וצלול הקלה אמיתית אחרי מה שהיה שם מקודם. צלילים גבוהים קצת חזקים מדי לטעמי- הטוויטרים בהחלט עושים עבודה, אני צריך ללמוד לכוון שם את כל העסק (high cut' low cut), אבל הסה"כ נשמע מצוין. עם באסים חזקים מדי הדלתות רועדות ומקרקשות, אבל אני מדבר על ווליום ובאס חזקים ברמה של כאפה מהאישה וצעקות "תנמיך! כשהוצאתי את הרמקולים המקוריים גיליתי שהם היו קרועים לגמרי ען חוטים חשופים ושאר רעות חולות, אז יש שמחה ואושר עם הרמקולים החדשים :)
עכשיו---- מה לא נחליף את האחוריים? ברור שכן. מישהו יכול להמליץ על זוג 4" להחליף את האחוריים המקוריים שעכשיו, כשיש סאונד טוב באוטו, פתאום לא נשמעים טוב בכלל? אני מדבר על איזור ה 100-150 ש"ח כי כבר מתחתי את התקציב שלי יותר מדי. ראיתי שיש פיוניר וקנווד במחירים האלה, מכירים?
עוד משהו מוזר שקרה לי בזמן ההרכבה, מצאתי לחצן "סודי" מתחת לתא הכפפות, עושה רושם שהוא מקורי כי ההרכבה נראית מושלמת, אבל על החוטים שיוצאים ממנו יש איזולירבנד. ראיתים דבר כזה פעם? מעניין מה הוא עושה, ניסיתי ללחוץ ולא יצאו טילים מהגג :(

raanan_t 20-09-09 15:13

תתחדש, אני שמח שאתה מבסוט.

לדעתי השקעה של 150 ש"ח לרמקולים האחוריים הם בגדר בזבוז כסף. אם הרמקול כרגע לא קרוע והוא במצב מכני תקין, אז להערכתי כל רמקול אחר בסדר גודל המחיר שציינת, לא יתן יותר.

לגבי ה-LOW CUT וה-HI CUT:
בעקרון מדובר על איזה תדרים יועברו לרמקולים מנקודת התדר שתבחר. לדוגמא, הרמקול שלך לא ינגן טוב תדרים 60Hz ומטה לכן כדאי לבחור בתדר 60Hz במערכת ובאופציה HI CUT - משמע כל התדרים שמתחת ל-60 הרץ לא יועברו לאלמנט ובכך יימנע עיוות. התדר 60 הרץ נבחר לשם ההדגמה ,חשוב לעבוד לפי האוזן.
לגבי סאבים הנושא הפוך, כלומר סאב יחתך ב-LOW CUT היות ואנחנו רוצים שהנמוכים יעברו אליו אך הגבוהים לא.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:33.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©