מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   רשמים והשוואה: גיר רציף או ידני - נסיעה ארוכה ומהירה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4265)

Tzvika 16V 07-07-08 21:44

רשמים והשוואה: גיר רציף או ידני - נסיעה ארוכה ומהירה
 
החלטתי לשתף אתכם בנסיון שלי כבעל 2 רכבי פונטו ספייס ELX 16V מודל 2001 אחד עם תיבה אוטומטית רציפה והשני עם גיר ידני בנסיעה ארוכה שכמעט כולה כבישים מהירים - מרמת-גן לאילת כ400 ק"מ.
2 הרכבים שמורים מאוד - ידיים פרטיות, ק"מ של כ120K והיסטוריה ארוכה ומפוארת במוסך המרכזי ברמת החייל.
המסלול כלל נסיעה במהירות ממוצעת של 110-115 קמ"ש עם מזגן, 2 אנשים ברכב ומזוודה :-) בדקנו אוויר בצמיגים, נוזלים והרבה מצב רוח ושתייה ויצאנו לדרך.
נתחיל מהגיר הרגיל (לפני 7 חודשים): בפונטו שלי בעל התיבה הידנית התאוצה הרבה יותר טובה וכך גם הסחיבה וזה בהחלט התבטא בעליות חזרה מכביש הערבה לכיוון דימונה. הרכב אמנם התאמץ אבל סחב את העלייה בצורה טובה מאוד בהילוך 2 במהירות ממוצעת של כ60-70 קמ"ש כאשר המזגן כבוי בסל"ד ממוצע של 3700.
צריכת הדלק סבירה בהחלט אך לא מדהימה (ותיכף תבינו את המסקנות) 26 ליטר (החישוב מתייחס לדרך הלוך ז"א בירידות ולא עליות) ז"א בערך 15.3 ק"מ\ליטר כאשר המהירות הממוצעת צוינה למעלה וברובה הרכב נסע בסל"ד של כ-3100. לא הייתה שום בעיה לעקוף בכביש הערבה מכוניות חזקות ממנה בשילוב והורדה להילוך 4.
הגיר הרציף (הרכב של בת-זוגי,כמובן שהגבר נוהג, נסיעה לפני שבועיים): ברכב עם התיבה הרציפה הדרך הייתה לא קלה, הרכב מאוד התקשה לסחוב בעליות למשל במצב הידני בהילוך שני מתוך שש הרכב סחב במהירות של 50 קמ"ש בסל"ד של 4700!!! עם מזגן כבוי. הרכב ממש התקשה, בקושי טיפס את העלייה וכשהחלפתי להילוך 3 הרכב החל להאט בצורה מדאיגה וכמעט להדרדר אחורה. כך שחובה על הילוך 2. כבר אחרי 3 דקות של עליות מחוג החום התחיל לטפס בגלל המאמץ ועלה 3 פסים מעל קו האמצע. למזלי זה נגמר רק בזה ובסיום העליות הרכב הצליח לקרר עצמו ולחזור לטמפ' רגילה. עקיפות? אפשרי אבל קשה כאשר עוקפים רכב שנוסע על 100 קמ"ש בין אם ב-D או מצב ידני הרכב מתקשה מתאמץ אבל עושה את העבודה ב110-115 זה כבר ממש קשה וצווחת המנוע ממש הפחידה אותי כשפעם אחת התיבה לא החליפה הילוך לבד ב-D כבר באזור הסל"ד האדום ומפתיע שמערכת ניתוק ההצתה לא נדלקה. אבל סה"כ התיבה עובדת יפה ואין קפיצות או החלפות משוגעות בנסיעה רגועה אז נעים מאוד.
כאן צריכת הדלק טובה הרבה יותר, הרכב צרך כ18.9 ליטר דלק שזה אומר ליטר לכל 21 ק"מ בממוצע וזה שוב עם מזגן במהירות של 115 בערך. הסיבה פשוטה: ברכב הידני במהירות הזאת בהילוך חמישי הסל"ד גבוהה ב600 טורים מעל הסלד הממוצע בקצב נסיעה זה. ז"א שבתיבה הרציפה במהירות 115 עם מזגן הסל"ד נמצא באיזור ה2600 טורים בלבד במצב D! היינו פשוט בהלם. מילאנו טנק מלא והגענו עם פס קטן מתחת ל3/4.

מסקנות: אם אתם רוצים נסיעה חסכונית בדלק לכו על התיבה הרציפה אבל אם המנוע שלכם ישבוק חיים באמצע העליות חזרה (והן יחסית קיצוניות למה שאנחנו רגילים בעיר למשל) אל תתפלאו, אני אישתי במסלול הזה הייתי מעדיף להוסיף את ה50 שקל על הדלק ולנסוע בגיר הידני. אם זאת נסיעה לכנרת לדוגמא שבה כמעט אין עליות אז התיבה הרציפה עדיפה. היציבות של המכוניות הייתה בהחלט סבירה אמנם לא יציבות של רכב משפחתי וזה גם במהירות גבוהה ורוח חזקה בדרום וזה לדעתי בגלל שהרכבים נועלים צמיגים איכותיים מאוד.
אם הרשמים שלי עזרו לכם לבקניית הרכב הבא או תכנון של איזה רכב לקחת לנסיעה הבא שמחתי לשתף אתכם.
שיהיה יום טוב והלוואי שמחירי הדלק ירדו!

stio 07-07-08 22:36

תודה על השיתוף, אך אני ממש לא מבין איך זה יכול להיות שצריכת הדלק בגיר ידני גבוהה מגיר רציף.

אייל 07-07-08 22:44

תודה שאתה משתף אותנו.
בפונטו שלי 2005 ELX אוטומטית, אני נוסע כל יום לאריאל ובדרך לשם יש גם עליות לא פשוטות כולל בתוך אריאל עצמה - ואני ממש לא מרגיש את העליה, האוטו על 3000 סל"ד במהירות של 90-100 קמ"ש - לכן לפי התיאורים שלך שהאוטו הגיע לסל"ד של 4700 במהירות של 50 קמ"ש בלבד, לעומת הידנית שבמהירות גבוהה יותר היתה בסלד של 3700 אני מניח שהמנוע או מכלול אחר ברכב האוטומטי במצב ירוד יותר מאשר הידני.
לגבי תצרוכת הדלק יפה מאד היחס שהגעת אליו 1:21 אם אני מבין נכון, למרות שגם לי קשה להבין כיצד זה יותר טוב מהידני.
התצרוכת שלי שהיא בעיקרה כבישים מהירים ועליות תלולות הינה: 1:18 בממוצע.

Tzvika 16V 07-07-08 23:07

אני מדגיש שוב כמו שכתבתי למעלה מי שמכיר את העליות האלה הן ממש קיצוניות זה לא העליות לאריאל אלה כאלה שיותר תלולות לכן התיבה הזאת ויחסי העברה שבה לא בעלי סחיבה גבוהה. שלא נזכיר רק שבתיבה של 2005 יש במצב הידני 7 יחסי העברה ולא 6. ואגב התיבה במצב ממש טוב נבדקה במוסך המרכזי לפני הקנייה לפני חצי שנה בערך.

Caveman 07-07-08 23:13

צטט:

במקור פורסם על ידי stio (הודעה 28696)
תודה על השיתוף, אך אני ממש לא מבין איך זה יכול להיות שצריכת הדלק בגיר ידני גבוהה מגיר רציף.

הגיוני מאוד במהירות שיוט (100+-).
עם הגיר הרציף המנוע עובד על פחות מ2500 ואף פחות אם זכרוני אינו מטעה אותי (תקן אותי צביקה אם אני טועה), בעוד שבידני הוא עובד על 3000.

YOSI-BR 07-07-08 23:18

בפונטו שלי 2001 ELX אוט'
 
אצלי כשהאוטו על 100 קמ"ש הוא בדיוק על ה 2000 סל"ד ובעליות לי-ם,הסל"ד משחק בין 2500 ל 3000 ואני נוסע במצב חיסכון.משום מה אצלי שילוב של נסיעה בין עירונית עם מזגן ונסיעה עירונית האוטו צורך לי 1 ל 12. האוטו מטופל פיקס, אני שוקל לשים איזה תוסף לדלק.אתה יכול לעדכן אותנו כמה האוט' אוכל לך בעיר?

Tzvika 16V 07-07-08 23:36

יוסי,
תבטל את המצב חיסכון. הוא אוכל יותר דלק ככה כי המנוע מוגבל עד 4000 טורים.
במצב הרגיל האוטו נוסע יותר טוב ויותר חסכוני.
אם זכרונני אינו מטעה אותי כשרכשנו את הרכב עשינו בדיקה בדרך עירונית והתוצאה זהה לידני בערך 13 ק"מ לליטר ללא מזגן.


ובקשר לסל"ד אכן כך. רשמתי למעלה שבידני ב110 הסל"ד על 3100 ורבציף על 2600 באותה מהירות בהילוך הכי גבוהה.

Caveman 07-07-08 23:40

אגב, אנקדוטה, צביקה, במהירות שיוט, מצב ה D עדיף על הילוך 6.
מיקום הרצועה על הקונוס בהילוך 6 הוא לא הגבוה ביותר. במצב D מקבלים את היחס המיקום הגבוה ביותר.

רקובי 08-07-08 01:16

בסה"כ המסקנות מיישרות קו עם הרציונל
 
תיבה רציפה אכן חסכונית, אם אתה נוסע נסיעות ארוכות ולא דורש מהרכב דבר מלבד להגיע מא' לב'.

מה קורה בנסיעות עירוניות ? האם גם בנסיעות כאלו ההבדל יהיה משמעותי ?

Tzvika 16V 08-07-08 07:16

צטט:

במקור פורסם על ידי Caveman (הודעה 28704)
אגב, אנקדוטה, צביקה, במהירות שיוט, מצב ה D עדיף על הילוך 6.
מיקום הרצועה על הקונוס בהילוך 6 הוא לא הגבוה ביותר. במצב D מקבלים את היחס המיקום הגבוה ביותר.

שמתי לב לזה. יש הבדל של כ200-300 סל"ד לכן כל הנסיעה הייתה על D ורק בעליות העברתי לתפעול ידני.
ורקובי כמו שרשמתי למעלה בעיר התיבה הרציפה די דומה לידנית מבחינת הצריכה.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:40.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©