![]() |
תיקון מראה שהתפרקה בפונטו איבו - D.I.Y
6 צירוף קובץ(ים)
שלום לכולם .
אני מקווה שהמדריך הבא יעזור למי שיגלה בוקר אחד שהמראה שלו בפונטו איבו \ גרנדה או 500 התפרקה מהתושבת . אז בוקר אחד קמתי וחשכו עיניי - המראה היתה מפורקת .אחרי שקיללתי את מי שאולי פגע בה וברח ,התקרבתי וראיתי שאין סימני פגיעה .מוזר ... קיללתי עוד קצת כי חשבתי שמישהו נתן אגרוף מלמעלה או נשען ( זה היה בחופש פסח - ילדים משועממים מסתובבים למטה ) . אחרי יומיים עברתי במוסך - "החלק גמור .מראה חדשה תעלה 1550 ש"ח לפני מע"מ ועובדה ( אאוץ' ..) " טלפון ל מ.י.ר העלה אותו מחיר . אז התחלתי לחפש ברשת ומהר הבנתי שאין פה בעצם עבודה ופירוק המראה הוא מאוד פשוט . הנה כאן : https://www.youtube.com/watch?v=BPVDqw3fkVw חיפוש באיביי העלה מראה חלופית בכ 300 ש"ח אבל היא לא בדיוק התאימה . כנראה שיש הבדל במיקום הברגים בין איבו לגרנדה . אבל אז ראיתי שלמעשה במראה המקורית שלי לא נשבר שום חלק והיא פשוט יצאה ממקומה . יש שם קפיץ חזק שצריך איכשהו לכווץ ולסובב . עוד קצת חיפושים ברשת בשביל להבין את ההבדלים והגעתי לשירשור הזה : http://www.fiatforum.com/500/322109-...-my-hands.html אז הבנתי שבגדול יש פאק בתכנון המראה וגם אם אקנה חדשה במוקדם או במאוחר היא שוב תתפרק כי כל פעם שמקפלים את המראה הציר שמחבר את התושבת מסתובב קצת .לציר יש בליטות שעוברות דרך שקעים בגוף הפלסטיק של המראה וזה מוחזק בשמינית סיבוב ולחיצה.אין משהו שבאמת עוצר אותו וכל פעם זה מסתובב קצת עד שבסוף זה מתפרק . השירשור הזה נתן לי רעיון איך לנסות לחבר ולמעשה זה הרבה יותר פשוט ממה שכתוב שם . כל פירוק המנגנון מיותר . אז לענייננו : 1. את חיפוי המראה יש לפרק ב"קליק" .צריך לדעת איפה ללחוץ כדי לא לשבור את הזיזים שמחזיקים אותו ואצלי לצערי אחד הזיזים אכן נשבר .בסוף התהליך נאלצתי להשתמש בסיליקון RTV שהיה לי בכדי לחבר את החיפוי למקומו . לא נורא .. 2. מפרקים את המראה כמו בסרטון למעלה . 3. לוקחים פלייר שראשו רחב יותר מהציר ומלחציים .מקבעים את הפלייר עם הראש כלפי מעלה . 4. תופסים את המראה בשתי הידיים ,מכוונים את הציר כך שהבליטות יהיו מול השקעים בבסיס המראה ,ממקמים את הציר על ראש הפלייר ( לשים לב שיש מקום לחוט החשמל לעבור בצד) . ועכשיו צריך להפעיל לחץ כלפי מטה עם כל הגוף (הקפיץ חזק ! ) ,לוודא שהבליטות עברו ולסובב כשמינית סיבוב,לא יותר מדי .והופ - המראה כמה לתחיה .זה הכל ! רצוי להיעזר בעוד מישהו שיחזיק את המלחציים שלא יסתובבו (תודה לאישתי היקרה ) . 5. עכשיו , בכדי שלא נצטרך לחזור על התהליך שוב בעוד שנתיים כדאי לשים איזה מעצור שימנע מהציר להסתובב שוב ומהבליטות לברוח דרך השקעים .אני הדבקתי בשני חריצים שייבות קטנות שכופפתי (עם סופרגלו ) . זהו . אז אם מישהו ייתקל במראה נפולה על הבוקר או שהיא תישאר לו ביד תוך כדי קיפול תדעו שהחלק לא בהכרח אבוד וסיכוי טוב שתוכלו לתקן . |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 20:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©