![]() |
מצמד מפריד גבוה לאחר החלפת משאבה תחתונה.
שלום חברים.
מדובר בפונטו ספייס 2001 8V הוחלף מצמד ברכב לפני כ 15,000 ק"מ ומאז רק אני נוהג ברכב ובעדינות. הוחלפה משאבת מצמד תחתונה עקב נזילה, כעת נק' ההפרדה שהייתה כמעט ברצפה נהייתה כמעט בסוף מהלך הדוושה (כלומר, מצמד מפריד גבוה מאוד). אני מעוניין לשמוע את דעתכם האם זה תקין? האם זה אומר שהקלאץ' בסוף חייו? דרך אגב, למי שיש דה ז'ה וו, ההודעה הועלתה קודם גם בקארספורום :) על מנת לא לחזור על אותן השאלות: הוחלפה רק משאבה תחתונה כי במוסך (שמתמחה ברכבים איטלקיים) נמסר לי כי יש להחליף את המשאבה התחתונה בלבד והעליונה לדעתו תקינה וחבל על הכסף להחליף גם אותה (לא דבר של מה בכך שמוסך משכנע לחסוך כסף ואני בהחלט מעריך את זה). הוחלפה משאבה תחתונה מקורית ונאמר לי כי במידת הצורך ניתן להגיע להחליף גם עליונה וזה לא משנה בעלות כי ההחלפה של התחתונה והעליונה לא קשורה אחת לשניה. במוסך נסעו עם הרכב מספר מטרים (על מנת להוציא את האוטו מהמעבר) ונאמר שזה בסדר גמור ונקודת ההפרדה עלתה כי המשאבה הקודמת הייתה גמורה. לא ראיתי אגב כי בשום שלב מישהו ניקז אוויר מאזור הדוושה עצמה, לא התעסקו שם בכלל ולהבנתי מנקזים אוויר ומפרקים את ציר הדוושות בהחלפת משאבה עליונה. תודה |
הרגשתי שכבר קראתי את זה איפשהו :D,
אם אתה לא שורף קלאצ'ים על בסיס יומיומי להנאתך אין סיבה שקלאץ שהוחלף אחרי 15 אלף יהיה גמור, אני בדיוק לפני חודשיים החלפתי קלאץ, לפני היה נתפס לקראת הסוף לאחר ההחלפה נתפס בערך בשליש\רבע דוושה במיוחד בהתחלה הייתה הרגשה שהוא נתפס ממש מהר מדי אך זה רק בגלל שהייתי רגיל לדוושה לפני הטיפול, אחרי כמה ימים התרגלתי כבר למיקום החדש של הדוושה והכל נהייה בדברו. |
אני מעריך שגם יש צורך להחליף את המשאבה השניה עקב זה שהיא גם נידפקה ולא עומדת בלחץ שיש עקב משאבה החדשה
או שלא ניקזו אוויר כמו שצריך אז ההפרדה והשילוב נעשים מאוחר יותר בגלל אוויר |
השאלה מה כדאי לעשות הלאה...
בשנייה שהוצאתי את האוטו מהמוסך הרגשתי את זה ואמרתי על כך. נאמר לי במוסך שזה תקין אך בתחושה שלי שמשהו שם לא לגמרי תקין. ייתכן המצב מכיוון שלא ניקזו אוויר כמו שצריך? האם בהחלפת משאבה תחתונה מנקזים אוויר מאזור הדוושות? באזור זה המוסכניק לא נגע כלל ולא פירק את ציר הדוושות. תודה |
המשאבה של הרגלית מחוברת לרגלית ע"י תפס פלסטיק עם שינים ככה שאין צורך לפרק את הציר
ניקוז אוויר ממערכת משאבות הקלאצ נעשה מהמשאבה שעל הגיר לפני כן יש לפתוח את מיכל שמן הברק ולמלא עד הסוף בחור בתוך הרכב מפמפם את הקלאצ מספר פעמים ומחזיק אותו למטה בחור שני פותח בורג ניקוז שעל המשאבה שמורכבת על הגיר אחרי שיחרור האוויר/נוזל יש לסגור את הבורג ולהרים את הרגלית של הקלאצ ביד אם היא לא חוזרת לבד יש לחזור על הפעולה מספר פעמים עד יציאת כל האוויר מהמערכת חשוב מאוד ואפילו חשוב בטרוף ואני ממש רציני מדובר בדבר בעל השלחות של בטיחות ממדרגה ראשונה אם לא מודאים שגובה הנוזל במיכל הבלמים הוא מעל למינימום במשך כל התהליך על מנת למנוע כניסה של אוויר למערכת הבלמים כי משאבות הקלאצ מקבלות את הנוזל אותם הם עובדות איתו ממיכל הברקס |
ניראה לי שכך ביצעו זאת באמת.
מה שכן, ביקשתי גם שיחליפו את כל נוזל הבלמים ברכב, כך שעשו זאת תוך כדי. בדרך נהרסה גם ההברגה של הניפל במשאבת הבלם האחורית (בצד שמאל), אז החליפו גם אותה. מה אתה מציע לעשות? להמשיך לנסוע כך כמו שאמרו במוסך? לחזור למוסך ולבקש לבדוק שוב על מנת למצוא פיתרון? פשוט לגשת ולבקש להחליף גם משאבה עליונה (אם היא תקינה, אז חבל לשלם סתם בשביל להחליף חלק תקין)? תודה. |
לגשת שיפתרו את הבעיה אחרי החלפת הקלאצ לא היתה אמורה להיות בעיה של הפרדה גבוהה
וכאשר מחליפים משאבה מחליפים את שניהם כי הם מושפעות אחת מהשניה |
יכול להיות שפשוט אתה לא רגיל למהלך הדוושה החדשה.
האם ההילוכים נכנסים טוב וחלק? אני כמעט בטוח שיש לבצע כיוון לכבל מצמד. גם אצלי אחרי החלפת המצמד, לא כוון הכבל ולא הייתה הפרדה טובה. לא יודע איזה משאבה שמו לך, בדרך כלל שמים תחליפית ממתכת כי המקוריות מהפלסטיק נוטות להיתקע ולהשאיר את הרגלית הקלאץ' תקועה. אף פעם לא הבנתי את הקטע בשימוש 2 משאבות הקלאץ' בספייס. רק פתח לצרות. לא יכלו לעשות כמו בדור 1? יאיר? :) |
העיניין הוא שבמוסך טוענים כי אין מדובר בכלל בבעיה ושזה בסדר.
אם זה לא היה ברור, אבהיר כי הקלאץ׳ לא הוחלף אלא הוחלפה רק משאבת מצמד תחתונה מקורית. הקלאץ׳ מפריד בסדר (לפחות כך ניראה), אך מפריד ממש בסוף המהלך. לפני החלפת המשאבה, המצב היה שהנקודה הייתה קרוב יחסית לרצפה. |
חברים !
למה לכם לחפש בעיה במקום שאין. תמיד לאחר החלפת קלאץ או משאבה, גובה ההפרדה משתנה. הקלץ מגיב מצויין סע לשלום. דוד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©