מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   חלון צד נוסע איטי בהפעלה ממתג הנהג. (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=16880)

matansab 08-08-13 22:05

חלון צד נוסע איטי בהפעלה ממתג הנהג.
 
שלום לחברי הפורום,
מאסתי באיטיות החלון של דלת הנוסע בהפעלה ממתג הנהג.
כשמפעילים את החלון ממתג הנוסע, הוא עולה מהר יותר מזה שבדלת הנהג.

כבר ניסיתי כל פיתרון קונבנציונלי: ריססתי ספריי מגעים בקונקטורים של המתגים, ובקונקטורים שבין הדלתות לגוף הרכב. ריססתי ספריי סיליקון במסילות, גירזתי את הכבל ביסודיות.
אחרי כל פעולה כזאת, יש איזו הרגשה שזה פועל יותר טוב, אבל מהר מאוד שוב נהיה איטי.

כבר התחלתי לחשוב על פתרונות יותר יצירתיים.
האם העברת כבלים שיקצרו בין המתגים של הנוסע והנהג (שניהם מתגים של חלון הנוסע) יגרום לחלון לפעול מהר יותר?
מצד אחד ההיגיון אומר שכן.
מצד שני אותו ההיגיון אומר שלמתג כזה מספיקים 3 רגליים, ובפועל יש 5 או 6. אז אני לא סומך על ההיגיון שלי בדברים כאלה.

נ.ב. מותקן ברכב מרים חלונות. יכול להיות שהוא אשם ?

GreaseDonkey 08-08-13 23:58

כמעט בטוח שהמרים שמשות הוא האשם וגורם למפל מתח, עקוף את הקו מתח שהוא מתנתק לצורך בדיקה.

eli_h1 09-08-13 00:07

אני דווקא חושב שיש עודף של חומר סיכה שהצטבר במנגנון(כמו במנוע מגבים). ובהמשך זה יוביל לשבר בגלג"ש.
הייתי ממליץ לך לפתוח ולנקות את כל המנגנון.

forum770 09-08-13 12:38

אני לא חושב שיש בעיה במנגנון אם הוא אומר שמהלחצן נוסע החלון מתפקד בסדר, ומלחצן הנהג החלון עייף, כמו שנרשם יש מפל מתח רוב הסיכויים שזה מהמרים חלונות שמותקן בפיקוד הנהג, לפי דעתי הכי טוב לנתק את המרים שמשות ולבדוק אם זה מסתדר , אם כן אז להחליף את הפיקוד של המרים שמשות, אם לא מסתדר, הבעיה בלחצן או בכל הפיקוד של הנהג.

eli_h1 09-08-13 15:33

גם אצלי ברכב זה היה עד שהחלון שבק חיים.
כשהחלפתי את המנגנון הכל חזר לקדומות. בנוסף לכך פתחתי את המנגנון הישן וראיתי הצטברות של חומר סיכה באזור מאוד ספציפי שלדעתי מקשה על התנועה.
בכל מקרה שתי האופציות לא עולות שקל ושווה לבדוק את שתיהן.

matansab 09-08-13 17:08

אם הבעיה הייתה במערכת שמעלה/מורידה את החלון, אז הוא היה צריך לפעול אותו דבר משני המתגים.
אני נוטה להאמין שהבעיה היא חשמלית ולא מכנית.

מה בדיוק לעשות עם המרים שמשות?
זו תמונה של מקרא החוטים בו:
http://www.carsforum.co.il/vb/attach...1&d=1362414256

eli_h1 09-08-13 17:51

"מאסתי באיטיות החלון של דלת הנוסע בהפעלה ממתג הנהג.
כשמפעילים את החלון ממתג הנוסע, הוא עולה מהר יותר מזה שבדלת הנהג."

אתה מתכוון שלאותו חלון יש שני מתגים, וקצב העליה/ ירידה ממתג אחד איטי יותר מהשני? אם כך אתה צודק זה לא יכול להיות מכאני.

matansab 09-08-13 18:19

בדיוק. לחלון שבדלת הנוסע יש שני מתגים, אחד בדלת הנוסע ואחד בדלת הנהג. בדלת הנוסע המתג מתפקד מצויין. בדלת הנהג לא.

forum770 09-08-13 20:25

נתק את הקונטקטור/מחבר של המרים שמשות, ובדוק האם יש שינוי?!

GreaseDonkey 10-08-13 13:32

אם ינתק קונקטור של המרים אז החלון כלל לא יעבוד ולכן כתבתי שהוא צריך לעשות גשר לחווט של אותו חלון.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 01:48.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©