מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   שבת שלום אשמח לקבל עזרה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14521)

NITZAM 23-03-12 21:24

שבת שלום אשמח לקבל עזרה
 
רכשתי פונטו 2002 אוטו' לפני חודש - הרכב עבר בדיקה במכון והכל היה תקין (בגדול).
היום במהלך נסיעה יחסית קצרה שעון החום עלה ל 3/4 בעצירה ובנסיעה נשאר על קו אחד מעל החצי.
עצרתי את הרכב בצד וקראתי לאחי הוא בדק את צינור המים והמיכל וראה כי חסר מים - מילא מים אך הבחין כי הצינור חם אבל המיכל והמים קרים, בנוסף המים נעלמו - בדק בשמן הכל תקין לא היה קצף או חוסר או שינוי צבע.
מילא שוב מים החום נשאר על החצי (תקין) עשיתי סיבוב עם הרכב והחום לא עלה אך הוא אמר - יש בעיה ברכב משהו לא מסתדר - לאן המים נעלמים - אין נזילה מצינור כלשהו.
כאשר בדק בצינור הגזוז - ראה כמה טיפות של מים יוצאות משם ואז אמר - הוא ראש מנוע או משהו ברדיאטור.
מה לדעתכם קרה ??? הרכב בחניה ואני ממתינה ליום ראשון אך לחוצה מאוד.
בנוסף עוד שאלה - התברר לי כי המזגן עובד כל הזמן למרות שאני לא מפעילה אותו.
נראה כי עשו קומבינה - אך לא ידוע לי מה עשו ואיך פותרים את הבעיה - אשמח לתשובות.
תודה רבה ושבת מבורכת לכם ולמשפחתכם

yair068 23-03-12 21:56

אם בבוקר יוצאת טיפות אז זה בסדר
אם לאחר נסיעה יוצא מים ובמיוחד בליחצה על הגז יוצא יותר אז יש בעיה באטם ראש מנוע
בד"כ בסביבות 120K ק"מ ומעלה הולך האטם
יתכן שתרמוסטט תקול או מאוורר לא עובד
לא צריך להיות לחוצה
גשי למוסך בהקדם לאבחן את הבעיה אם מתחמם רצוי להפעיל גרר

NITZAM 24-03-12 01:01

תודה רבה לך
 
מצטערת על הבורות - אני מבינה בנהיגה לא במכני של הרכב.
האם אטם זה ראש מנוע ?
הרכב עשה 159,600 ק"מ מודל 2002
המאוורר עובד - תרמוסטט לא יודעת
מה העלות של ראש מנוע ? או אטם עם זה לא ראש מנוע
שוב סליחה על הבורות ....

רפי לין 24-03-12 10:13

תקלת מיים/נוזל קור מנוע
 
ראשית צריך לבדוק אם אין נזילת מיים/נוזל קרור מאיזה מקום ולתקן זאת.
לאחר מכן יש לבדוק את פעולת מאורר הרדיאטור שהיא תקינה ושהוא פועל בשתי מהירויותיו, האיטית והמהירה.
צריך גם לבצע ניקוז אויר ממע' קרור המנוע וכמובן שלהשתמש בנוזל הקרור המקורי של פיאט "פאראפלו" ולא במיים רגילים או במיים צבעוניים סתמיים.
לאחר שכל זה יהיה תקין צריך יהיה לבצע מעקב ולראות אם אין הלאה איבוד של נוזל קרור.
ניתן לבצע במוסך גם בדיקת נפילת לחץ (ליקייג') כדי לראות אם אכן יש פגיעה באטם ראש המנוע או בראש המנוע, אבל לא בטוח שתזדקקי לבדיקה כזאת.
בברכה - רפי לין

davidmzr 24-03-12 11:27

בדיקת לחץ לא תיתן אינדיקצה, אם יש פגיעה באטם ראש המנוע או בראש המנוע
היא כן תיתן מידע אם יש דליפה למערכת הקירור, לרינגים ולשסתומים.
כאשר מוצאים דליפה למערכת הקירור, יש להוריד ראש ואז לבדוק אם היא מהראש או מהאטם.
ברוב המקרים, צריך לשפץ את הראש. אפילו אם התברר שהדליפה מהאטם.
דליפה מרינגים או מהשסתומים, לא תמיד מחייבת פירוק.
כמעט בכל מנוע תימצא דליפה כזאת.
דוד.

yair068 24-03-12 13:58

בואי נעשה לך סדר כדי שתביני
יש בלוק מנוע ומעליו יש ראש מנוע בין שניהם יש אטם מנוע כדי שלא יהיה בריחת שמן או מים
כמו שאמרתי אטם מנוע הולך מעל 120 K ק"מ ואם מתחמם הרכב אז הוא ילך יותר מהר
כשהמנוע מתחמם בד"כ אטם מנוע הולך וראש מנוע מנוע מתעוות ולכן צריך לעשות ישור ראש.
זה בגדול כמובן שלא כל יום פותחים ראש מנוע אז על הדרך מחליפים גומיות שסתומים ניקוי הראש החלפת משאבת מים נוזל קירור טרמוסטט וכל מיני אטמים
בגדול עלות טיפול כזאת בסביבות 2500 ש"ח ובמוסך מורשה יותר יקר
אם תרצי הפנייה לאדם רציני וישר שיעשה את העבודה תבקשי


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 23:26.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©