![]() |
עד כמה התחממות "תקינה" בפונטו ספייס?
יש לי פונטו ספייס אוטומטי ELX 16V שנת 2001.
בשבועיים האחרונים החלפתי מנוע ורדיאטור בעקבות התחממות. הוצאתי את האוטו מהמוסך ולא הייתי מרוצה מהתוצאה: בסל"ד נמוך האוטו רעד קשות, אחרי נסיעה ארוכה היה קשה לו לסחוב עליות תלולות, ובנסיעה לירושלים ביום חם בפקק (נסיעה איטית מאוד) - מחוג החום עלה ל-3/4. לגבי הרעידות והסחיבה - החליפו לי את חוטי ההצתה ואת הממיר הקטליטי. לגבי החום, המוסכניק אמר שהממיר הקטליטי הקודם הסתום כנראה היה גם אחראי מעט על החום, אבל זה נורמלי ברכב מסוג פיאט פונטו שבימים חמים מאוד או בנסיעה מאומצת המחוג יגיע עד ה-3/4. לדבריו, טווח העבודה הנורמלי של הפונטו הוא בין חצי ל 3/4. וכל זמן שזה לא עובר את ה 3/4 אין לי מה לדאוג. זה נשמע לי מוזר מאוד, ורציתי לשמוע מכם על פי הידע שלכם בעניין - האם הוא צודק? |
לא צודק. במצב תקין המחוג לא צריך לעבור את החצי.
בדיקות: צריך לבדוק את מצב הטרמוסטט (אולי תקוע במצב סגור/פתוח) צריך לבדוק שמאוורר אכן נכנס לפעולה בזמן (מהירות 1 + מהירות 2). צריך לבדוק שמאוורר אכן מסתובב לכיוון הנכון (מזרים אויר מכיוון הפגוש לכיוון המנוע). צריך לבדוק תקינות משאבת מים. צריך לבדוק שנוזל קירור יהיה של פראפלו בלבד! צריך לבדוק שהחריצים של הרדיאטור ומעבה של המזגן לא מלאים בבוץ/לכלוך. (לנקות בעת הצורך) צריך לבצע בדיקת לחץ בצלינדרים כדי לבדוק שאטם ראש מנוע לא נפרץ. תבצע בדיקות אלו במוסך ותחזור עם תשובות. |
אם הוא זז מהחצי, למטה או למעלה, יש בעיה.
|
לבדוק שאין אויר במערכת קירור - לפעמים שומעים קלות של בעבוע בהתנעה
|
הפונטו שלי עובדת על טמפרטורה של קצת מתחת לרבע . מה זה אומר , טוב מאד או רע מאד?
|
זה אומר 2 דברים,
או שהטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח, או שעשו קומבינה עם יוניט הפעלת מאוורר (החליפו לאחד עם הפעלה בטמפ' יותר נמוכה) |
לnה ליזרות לי מלך על הפצעים:(
לפני שבועיים נתתי את האוטו לחבר שנסע איתו לקרית ארבע , ואז רגע לפני שהוא הגיע התחמם לו האוטו . אני רציתי לגרור למוסך שלי אבל הוא שהרגיש קצת אחראי אמר שיש מישהוא טוב שאבא שלו מכיר ובטח זה רק טרמוסטט וחבל... בקיצור הסכמתי אבל זה לא היה הטרמוסטט! אז המוסכניק שלא בהסכמתי פתח ראש מנוע:mad: בקיצור הסתבר שהמוסכניק בכלל היה ערבי והחבר מאד הצטער שזה הגיע למצב הזה אבל את הנעשה אין להשיב. נכון לכרגע האוטו נוסע מצוין חוץ מענין הטמפרטורה. |
בענין לענין באותו ענין , אצלי כשהמזגן פועל בעצירות פקקים החום מנוע עולה
או בעליות עם מזגן גם אותו דבר , מגיע עד 3/4 מה אפשר לעשות ? יש לצין שאין מים של פראפלו אם אני יעשה ניקוי רדיאטור + מים של פראפלו זה יעזור ? |
לא יכול להתחייב, אבל בהחלט שווה לנסות.
הכוונה לשטיפת מעבה + רדיאטור מבחוץ! |
לפותח השירשור - דבר ראשון שאתה צריך לעשות זה להחליף מוסכניק, ודחוף!
לבן אדם בפירוש אין שמץ ירוק על מה הוא מדבר, והוא ימשיך להחליף לך חלקים (אם הוא בכלל מחליף באמת), ואתה תמשיך לשלם. מחוג הטמפ' בפונטו ספייס צריך להגיע לאמצע אחרי נסיעה קצרה, לעמוד שם, ולא לזוז, בטח ובטח שלא להיות "תקין" בטווח שבין חצי ל3/4. הגורמים: טרמוסטט תפוס משאבת מים לא תקינה מאוורר לא תקין נגד מהירות לא תקין רדיאטור לא תקין מעברי מים לא תקינים יש לבדוק היטב את המערכת, ולבדוק שלא נפגע לך אטם הראש עקב ההתחממות. --- מודל סי אי: אצלי הייתה תופעה דומה. בעצירות עם מזגן, או עליות, הרכב היה מתחמם, עולה בין החצי ל3/4. ניקוי חיצוני של הרדיאטור לא עזר. החלפת רדיאטור לחדש (מקורי במקרה שלי), טרמוסטט שהיה מעט תפוס הוחלף לחדש גם כן, כמובן שנוזל קירור פראפלו - והפלא ופלא - המחוג לא זז יותר מ"מ מהחצי, גם בימי שרב כבדים. |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©