מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   פונטו - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   עשן לבן מהאגזוז + סימפטומים מקדימים (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=8893)

0r3n 13-03-10 12:27

עשן לבן מהאגזוז + סימפטומים מקדימים
 
שלום רב,

חיפשתי וקראתי רבות על "עשן לבן מהאגזוז", אך ראיתי כי הדבר יכול לנבוע מסיבות רבות שיש לבדקן אחת אחת.
החלטתי להגיע ולכתוב בדיוק את הסימפטומים המקדימים לבעיה כך שאולי תאובחן בצורה מדוייקת בנוגע למקרה הנ"ל.

מה שקרה זה שבשבוע-שבועיים האחרונים קרה כי אחת ל4 נסיעות (נסיעות קצרות של 10-20 דקות) הרגשתי פתאום תוך כדי נסיעה שהאוטו קצת מקפץ בעדינות ואז זה נרגע. קרה גם שהרגשתי שהאוטו לא "סוחב" כמו בעבר, כלומר אני לוחץ על הגז אך אין ממש תגובה, אך גם זה קרה רק לעיתים.

אתמול בדקתי שמן/מים, ראיתי שמפלס המים בסדר וחסר קצת שמן, הוספתי שמן ונסעתי מאז עוד 2 נסיעות קצרות כאלו.

היום לצערי בעוד נסיעה כזו, לאחר רבע שעה נסיעה בערך, 5 דקות מהיעד, הרגשתי שהאוטו לא סוחב ואפילו מאט (נסיעה של 90 קמ"ש). כיביתי את המוסיקה ושמעתי שיש גם רעידות מהחלק האחורי של הרכב (אולי בגלל ששם המגש אז הוא הרעיש). תוך כך אני מרגיש שלא רק שהאוטו לא סוחב, הוא גם לא מגיב ללחיצות שלי על דוושת הגז, ושהן אפילו גורמות לו לרעוד יותר! לאט לאט הוא גם החל להאט (פשוט לא הגיב ללחיצותיי על דוושת הגז).
עצרתי בצד הדרך וראיתי שכאשר אני נוגע קצת בגז יוצא המון עשן מהאגזוז והרכב כלל לא נע (או - מתאמץ מאוד לנוע ס"מ, פשוט העשן הפחיד אותי אז עזבתי את הגז).
נתתי לו לנוח רבע שעה, הנעתי - עשן לבן יוצא מהאגזוז, בלי גז. כאשר לוחץ קצת גז - עולה יותר עשן. :(

תודה רבה לכל אשר קרא והעמיק.

אודה מקרב לב על ניתוח הבעיה, מחר אגרור אותו למוסך והייתי שמח להגיע לשם עם קצת ידע מקדים (מלבד זה שאולי הלך ראש מנוע, או אולי רק שסתומים, או אולי חצי אוברול, או אולי שמתי יותר מדי שמן).

אודה לכל עזרה באשר היא,
אורן.

== עריכה 11:50 ==
כל הנ"ל קרה בסביבות השעה 10:00 , לפני מס' דקות ניסיתי להניע את הרכב והוא לא מניע. המצבר בן שנה, חזק ועושה את עבודתו, אך הוא מנסה להניע את הרכב והרכב רק עושה קולות של הנעה.
בדקתי את מפלס השמן ונראה שהכל מוצף שם, השמן מעל הקו של המדיד, למרות שאתמול היה חסר בערך ליטר ומילאתי בערך 800 מ"ל, עד למדיד. מאותו סוג שמן שאני ממלא תמיד.
ההרגשה שלי היא ש"נפרץ" משהו שם, אחרת לא סתם היה מתמלא הטנק שמן. אך אודה מקרב לב לחוות-דעת נוספות.

mgoldst 13-03-10 13:47

לא יודע להגיד לך מה הבעיה אבל אל תגע באוטו יותר עד המוסך - אחרת תגרום לעוד נזק

בהצלחה

yossi136 13-03-10 14:59

אני חושב שפשוט יש יותר מידי שמן.

alon-amos 13-03-10 16:02

לדעתי הלכו הרינגים או חצי אוברול או להחליף מנוע...

ארילו 13-03-10 17:53

כאשר בדקת שמן בפעם הראשונה, זה היה כשהמנוע חם ולאחר נסיעה - וכשמילאת בפעם השניה זה היה כשהוא היה קר ולאחר עמידה ממושכת במקום אופקי?

אם התשובה היא כן - אז מילאת יותר מדי שמן.
אבל בגלל מה שכתבת, זה נשמע כאילו באחת הבוכנות נפרץ רינג שמן. את זה יוכלו לדעת בוודאות רק במוסך.

0r3n 13-03-10 18:10

כן, בדקתי ומילאתי שמן אתמול כשהמנוע חם, לאחר נסיעה קצרה :(

0r3n 13-03-10 21:46

ניסיתי שוב להניע, הוא מצליח להניע למס' שניות, רועד נורא, מקרטע ונכבה. הגרר בדרך.

ארילו 13-03-10 22:44

אגב, יכול להיות שקשה לו בגלל כל השמן המיותר שיש שם.

אבל באמת שתקלות כאלה קשה לאבחן דרך האינטרנט

0r3n 14-03-10 16:15

עדכון לאחר בדיקה במוסך: נפרץ אטם ראש, אחת מ- 4 הבוכנות (אם כך זה נקרא) נראית כסופה, שאר ה- 3 נראות שחורות. נאמר לי כי הכסופה זה בגלל שנכנסו לשם מים ושהשחורות זה כי נכנס לשם הרבה שמן.
בקיצור הלך ראש מנוע.

בנוסף גם תושבת מנוע עליונה קרועה, עולה 530 ש"ח חדשה, הלוואי והייתי יודע מי מוכר באיזור תעשיה ישן נתניה תושבת מפירוק במחיר זול יותר.

עלות ראש מנוע 2,000 ש"ח לפני מע"מ, 2,320 אחרי מע"מ.
אך נאמר לי כי האוטו יאכל יותר שמן מאשר בעבר. אם אני רוצה יש אופציה ב'.

אופציה ב' - אפשר גם להחליף מנוע, מנוע מיבוא עם קילומטראז' נמוך (שלי עשה 188,000 ק"מ, בחדש בערך 60,000-80,000 ק"מ), אך המחיר גבוה, בערך 7,000 ש"ח כולל מע"מ.

נראה כי האופציה היחידה היא לעשות ראש מנוע ולקנות 5 ארגזי שמן מנוע (בכל ארגז 3 שמנים) לשנתיים הקרובות :eek:

ארילו 14-03-10 18:37

אם עושים ראש מנוע כמו שצריך אין סיבה שתהיה צריכת שמן גבוהה במיוחד.

אלא אם הרינגים שלך בסוף החיים שלהם.

לגבי מנוע מיבוא - אין לך דרך לבדוק כמה ק"מ הוא באמת עשה, אם זה אפשרי עדיף לשפץ את הנוכחי.

0r3n 14-03-10 20:54

במוסך אמר לי שהוא לא רוצה להתעסק עם שיפוץ כי זה כמו חצי וחצי הוא לא עושה.
או שמחליפים מנוע או שלא.
אני לא יודע כבר.. החלטתי לעשות ראש מנוע.
והבנתי שראש מנוע זה ידוע שיצרוך יותר שמן, גם אם עושים טוב. כי הרתחתי אותו, פעמיים. פעם אחת לפני שנתיים ועכשיו פעם נוספת.
חבל שאין דרך להבחין בזה קודם - מד החום הראה שתקין.

ארילו 15-03-10 11:00

פשוט שיפוץ טוב ידרוש מהמוסכניק יותר עבודה מאשר החלפת מנוע ;)

בעקרון כל עוד הצילינדרים עצמם במצב טוב אין מניעה לעשות שיפוץ. בד"כ אחרי ראש מנוע במנוע זקן מתחילה צריכת שמן כי הרינגים עצמם גם זקנים ולא עומדים בלחצים שחודשו.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:41.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©