מועדון פיאט ישראל

מועדון פיאט ישראל (http://www.fiatclub.co.il/forum/index.php)
-   טמפרה - טכני (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=21)
-   -   כלי מיוחד בפרוק ראש מנוע טמפרה? (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5748)

upetar 22-02-09 13:54

כלי לפרוק ראש מנוע טמפרה?
 
מועתק מקרספורום.טמפרה?

--------------------------------------------------------------------------------

סוף סוף אחרי 105000ק"מ. המים גולשים החוצה אחרי שתי דקות ורעש של ביעבוע אוויר נישמע בצינורות המיים .נישרף לי הפקונג(ואולי סקרנות,שיעמום?).מכין הכול,מחכה למזג אויר טוב,והשאלה שיש לי אל בעלי הניסיון בטמפרה .חבר אמר לי שצריך כלי מיוחד לבורג בעיתי בראש.ואים כן אז אולי תוכלו לציר לי אותו ואני אצור כלי כזה.תודה לעונים.(אני מיתכון לפרק את הראש וליבדוק ומה שדפוק לתקן ,ולא יותר)כשעשיתי את זה ברנו החלפתי רק אטמים ונסעתי לסיני.אנסה לצלם קצת.(צריך ראש לצילומים).בהצלחה.

eliko1976 22-02-09 18:32

לא מכיר בורג כזה ...בורג אחד ? בטמפרה כול הברגים די רגילים ...
שחבר שלך שאמר את זה יפרט למה התכוון .

upetar 22-02-09 19:41

שלום וערב
 
יש לא אונו ואמר שיש בורג אחד שאין גישה עים בוקסה מלמעלה וצריך בוקסה מיוחדת נמוכה ועים ידית מהצד.אולי בטיפו טמפרה זה לא כך.

ארילו 22-02-09 19:52

לא יודע על מה הוא מדבר. אני פירקתי ראש מנוע באונו 1.4 עם כלים רגילים בלבד. (ידית מומנט, בוקסות ומאריכים).

upetar 22-02-09 20:01

תודה רבה.
 
ואני מקוה לא להיות מופתע ,ותגיד בבקשה באיזה כוח ליסגור בירגי ראש,ומה מירוח השסטומים?ושוב תודה לעוזרים.

ronald27 22-02-09 22:16

ראש
 
כודם כול בהצלחה.
דבר שני אתה צריך כמו שאמר ארילו אתה צריך ידית מומנט,
שזה קובע את הסיבוב של בורג.
ולא ניראה לי שאתה צריך בורג מיוחד. צריך רק ליזכור איפה כול דבר יושב.
אז שוב שיהיה בהצלחה ולילה טוב

ארילו 23-02-09 11:11

אני לא יודע מה המידות הרלוונטיות למנוע 1.6.

הכי טוב שתעבוד עם ספר באופן צמוד.

upetar 24-02-09 22:34

פרקתי היום את הראש.
 
3 צירוף קובץ(ים)
ובאמת אים אני מפרק קודם את הקמשפט אפשר (יש גישה) עים סט בוקסות רגיל,השאלה איך בהרכבה ?חשבתי להרכיב הכול יחד אחרי כיון שסטומים אבל אז אין גישה לבוקסה,ואים אני מרכיב רק ראש קודם אז כול הכוסיות יפלו,(אולי גריז יחזיק?)אשמח ליעוץ.חוץ מזה שמצאתי את הסיבה לכניסת גזים מצילינדר למיים (רואים בצילום המצורף).מחר אתן את הראש לתיקון(מילוי והשחזה),ואצלם אחרי התיקון.

saar 25-02-09 17:08

יפה מאוד, עוד תיעוד, תמונות תמונות תמונות.
כל הכבוד וישר כח! רק באמצעות תמונה ויזואלית ילמדו חברי הפורום אשר מומחיותם אינה משגת בדבר, ללמוד ולדעת. ישר כח.

ronald27 25-02-09 17:25

כול הכבוד
 
כמו זה שמעליי סהר, גם אני אומר אותו דבר שאתה תותח וכול הכבוד.
רק עוד כמה דברים, עם אפשר.
אני פירקתי ראשים כמוך מיתחת לבית זה המכום עבודה שלי,
אבל זות הפעם הראשונה שאני רואה ראש במצב כזה גמור.

טוב שיש לך זמן לעשות את זה, עם לא היתה עושה את זה זה היה יכול ליות יותר גרוע!!!
בקשר לסגירה, עם תיסגור את הראש לא טוב אז יכול ליות אוליי יהיה דבר כזה,
שאחד השסטומים ידפוק ויעשה טק טק טק, זות לא בעייה אפשר לימתוח את הראש אחר שזה יופיע.

אני לא מישתמש בידית מומנט כי אין לי ואני לא צריך. יש אוליי ראש של איזה אוטו שאני צריך, אז אני משעיל מהמוסך של אחד שאני מכיר עם ספר ששם כתוב כמה לימתוח ועוד כמה לאוסיף.

בקיצור כול הכבוד ואני יודע שזות עבודה לא קלה אני עושה את זה כימעת כול שבוע והיום אני עושה אחד של לאדה.
אז בהצלחה ועם יש שאלות אז אתה יכול או פה או בפרטי:)

eliko1976 25-02-09 18:51

ראש באמת נראה גמור ...
נראה לי שנסעו על מים או על נוזל קירור ממש זול ולא איכותי .
תחליף גם מחזירי שמן של השסתומים על הדרך
דרך אגב , בתמונה האמצעית יש חישן של לחץ שמן ( אם אני לא טועה ) - היכן ניתן לקנות אחד כזה ? אני רוצה להתקין אצלי אחד כזה .( את השעון יש לי )
יישר כוח !!!

eliko1976 25-02-09 19:16

צטט:

במקור פורסם על ידי upetar (הודעה 40896)
ואני מקוה לא להיות מופתע ,ותגיד בבקשה באיזה כוח ליסגור בירגי ראש,ומה מירוח השסטומים?ושוב תודה לעוזרים.

קבל ידידי , נתונים נלקחו מהספר :

לגבי שסתומים :
כניסה : 0.05+- 0.4
יציאה : 0.05-+ 0.5

לגבי מומנט של ברגי ראש מנוע ( M10) :

שלב ראשון : 20
שלב שני : 40
שלב שלישי : להמשיך לסגור עד זוית של 90 מעלות
שלב רביעי : להמשיך לסגור עד זווית של 90 מעלות

זה הכול .

upetar 25-02-09 22:09

תודה רבה לאליקו ולכולם.
 
5 צירוף קובץ(ים)
כמו שחשבתי וגם זה יגיע(הכוח של הסגירה).בקשר לשעון ,אז לכול סוג(פירמה) יש את היוניט שמתאימה.ותברר בגל אור,או אים זה VDO אז יש לי יוניט כפולה ללחץ שמן ולמנורה.היום קיבלתי והרכבתי את כול האביזרים על הראש המשופץ(יופי של עבודה תיראו את התמונות)וניקיתי גם את המנוע.אתמול התמונות היו אחרי הפרוק עים הליכלוך וכול הז'יפה,אבל הראש ממש במצב טוב וחוץ מליכלוך כול המעברים בפנים שלמים ויפים ,מובילים כמו חדשים שסטומים כמו חדשים (רואים)תושבות כמו חדשות .וקניתי סט אטמים וזה כלל מחזירים לשסטומים,והרכבתי היום גם טרמוסטת חדש ומחר משאבה חדשה,בקיצור,100000ק'מ לא צריך לינגוע.

eliko1976 26-02-09 00:03

יפה מאוד , כל הכבוד !
כמה לקחו לך על הראש ?

upetar 26-02-09 00:45

ראש 450ש'
 
סט אטמים 150 ,משאבה200,טרמוסטט60,פקקים15ש' לאחד,חומרי אטימה ונוזלים 200ש'.טימינג מותחן ומחזירי שמן עשיתי ליפני חודש בערך.

רפי לין 26-02-09 02:03

שיפוץ ראש המנוע
 
מי שיפץ את ראש המנוע?.
בברכה - רפי לין :)

upetar 26-02-09 02:17

רפוללללל
 
:האחים .ברחוב של איטלינו כמה בתים צפונית.שלושה אחים,זיאד,סעיד וגיהאד.אין להם הרבה מכונות ,אבל יש מיומנות.(אגב קניתי מפסק אורות משומש ויש אור).;)

upetar 26-02-09 09:19

סליחה סליחה,זה הגיל או השעה
 
:???:רפי האחים נימצאים ליד מוסך איטלינו החדש טיפלה צפונית לכיוון מ,מ,מ,ותודה ולהיתראות.

upetar 26-02-09 21:47

שלום ומועתק מקארספורום
 
2 צירוף קובץ(ים)
שלום לכול יצרני הכלים ,ניסיתי ליצר מפתח מרינג 17 וזה באמת חלש מידי,זה גם ניראה דק מדי שברירי ובמקרה שלי היתפתל .(חיממתי והרפתי אותו למרות שקיררתי אותו מיד)יש תמונה.והיום החלפתי משאבת מיים למרות שהמשאבה הישנה היתה כמו חדשה. (טוב חושך מוקדם ב6.00,ואני עובד אחרי העבודה ).עכשיו יש לי שאלה,הראש מורכב עים הסעפות והכול ומחכה להרכבה על המנוע.גלגל הטימינג מחובר לקמשפט ובסוף גם על הקמשפט מורכב הדיסטרבוטור .עכשיו כשגלגל הטימינג מכוון,הדיסטרבוטור עומד מכוון על צילינדר 4.אין אפשרות טכנית לסובב אותו ב180% (לא מתאים מכני).מה עושים?

eliko1976 27-02-09 01:05

לדעתי צריך לשחרר את המפלג ולסובב אותו ל 180
אחרת פשוט תהפוך כבלים של צילינדר 1 ו4 ביניהם .

upetar 27-02-09 13:49

ואני חושב שהסיבה ששם ניקבעה נקודת(הטימינג)
 
2 צירוף קובץ(ים)
ביגלל שבמצב כזה כול השסתומים סגורים יחסית,שלא יהיה מצב שבהרכבה ידפק שסטום .בדקתי ואין אפשרות לסובב ב180 מעלות,והם יושבים על אותו ציר.ואפילו על הכוסית של הדיסטרבוטור כתוב מספרי הצילינדרים.בתמונות גלגל הטימינג יושב מכוון.

ronald27 27-02-09 15:41

שאלה לי אלך
 
יש לי שאלה אתה קניתה את האתם של סעפת יניקה ופליטה בלי הסעפות ?

upetar 27-02-09 16:06

קניתי סט אטמים שניקרה פלאש
 
1 צירוף קובץ(ים)
שכולל את כול האטמים של החלק העליון כולל גומיות שסטומים.

ronald27 27-02-09 16:10

מוזר מאוד
 
בדרך כלל שאני עושה שיפוץ לראש אומרים לי שזה באה עם כול הסעפות!!.
מאיפה קניתה ? וכמה זה עלה?
בטח יש כמה מכוניות שזה לא באה עם הסעפת

upetar 27-02-09 16:30

1 צירוף קובץ(ים)
ומה אתה אומר,על הטימינג אצלי?

upetar 03-03-09 00:02

ואולי יש למישהו
 
1 צירוף קובץ(ים)
את הבוקסה העקומה הזו שאפשר בעזרתה להגיע אל הבירגי ראש .חיפסתי אותה היום באזור המסגר ולא מצאתי.

ארילו 03-03-09 14:49

אני סגרתי פשוט בלי החלק של גל הזיזים. אחר כך הרכבתי אותו והכל בא על מקומו בשלום.

גם לבד אתה תצליח, אבל יותר קל כשמישהו עוזר לך עם זה.

מפתח כזה הציע להשאיל לי הבחור שעובד אצל "מיכאל ראשים" בת"א. (אבל ויתרתי על התענוג).

upetar 03-03-09 19:46

מי גאון של אימא?לבד לבד.
 
5 צירוף קובץ(ים)
גם יצרתי מפתח,גם הרכבתי ראש,קאם,וטימינג.מחר כול האביזרים,נוזלים,קרבורטור,בדיקת טובה, וננסה להניע.אגב בדקתי מירווח שסטומים אחרי שהרכבתי את הקאם ויש שסטום יניקה אחד שצריך כיוון,אני אעשה את זה בהמשך.(צריך גם כלי מיוחד ( ושימסים)אולי מישהו עשה פעם במוסך?אשמח לאינפורמציה.או שאקפוץ לערבי שעשה לי את הראש,(אנחנו אחלה).חשוב מאוד,שבזמן ההרכבה גם המנוע וגם הראש צריכים להיות בנקודת הטימינג,שלא ידפק איזה שסטום.איזה כיף לעבוד עים מנוע נקי נקי וחלקים חדשים ,כבר אמרתי"כמו מטוס"

eliko1976 04-03-09 01:13

יפה מאוד , גדול אתה , תמשיך לעדכן

upetar 04-03-09 21:02

כימעט
 
4 צירוף קובץ(ים)
תהנו מהתמונות.

upetar 05-03-09 17:00

זהו זה האוטו מוכן.
 
4 צירוף קובץ(ים)
הכול עובד יופי,נסיעה קצרה לערבי שעשה אחלה עבודה בשיפוץ הראש, והיה מפסוט מהזמבורה (צופר פרה),וסיכמנו למחר בבוקר לכיון השסטומים.ילהה עוד ציפצוף ולהיתראות.התמונות הפעם של המנוע מושלם .

ronald27 05-03-09 17:25

כול הכבוד
 
כול הכבוד ידידי אני מצדיע לך ידידי

אחלה של עבודה

יש לי שאלה כמה עלה לך הערקה של הפילטר פתוח ?
זה באה עם ראש לרק'ב

upetar 05-03-09 17:51

בעינין הפילטר.
 
הפילטר עולה בערך מ150ש.החלק הכחול על הקרבורטור זה המקורי של הדגם הזה 1993.ובין הפילטר והצינור שמתי חתיכת אגזוז (חדש כמובן)במידה ,נידמה לי שזה של אוטובוס.והבנד שמקבע את הפילטר לשילדה , מחנות חשמל 10ש.הרכבתי את הפילטר כדאי שהמנוע ירגיש טוב ויהיה לו קל לינשום ולשם חיסכון גדול בדלק.בערך 14-15 ק"מ לליטר, סטיישן,(עדין בבדיקה),ואני נוסע רגוע מאוד (כמו אוטובוס).:)

upetar 07-03-09 22:54

והבדיקה האמיתית
 
נסעתי היום עים עוד 3אנשים,ליערות הכרמל ולעין הוד.אין מילים הכול טוב ,המנוע שקט,וחזק,ופועל כמו מכונת תפירה ,וחוץ מהריח של הנפט והגריז שניסרפים מהחום (בהתחלת הנסיעה)הכול מצוין,זהו האוטו חזר למישרה מלאה(אוטו טיולים).:)

Amit-IL 24-03-09 04:20

יפה מאד נראה שהחזרת את הגברת לימי נעורייה.
כמה דברים קטנים אם אפשר:
1.תוכל להעלות תמונה של המיקום שלשמו בניית את הכלי (אח'לה אילתור, אני הייתי מחמם אותו עם ברנר ואז טובל אותו בשמן).
2.מה עושה את ההבדל בצריכת הדלק בין פילטר האוויר המקורי לנוכחי הפתוח?
3.מיכל העיבוי של הרדיאטור לא נראה טוב נקה אותו (אני עשיתי אצלי בפונטו יצא כמו חדש פתאום רואים את הנוזל שבתוכו ואת גובהו בין מינימום למקסימום) זה גם יוסיף לאסטטיקה שכבר השגת.

upetar 24-03-09 12:01

שלום
 
1 צירוף קובץ(ים)
הכלי ששימש אותי לבסוף זה הכלי השני שיצרתי(ראה תמונה)ומתאים לשורת הברגים שאין גישה עים בוקסה רגילה.הפילטר פתוח זה כמו ההבדל בין לינשום עים מסכת אב"ך לבין לינשום בלי.במנוע קרבורטור ,שמשהו מגביל את האויר יכנס יותר דלק.(כמו צוק)(תאר לעצמך איך זה ליסוע עים פילטר אויר סתום).ומכל העיבוי ניקיתי כבר פעם ונכון הגיע הזמן לנקות שוב.


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:43.

Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©