![]() |
טיפול 10,000 לבד.
שלום לחברי הפורום,
הגיע הזמן לטיפול 10,000 והחלטתי לבצע אותו לבד/בעזרת חבר. האם יש היכן לקנות בב"ש פילטר שמן ופילטר אויר מקוריים? האם יש לא מקוריים של חברות מומלצות? אם יש באר שבעי שעובר מידי פעם אצל סודאי או בסביבתו, אשמח אם יוכל לעשות ג'סטה לחבר פורום ;) איזה שמן מומלץ? (כרגע בשימוש של 10/40 חצי סינטטי של ליקוי מולי) יש חברה עדיפה כלשהי? בנוסף, חשבתי לטפל בכך שהמנוע הפך די רועש. יאיר אמר שזה אולי קשור לכיוון של השסתומים. האם יש עוד רעיונות מה יכול לגרום לרעש? יאיר, אם אתה עדיין באר שבעי (ראיתי את המודעה שפירסמת) אשמח אם תרצה ותוכל לעזור. הבירה עלי :) לילה טוב, מתן. |
רכישת חלפים לטיפול בפונטו
אני מאמין שתוכל לקנות חלפים במוסך המורשה של פיאט שבבאר שבע :
ב.ט. שרותי רכב בע"מ הסדנא 4, באר שבע טל' 08-6287112/4 רעשים במנוע עלולים להיות גם בגלל גורמים אחרים כאלטרנטור, מדחס מזגן, משאבת מיים, מיסב גלגלת ועוד ולכן מומלץ קודם לאבחן את מקור הרעש ולא לעשות סתם דברים ללא צורך. בברכה - רפי לין |
מניסיון תוכל לרכוש חלפים במוסך המורשה, ב.ט שירותי רכב כמו שרפי ציין אך המחירים מאוד יקרים ביחס לסודאי.
לדוגמא עבור עבור שתי פחיות פארפלו אתה תשלם מעל 100 ש"ח במקום 80 . כך גם עבור הפלאגים. |
פעם שעברה שיצרתי איתם קשר בנוגע לפלגים, אמרו לי שכלל אין מקורי, רק תחליפי של NGK, וגם זה במחיר די גבוה.
מחר אתקשר ואשאל לגבי פילטר שמן. בסוף קניתי פלגים מסודאי, גם מקורי וגם במחיר טוב יותר. |
צטט:
|
שישי הקרוב אני עובד :(
אני אקנה את הדברים, ואם שישי הבא תוכל לעזור, אני אבקש שלא ישבצו אותי בשישי הבא. תודה רבה :) |
אוקי מקווה שיסתדר דבר איתי
|
לגבי השמן, כל 10W40 של חברה נורמלית
אם אתה משתמש ב LM הצהוב, הוא שמן מינירלי בכלל ולא חצי סינטטי והוא לא מומלץ. אני משתמש ב AGIP כל השנים. פילטר שמן רק מקורי. אם אתה מחליף את נוזל הקירור, ממליץ לך לחפש גלון של 4 ליטר שמהול כבר ומוכן לשימוש. אני רוכש אותם במוסך ברחובות, אם אתה עובר או באזור שם אגיד לך את שם המוסך. |
chesh, לגבי הנוזל קירור שדיברת עליו, זה פראפלו או משהו אחר?
אם זה פראפלו, מה שם המוסך ואיפה הוא נמצא? וכמובן מה המחיר לגלון של 4 ליטר מהול. |
ברור שפראפלו
עד לפני כמה שנים סודאי גם החזיק אותם אך כולם עברו לנוזל מרוכז שמצריך מהילה ואז צריך לשבור את הראש עם מה לערבב אותו (מזוקקים, רגילים, מינרלים, מזגן וכו'..). מוסך איציק ברחובות http://www.musach.co.il/details.asp?id=528 מחזיק גלונים של 4 ליטר במחיר 90 ש"ח (אם אני לא טועה) מוכנים לשימוש כבר מהיצרן. מדובר על פראפלו כחול. http://www.alfa-tuning.co.il/Files/I...208_083755.jpg |
הליקוי מולי שיש כרגע זה חצי סינטטי (קופסא אפורה) והוא גם מתוסף עם חומר מונע שחיקת שקר-כלשהו. השמן עצמו מגיע שחור כבר מהקופסא :D
נוזל קירור החלפתי לפני קצת יותר מחצי שנה (פחות מ-5000 ק"מ) יש לי בבית 2 פחיות פראפלו חדשות. ועוד ג'ריקן של פרסטון צהוב. רפי, עכשיו יצרתי קשר עם ב.ט. בטלפון, הוא אמר לי שהוא בספק אם יש להם פילטר לדגם כ"כ ישן. ושאני אגיע לשם ויבדקו לי את זה. והבחור אמר לי שהם נמצאים ברחוב העמל 2, אולי עברו מקום. תוכל לשנות באתר שלך. |
chesh סחטיין על המידע לגבי איציק מרחובות עם הפראפלו המוכן .
|
הכתובת של מוסך ב.ט באר שבע
הכתובת שכתבתי היא מתוך האתר של פיאט: www.fiat.co.il/heb/services.aspx?area_id=4
אולי שם צריך לעדכן, אבדוק איתם. בברכה - רפי לין |
יש מבצע באוטודיפו על שמן מנוע 10/40 חצי סינטטי של "דלק שמנים" (50 שקל אחרי הנחה)
האם השמן נחשב באיכות סבירה? או שכדאי להתרחק? |
שמן של דלק זה בסדר גמור
|
הייתי אצל ב.ט. היום. פילטר שמן מקורי עלה לי 67 שקל עם מע"מ.
פילטר אויר לא היה להם. קניתי חליפי ממקום אחר. יום שישי הקרוב אני לא עובד, אז יאיר אם אתה פנוי, אשמח אם תצטרף אלי. |
נראה לי שיש את כל מה שצריך.
קניתי פילטר שמן מקורי, פילטר אויר תחליפי, שמן מנוע, מפתח אלן 12 מ"מ, ומפתח לפילטר שמן. את הפילטר אויר החלפתי כבר, כי הבחור בחנות חלפים לא היה בטוח איזה גודל יש בפונטו, אז פירקתי והבאתי את הפילטר, ובמקום להחזיר את הישן כבר שמתי את החדש. פילטר שמן אף פעם לא החלפתי, אז יש לי כמה שאלות תם: האם יש איזשהו אטם בבורג של הקרטר שצריך להחליף? האם צריך להרים את הרכב מארבע נקודות, או שמספיק להרים משתי נקודות? (מלפנים בלבד) האם ניתן להרים את הרכב כשהוא נמצא במישור משופע או שזה מסוכן מידי? מהיכן קונים רמפות כאלה? איך קוראים לזה? כמה זה עולה? האם בטיחותי? http://www.discountramps.com/automotive_car_ramps.jpg |
רמפות להעלאת רכב
אצל "שוורץ כלי עבודה" שבת"א יש: www.schwarcztools.com/Product.aspx?pid=37204
בהצלחה ובברכה - רפי לין |
גם יקר וגם רחוק.
ונראה לי שאני מעדיף לקנות בוקים, כדי שיהיה אפשר להתעסק עם בדברים שקשורים לגלגלים ביום מן הימים. יש המלצות למקום שמוכר בבאר שבע? כמה אמור לעלות זוג בוקים? |
צטט:
יאיר, יש דבר שמציק לי ואני חייב להשתחרר ולספר לך. :) היום בבוקר בעודי חושב איך להרים את הדוד שמש החדש לגג, צילצלת אלי וביקשת לבוא להחליף משאבת הגה כוח במכוניתך, כי נתקעת בדרך לירושלים. כאשר צילצלתי לסוכן שלי שיישלח לי משאבה משופצת, אמר שתוך שעה יגיע. ביקשתי ממנו שלא יבוא תוך שעה, אלא בעוד שעתיים וחצי. "כי אני לא אהיה". התוכנית הייתה לנצל אותך בעזרה עם הדוד. :) תודה רבה על העזרה. אתה אלוף, קיפצת על הגג בקלות. עדכן איך ההגה לאחר החלפת המשאבה. דוד. |
צטט:
דוד ההגה נהדר ורח יותר אפילו מהיום שבו קניתי את הרכב חבל שהמשאבה לא מקורית:D אפילו אם לא היתה מיתקלקלת לי המשאבה רק היתה צריך להרים טלפון והיתי בא תימסור לבלה שהמרק עם החילבה היה מצוין |
באמת חבל,
אני גר במרתף, אז לא תמיד יש קליטה. אם אני מחכה לטלפון אז אני שם את הפלאפון בחלון. בשעות הבוקר שידעתי שאתה אמור להתקשר, שמתי אותו שם. אבל אחרי שדיברנו, החזרתי אותו לשולחן. הדרך הכי טובה לתפוס אותי היא בהודעה בווטסאפ, כי לפלאפון תמיד יש אינטרנט עם הראוטר. בכל מקרה, האם צריך לקנות טבעת אטימה כלשהי לבורג של הקרטר ? |
אין אטם על הבורג הוא נכנס לתוך "כוס" עם הברגה
|
היום החלפתי את השמן והפילטר.
מה הקיבולת אגן שמן בפונטו? למרות ששמתי פילטר שמן מקורי, עדיין הנורה של השמן לא נכבית מיד עם ההנעה, אלא לאחר שניה או שתיים. בפילטר שהיה לי לפני הפילטר הקודם, הנורה הייתה נכבית מיד עם ההתנעה למיטב זכרוני. האם נורמלי בפילטר מקורי? |
הקיבולת היא כמעט 4 ליטר שמן וזה בסדר שהנורה של הלחץ שמן נכבת אחרי מספר קטן של שניות
|
זה לא בדיוק בסדר שהנורה של הלחץ שמן נכבת אחרי מספר שניות.
המצב לא תלוי רק במסנן מקורי או לא. אלא גם במצב המסבים במנוע. הקיבולת המדוייקת ברכב שלך היא 3.74 ליטר כולל מסנן. דוד. |
מיסבים? איך הם קשורים?
אני אוטוטו מתחיל את חופשת הקיץ, וממש בא לי לעשות איזה פרוייקט שיפוץ רציני. הבעיה שאין לי מספיק ידע לזה :-( בקשר לקיבולת, הייתי בטוח שבגלל המנוע הקטן גם תהיה קיבולת לא גבוהה. אחרי שמילאתי יותר מ-3 ליטר, וראיתי שזה הגיע רק לחצי של מדיד השמן תהיתי לעצמי כמה אמור להיכנס שם. יאיר, אם יש לך זמן מתישהו לאבחן את הרעש, יותר מאשמח. |
בעיות לחץ שמן יכולות להיות עקב מספר גורמים כמו מיסבי מנוע שחוקים משאבה גמורה או סתם יונית דפוקה בכל אופן אני כבר לא בעיר מחר אני טס ואני חוזר רק באמצע חודש הבא לארץ ואז אני מיתחפף מב"ש
|
צטט:
דוד. |
אי אפשר להגיד שזה נקישות או תיקתוקים כי אין רעש מתכתי.
מצורף סרטון להמחשה. http://www.youtube.com/watch?v=wEZJ0P9eWH0 |
קשה לאבחן דרך שמיעה במחשב.
לי זה נשמע כמו כיוון שסתומים. אתה עושה טעות שאתה קורא ליאיר אליך. סע אתה אליו. לדעתי הוא יוכל לקבוע מה הרעש בלי בעיה. דוד. |
הצעתי שאבוא אליו, הוא אמר שמעדיף להגיע אלי.
הוא כבר שמע פעם ואמר שייתכן ומדובר בכיוון שסתומים. |
אני שוקל לנסות לכוון לבד את השסתומים, אם לא ילך, אעלה את הרכב על גרר לכיוון המוסך שישלימו את העבודה.
חיפשתי קצת ברשת ומצאתי שרשור שבו הסברת איך לבצע את הכיוון. צטט:
האם לאחר פירוק מכסה השסתומים, ניתן לדעת מבחינה ויזואלית שאינם מכוונים? האם יש צורך בכלי מיוחד לביצוע התהליך? המידות הכתובות הם של השימסים? האם מדובר בעבודה מסובכת, או שניתן לבצע אותה בתנאים ביתיים? |
היי מתן, שנים לא דיברנו. זה לא תקין. :)
כמו שאתה זוכר יש לי ראש מנוע מפונטו כמו שלך. כבר ביצעתי לראש ניתוח כירורגי וברשותי כעת יש את השימסים המדוברים וכל מה שמסביב. אין בעיה לבצע את ההחלפה בתנאים בייתיים כל עוד יש את הציוד שצריך. |
החלפתי לגלקסי 4 ונמחק לי המספר שלך :oops:
הבנתי שאתה עסוק בלימודים אז לא רציתי להטריד יותר מידי. מה הם הכלים והציוד שדרושים לכיוון שסתומים? |
אשלח לך את המיספר בפרטי. אני אוטוטו מסיים את המיבחנים ואת כל העניינים שמיסביב כך שכבר באוגוסט יהיה לי המון זמן פנוי ואתה מוזמן לקפוץ. כדי לחלץ את השימסים ממש בקלות וללא סיבוכים אני מסיר את הקאמשאפט שזה כולל הורדה של הטיימינג וככה על הדרך גם מחליף את מחזירי השמן וכאשר הקאמשאפט בחוץ עם מגנט הם נישלפים תוך שנייה. אני קראתי שניתן לשלוף אותם גם ללא כל הפורוצדורה של הורדת הקאמשאפט אלא רק ע"י סיבוב שלו כאשר אין מגע בין הפיקה של הקאמשאפט לשימס ואז ניתן להוציא את השימס אך את זה לא ניסיתי. מבחינת הציוד בדרך שאני ביצעתי הישתמשתי בפטיש אויר ובמגנט ובסט בוקסות מתאים.
|
צטט:
דבר ראשון אסור להשתמש בפטיש אוויר כאשר פותחים וסוגרים קאמשפט. בשיטה השנייה בה לא מפרקים קאמשפט ולא טיימינג, כאשר אין מגע בין הפיקה של הקאמשפט לשימס, לא ניתן להוציא את השימס. צריך לקבץ את הקפיץ בכלי יעודי, עד שיהיה מספיק רווח בינהם. ואז להזרים אוויר בין הכוס לשימס. למה אוויר ולא מגנט ? משום שהמגנט ימשוך את השימס בצורה לא ישרה והשימס לא ישלף. לפני שמוציאים שימסים, יש לבדוק במדוייק, מה המרווח שהייה להם ולרשום על דף. ואז מחשבים איזו מידה להחליף בכול צילינדר. צריך להשתמש במיקרומטר כדי לבדוק את עובי השימס החדש, משום שלא תמיד כתוב עליו המידה שלו. בד"כ לא משתמשים בשימסים חדשים. ראיתי במוסך מורשה פיאט ברחובות, קערה ענקית עם כ-1000 שימסים משומשים, בהם הוא משתמש לכיוונים. מתן, הציטוט שלי שהעלת הוא רק חצי הסיפור. דוד. |
כניראה שמהכבוד שלי לתחום אני מעדיף להישתמש בדרך הארוכה יותר דויד. עם פטיש אויר פתחתי את הבורג המרכזי של הפולי קאמשאפט. את הברגים של הקאמשאפט עצמו הסרתי רגיל. על הדרך גם בדקתי את מצב גומיות השסתומים וכדומה כך שבכל מיקרה הייתי צריך לבצע את כל התהליך.
|
אם כך אתה 10.
אני קורא גם את התגובות שלך ב- CF. דוד. |
צטט:
תודה. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©