![]() |
מנוע מתחמם בפקק שנמצא בעלייה
חג שמח,
יש לי פונטו ספייס ידנית SX מודל 2002. הרכב ברשותי כבר כארבעה חודשים. הביעה היחידה שיש לי עם הרכב היא שהוא התחמם לי (פעמיים סה"כ). העניין הוא שהרכב מתחמם רק בפקקים בעלייה אחרי משהו כמו רבע שעה בפקק ומתקרר מיד עם תחילת נסיעה (אפילו אם זזתי רק כמה מטרים עד שאני עומד שוב בפקק ואז אחרי איזה דקה מתחיל להתחמם שוב). המאוורר נכנס לפעולה כשהמד חום מגיע לחצי. החום זז לו בין החצי ל3/4, בפעם הראשונה שזה קרה לי עצרתי בצד לשלוש ארבע דקות עם מנוע כבוי כי פחדתי שיעבור את ה3/4 ואז המשכתי בנסיעה. הרכב לא התחממם לי בשום פוזיציה אחרת. אני בודק מים ושמן על בסיס קבוע ולא נתקלתי בחוסר או זליגה של המים לשמן ולהפך. האם יש לי מה לדאוג? התסמינים הנ"ל אומרים משהו ויש איך להקדים תרופה למכה עתידית? חוץ מזה, יש מוסך זול יחסית ואמין בירושלים שמכיר את הפיאט ומטפל בה בצורה טובה? |
נשמע כתופעה של משאבת מים תקולה.
בדוק תחילה אם שתי מהירויות וונטה עובדות. דוד. |
אפשר לוודא לגבי מהירות המאווררים רק משמיעה/מבט או שצריך לעשות איזושהי פעולה מיוחדת?
|
כן אפשר.
הניע את המנוע במצב קר, פתח מכסה מנוע והביט על הוונטה עז שהיא תפעל. אתה אמור להרגיש ולשמוע את שתי המהירויות. יש הבדל משמעותי שמאפשר לשמוע. במהירות הנמוכה כמעט שלא שומעים את משב הרוח. דוד. |
דוד אני איתך שזה יכול להיות משאיבת מים
רק למה לא לבדוק כמה דברים לפני לנקז אוויר ממערכת קירור ולבדוק טרמוסטט יכול להיות שהוא תפוס !!!! |
ברא בוקר טוב.
אין לי אלא לאתר את התקלה דרך המסך. התגובה היא לפי מה שכותב בעל הרכב, בשונה ממצב שהרכב לידי. אם תשים לב אני בדרך כלל "מפגיז" את פותח השרשור בשאלות, כדי לדלות כמה שיותר פרטים על התקלה. זאת כדי למקד/לבודד את הסיבה לתקלה. במקרה הזה shmzaken כתב "שהרכב מתחמם רק בפקקים בעלייה אחרי משהו כמו רבע שעה בפקק ומתקרר מיד עם תחילת נסיעה (אפילו אם זזתי רק כמה מטרים עד שאני עומד שוב בפקק ואז אחרי איזה דקה מתחיל להתחמם שוב). המאוור נכנס לפעולה". בוא נתחיל לחשוב יחד. אם היה אוויר במערכת הוונטה לא היתה נכנסת לפעולה. אם הטרמוסטט היה תפוס הרכב לא היה מתקרר מיד. אז מה נשאר לנו ?. 1. משאבת מים שאינה מספקת מספיק במצב עמידה/סרק. 2. מהירות וונטה איטית לא עובדת. דוד. |
צהריים טובים דוד,
הנעתי את הרכב בחניה (במצב מישורי לחלוטין אם זה רלוונטי) אחרי משהו כמו 5-7 דקות מד החום הגיע לחצי קו מתחת לנקודת האמצע ולא זז משם במשך משהו כמו עשר דקות נוספות (קצת יותר). בזמן הזה המאוורר לא נכנס למצב פעולה אז החלטתי לתת קצת גז (טורים קבועים על 2000 בערך) לאיזה דקה, הפסקה קלה ואז עוד חצי דקה והמאוורר נכנס לפעולה. המאוורר המשיך לפעול דקה שתיים (אני כבר לא לחצתי על הגז) ואז הפסיק - כל הזמן הזה המחוג לא זז (אולי ממש מעט ולא שמתי לב). החלטתי לתת גז שוב והפעם המשכתי גם כשהמאוורר החל לפעול - המד חום עלה מעט מעל החצי והמאוורר עבר למהירות הגבוהה שלו. לאחר שהמאוורר נכנס למהירות השנייה קרה מה שהלחיץ אותי (אני מקווה שסתם יותר מדי) ולמרות שהמנוע לא פלט חום חריג (אפשר לגעת בצינורות שסביבו וכו') מד החום המשיך לטפס בלי להפסיק. דוממתי את הרכב לשתי דקות וכשהנעתי הרכב התנהג כאילו לא קרה כלום בצורה תקינה. זה מחדד איזשהי אבחנה? נ.ב. דוממתי את הרכב כשהמד חום חום איפשהו בין האמצע ל 3/4 (יותר לכיוון ה3/4) |
מאחר ששתי המהירויות עובדות, יש לבדוק משאבת מים. לא יזיק לבדוק גם את הטרמוסטט כמו שכתב ברא.
דוד. |
דוד וברא תודה,
עכשיו כשאני יודע מה עליי לבדוק נשאר רק האיפה - יש מוסך מומלץ וזול באיזור ירושלים שיבצע עבורי את הבדיקה? כמה בערך בדיקה כזו אמורה לעלות +-? |
יש בעיה במוסכים עם בדיקת משאבת מים.
אין אסכולה בדוקה או הנחיות כיצד לבדוק. (מלבד השיטה הישנה והטובה בה לא משתמשים במוסכים). במוסך בודקים אם יש סירקול מים במיכל העיבויי, נוגעים ברדיאטור למעלה ולמטה ומשווים את החום. זאת אינה בדיקה שנותנת אידיקצייה נכונה ב-100% לגבי המשאבה. צריך גם לעשות בדיקת ספיקה. ניתקלתי ברכב שבמאמץ התחמם, היה סירקול במיכל העבוי, החום ברדיאטור היה כמעט שווה. ובכל זאת הרכב המשיך להתחמם במאמץ. ביצעתי את הבדיקה הישנה וגילתי שהמשאבה לא מספקת מספיק. פתחתי את משאבת המים, ולהפתעתי חצי מהפרפרים היו אכולים. אנא עדכן כיצד יבדקו לך אם המשאבה תקינה. דוד. |
| כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©