![]() |
1 צירוף קובץ(ים)
צטט:
צטט:
והחליף טרמוסטט בגלל שהוא היה מורכב על האוטו מאז שיוצר, כלומר נסעתי איתו 155 אלף ק"מ. אני לא פוסל כניסה של אוויר מאיזה מקום, אבל לא הייתה בעיה יותר מ-3 חודשים לאחר הניקוי. צטט:
האם אמור לצאת משם נוזל גם אם הוא האוטו קר? כי ראיתי שהוא יוצא רק כשמתחיל להגיע לטמפרטורת העבודה ... עשיתי ניקוז כש-3 הפתחים פתוחים, וסגרתי אחד אחרי השני כאשר פתח מילוי הנוזל אחרון. צטט:
ככל הנראה הרזיסטור שרוף. אבא פירק את החלק עם שני הברגים. נראה לא משהו (תמונה מצורפת) רק איך בודקים אם הוא שרוף ואם הממסר תקול? צטט:
וגם לא ראיתי לא שמן במי קירור ולא מים על מדיד השמן. צטט:
תודה! |
forum770, אחרי החמין של שבת פתאום היתה לי תחושה שגם "הרדיאטור" שלי נסתם "וישבתי על זה" קצת, כך שהייתי חייב להעביר את הזמן בפוסט ארוך מהרגיל.. חח... :p
vladi_mi, אם ראית במו עיניך שהוא פרק את הרדיאטור ופתח את דפנותיו, העביר חוטר כמו שצריך וניקה את הבוץ והלכלוך מצלעות הקירור עם גרניק (לחץ קיטור), אז ככל הנראה הבעיה לא ברדיאטור. שוב, לגבי התרמוסטט, יש מקרים של תרמוסטטים חדשים עם פגם אבל זה ממש נדיר והם די אמינים, לכן הסבירות שהבעיה בתרמוסטט היא מאד נמוכה, בהנחה שהוא אכן החליף תרמוסטט חדש לחלוטין ואין פה מקרה של קומ*ינה. חוץ מזה, אפשר כמובן לבדוק את תקינותו בקלות יחסית. רק הבהרה קטנה, אין פה שום התיחסות עקיפה או ישירה למוסך הזה או למוסך אחר, יכול מאד להיות שהבנאדם צדיק וישר וכן ירבו כמותו, אבל אני אישית לא סומך על אף אחד אפילו אם הוא יצא צדיק אצל "חיים הכט", או שהיה אמין בטיפולים הקודמים שביצע לי ברכב, כי יכול להיות שבטיפול הבא תצוץ לנו פתאום "הפתעה נחמדה". כל אדם כבודו במקומו (בכל תחום) וצריכים להיות אופטימים, אך עם זאת צריך לפקוח עיניים ולא לטמון את הראש בחול. ומעניין לעניין באותו עניין, אם נצא מנקודת הנחה שהרדיאטור טופל כמו שפירטתי ומעבריו נקיים והוא תקין ורוב הסיכויים גם שהתרמוסטט תקין, אז המסקנה שנותרה היא שמקור בעית ההתחממות הינו בגלל משאבת מים תקולה או שנכנס אוויר למע' הקירור ממקום כלשהו (ואנחנו שוללים דליפה מראש מנוע מפני שכתבת שבוצעה בדיקה השוללת זאת). אם לא הייתה שום בעיה במשך תקופה של יותר משלושה חודשים לאחר הניקוי, הדבר יכול להצביע על תקלה שחזרה, למשל כניסה של אוויר למערכת, אך גם על תקלה חדשה אחרת כמו בלאי של המשאבה. לגבי ניקוז האוויר, צריך לקחת בחשבון שאם אתה לא מבצע ניקוז אוויר נכון אז זו גם עלולה להיות הבעיה הגורמת להתחממות. כתבת שהנוזל מתחיל לצאת רק כאשר המנוע מגיע לטמפ' עבודה. זה לא בסדר מכיוון שיש לבצע ניקוז אוויר כאשר המנוע כבוי וקר וצריך ללחוץ (למעוך) את הצינורות כדי שהנוזל ידחוף את האוויר הכלוא החוצה. אתה יכול גם להעזר בקישור הזה. נ.ב. על איזה 3 פתחים אתה מתכוון? יש אצלך שני ברגי ניקוז היוצאים מיחידת החימום בקיר האש? באיזה דגם מדובר? לבדיקת תקינות הרזיסטור אתה צריך מכשיר למדידת התנגדות (אוהם-מטר או מולטימטר) ולמדוד האם מתקבלת התנגדות (בתמונה נראה כאילו הבידוד המתכווץ נשרף קצת מהחום). לבדיקת תקינות הממסר יש פוסט שלי עם פירוט, אך ניתן גם לשמוע/להרגיש את פעולתו כאשר מניחים עליו אצבע. מידע נוסף בקישור הזה. זה שאין סימנים של דליפה כתוצאה מאטם ראש מנוע פגום זה מעולה, אך צריך לבצע בדיקות מקיפות יותר. האם אתה מבחין בבועות (פעפוע) בתוך מיכל העיבוי כאשר המנוע פועל בסרק אך עדיין לא הגיע לטמפ' עבודה? |
צטט:
צטט:
פתח מילוי הנוזל , ליד קיר האש ובורג מפלסטיק מצד ימין ליד הפנס. כאשר אני עושה את הפמפום של הצנרת גומי, בזמן השחרור האוויר לא נכנס פנימה באותו הזמן? ומתי שהאוטו חם, האם צינורות גומי אמורות להיות קשיחות בגלל שהמים בתוכן חמים או שזה אומר שיש בפנים אוויר? צטט:
אבל מה שכן שמתי לב, כשפתחתי את מיכל הנוזל על הדפנות היו סימנים בצבע חלודה... על מה זה יכול להצביע? תודה |
אה , החשבת גם את פקק המיכל.
בכל מקרה ניקוז אויר מבצעים במנוע קר לגמריי תעביר את בורר מצב הטמפרטורה על חום תפתח את הפקקים כמובן בעדינות שלא ישבר חלילה, תמלא במיכל מים עד שייצא זרם מהפקק ליד קיר האש וסגור אותו ותמשיך למלא עד שייצא זרם אחיד מהפקק על הרדיאטור וסגור אותו. אל תתקמצן במים תשפוך הרבה כך הסיכוי שישאר אויר יותר קטן. תוודא שהפקקים סגורים היטב ותמלא מים במיכל עד קו המקסימום ולא יותר! תניע תאוטו ותן לו לעמוד עד שיגיע לטמפ׳ עבודה - חצי סקאלה חום, ותראה אם המאוורר עובד , אם הוא עדיין לא עובד אז זה לא בעיה של אויר כלוא אלא בעיה של חיישן החום או בעיה בחיווט של המאוורר. המאורר צריך להתחיל לעבוד במהירות הנמוכה בקו העליון של האמצע סקאלה, אם הוא לא נדלק והחום ממשיך לסנוק למעלה אז כמו שאמרתי יש בעיה שמונעת מהמאורר לעבוד |
צטט:
מבורג הניקוז של הרדיאטור כל האוויר יוצא ואחריו נוזל נקי ללא בועות, נכון? עם זה אין בעיה כי הבורג שברדיאטור נמוך מהפיה. לגבי בורג הניקוז שעל גבי הצינורית בכניסה לקיר האש (ליד המצערת) לפעמים הנוזל ממאן לצאת, לכן אחרי שאתה סוגר את בורג הניקוז ברדיאטור, תסגור את הפיה של הרדיאטור בעזרת כף היד ותוך כדי תלחץ את הצינור העבה של הרדיאטור ע"מ לדחוף את הנוזל אל עבר בורג הניקוז שליד קיר האש. כשמתחיל לצאת מהבורג נוזל נקי תסגור את הבורג מיד תוך כדי שאתה לוחץ על צינור הרדיאטור העבה וזאת ע"מ שלא יכנס שוב אוויר מהבורג. אם תעזוב את הצינור לפני שאתה סוגר את הבורג האוויר ישאב פנימה דרך הבורג וזה לא טוב. צטט:
הצינורות אמורים להיות מעט קשים כאשר המערכת סגורה כולל פקק הרדיאטור. כאשר פקק הרדיאטור פתוח לא ממש קשה ללחוץ את הצינורות העבים. צינורות קשים מדי עם מראה יבש וסדוק יש להחליף. בעניין ניקוז האוויר, אני יעלה "כנראה היום) מדריך מצולם עם הסבר כמו שצריך אחת ולתמיד שגם סבתא שלי תצליח לעשות את זה בקלות תוך כדי הכנת מטבוחה. נ.ב. אין צורך להעביר את בורר הטמפ' למצב של חום, מכיוון שברדיאטור החימום הפנימי (זה של המיזוג) כל הזמן מתבצעת סירקולציה של מים חמים המגיעים אליו מהרדיאטור של המנוע. הבורר הוא לא ברז שסוגר מעבר של מים מהצינורות אל יחידת החימום הפנימית, אלא רק דלתית שמתעלת את האוויר מהמפוח של המיזוג אל עבר יחידת החימום כאשר רוצים חימום, או אל עבר המאייד של המזגן כאשר רוצים קירור. |
mechtech - שרשמתי לו למלא מים עד המקסימום זה הכוונה לאחר ניקוז האויר וסגירת הפקקים
|
הבנתי,התכוונתי למשהו אחר..
|
היום התכווננו לנסוע לחשמלאי שיבדוק את הנגד ואת המאוורר. קודם חשבתי לעשות ניקוז אוויר כמו שרשמתם...
כשמילאנו מים מעבר למקסימום במיכל (לא ממש עד הפיה), הם התחילו לצאת רק מהבורג של הרדיאטור ולא מהפתח ליד הקיר, גם כשלחצתי על הצינור. חשבנו מה לעשות ואז התנעתי את האוטו ממש לשנייה והמים התחילו בזרם לצאת ליד הקיר. סגרנו את הפתחים ונסענו. כשבאנו למקום חשבתי לבדוק מה יקרה והשארתי את האוטו דולק ואז נראה כי המאוורר התחיל לעבוד והמחוג לא זז מהאמצע, אחרי זמן מה המאוורר היה נכבה ונדלק, בנתיים נראה שהכל טוב. עכשיו עולות לי השאלות: 1. האם יש מצב שכפירקנו את החלק אז משהו זז והמאוורר התחיל לעבוד כמו שצריך או שזה רק כי הפקק השתחרר מהמערכת? 2. האם ניתן בוודעות שזה היה בגלל אוויר במערכת ושאני לא פתאום יתקע איפשהו באמצע הדרך ? 3. באופן כללי אם יש חוסר במים, ניתן לפתוח רק את הפתח המרכזי למלא והאוויר לא יכנס למערכת או שתמיד צריך לפתוח את כל הפתחים ורק אז למלא? תודה ! |
כנראה שלא הסברתי מספיק טוב ואני אנסה להבהיר את העניין שוב.
צטט:
צטט:
צטט:
אבל השיטה הכי אפקטיבית היא ע"י נשיפה אל תוך מיכל העיבוי בעזרת ראש בקבוק מים מינרלים (זהירות מהנוזל) וזאת כדי לדחוף את האוויר הכלוא בצנרת, החוצה דרך בורג הניקוז. צטט:
צטט:
צטט:
1. מכיוון שלא ידוע האם בוצע ניקוז אוויר כמו שצריך. 2. לא ביצעת בדיקות מקיפות לרכיבי מע' הקירור- לא בדקת את התרמוסטט, לא בדקת את משאבת המים וכדי להיות בטוח שהמשאבה תקינה יש לפרק אותה (אז כבר עדיף להחליפה) וכולי.. וגם עם רכב חדש לא תמיד ניתן לדעת בוודאות אם ניתקע באמצע הלילה ב"אום רשרש". אם אין לך זמן, עצבים או כסף כרגע כדי לבדוק את הכל ולהחליף את מה שנדרש, פשוט לפני שאתה "מרביץ" נסיעה לסיני, תמתין מס' ימים כדי לראות האם אכן נפתרה הבעיה. בדוק מפלס נוזל קירור בכל הזדמנות ושים עין וחצי על הכביש וחצי עין על מד הטמפרטורה. צטט:
לאחר שמבצעים ניקוז אוויר כמו שצריך וסוגרים את שני ברגי הניקוז, אין צורך לבצע זאת שוב, אלא במקרה שמחליפים נוזל או במקרה של כניסת אוויר למערכת עקב בעיה. |
צטט:
תודה על העזרה מקווה שיהיה הכל טוב באופן כללי אני בכיוון של להחליף את האוטו לכן אני לא רץ להחליף חלקים |
כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©