![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
|
שלום . אני יד ראשונה על ספייס רציפה 2001 elx שעשתה 170K .
לאחר קרע בצינור יציאת מים מהמנוע נגמרו המים והמנוע התחמם (אשתי נהגה כנראה כמה דקות והמחוג הגיע לאדום) אחרי החלפת הצינור ומילוי הרדיאטור ראו שמים יוצאים מפתח הרדיאטור כלומר אטם ראש מנוע הלך. במוסך כשחשפו את הבוכנות ביצעו בדיקת חילחול אם נפט ואחרי שעה וחצי בבוכנה חיצונית נגמר הנפט ובשלוש האחרות ירד בן שליש לחצי מנפח הצילינדר. שאלתי היא האם זה סביר ל170K לעוד כמה אלפי קילומטרים או שלהחליף רינגים. ראוי לציין שאני חיי את המנוע, תמיד הקדמתי טיפולים וגם החלפתי שמן מנוע כל 10K (לפעמים בעצמי) ואחרי החלפת הצינור ומילוי הרדיאטור ביצעתי נסיעת מבחן בה בדקתי צריכת דלק בנתיב ידועה לאורך 20 ק"מ ב 100 קמ"ש וקיבלתי כרגיל 19 ק"מ לליטר כמו כן האוטו הרגיש חזק וסוחב כרגיל.(אךךךך אילו אני הייתי זה שנוהג בזמן התקלה מין הסתם הייתי רואה את עליית החום ...). בקיצור ולעניין האוטו עדיין על הרמפה למישהו יש מושג מה זה קצב חילחול שאפשר עוד לחיות/לנסוע איתו או שהמנוע טוסתד? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
מה מצב הצילינדר עצמו?
להחליף רינגים זה לא כזה סיפור כמו שזה נשמע.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
|
איך אפשר לדעת מה מצב הצילינדר?
ראש הבוכנה קצת מפוייך 3 האחרות נראות נקיות האוטו נסע והרגיש כאילו כלום מהיר מאיץ אני מאוד מודע לתחושות גם היום סוגרים את הראש אחרי שחזר מהשחזה האוטו נמצא במוסך פיאט יחדיו ברעננה מה שמעניין אותי זה האם אתה או משהו יודע האם הקצב של חילחול הנפט סביר ?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
|
אני מאוהב באוטו
אבל אשתי רוצה למכור אותו כי היו לנו הוצאות רבות מאוד בשנה ורבע האחרונות ...
לפני שנה ורבע הלך הגיר איזה תוף שמחבר את כל העסק לא עבד כמו שצריך מה שהיה קורה כשמשלבים לדרייב לא היה שילוב רק לאחר כמה שניות ואם מכות גז קלות. לאחר השידוך הגיר עבד כרגיל אבל זה החמיר ולפעמים לקח דקה שתיים עד שהיה נתפס למצב דרייב ואם זה קרה אם קצת גז אז כמובן שהשידוך לווה במכה. אז מאחר שידעתי כמה האוטו שמור הלכתי על שיפוץ במכון גערים ברון בבני ברק שעלה 8000 ש"ח רק החלק שנראה כמו תוף עלה 4000 ש"ח והכל היה בסדר לכמה חודשים. לאחר 4-5 חודש בערך 7K התחילו החלקות בגיר הטורים היו עולים בלי סחיבה. חזרתי למכון שנתן 3 חודשים אחריות אז אחרי שפירק ראינו שהשמן שרוף ודיסקיות המצמד שחורות (יש סט של בסביביות 8-10 דיסקים טבעתיים שמהווים את המצמד) לאחר קריאה בפורומים מסתבר שאסור לשפץ את הגירים הרציפים כי הם עובדים על לחצי שמן ואף פעם אי אפשר להרכיב ולאטום מחדש מה שכנראה קרה כי לא יכול להיות שהגיר עשה 160K ולאחר השיפוץ לאחר 5-6K הולך המצמד בקיצור המכון התנער ובסוף החלטתי על גיר מיבוא שעלה 4600 ש"ח והמכון הרכיב לי אותו בחינם. ועכשיו בא הראש מנוע עוד 4000 ש"ח כולל צינור וטרמוסטט ניקוי בית מצערת ושמנים כי נכנס נפט מהחלחול. אתם מבינים למה אשתי מתחרפנת הוצאתי בשנה את המחירון של האוטו על התיקונים אני ממש מיואש . לא היה סניגור גדול ממני על האוטו . אם החלחול סביר אולי אשכנע אותה להשאר איתו אבל אם המנוע לקראת אוברול אז להפטר ומהר. מה לעשות ??? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
בגדול עצם זה שצילינדר אחד מפוייח זה מראה על בערה לא תקינה. יכול להיות שזה בגלל הנזק לראש מנוע, ויכול להיות שזה בגלל קומפרסיה נמוכה עקב בעיה ברינגים.
אחרי שיסגרו את הראש, תבקש שיבדקו קומפרסיה בצילינדרים ותרשום כאן מה הערכים של הקומפרסיה. אני חושב שאם היא תהיה תקינה, ואחרי שהשקעתם כל כך הרבה באוטו - אז עדיף לכם להישאר איתו. כל רכב אחר בגיל הזה יהיה לו בלאי ויהיה זקוק ליישור קו.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
|
סבבה
אמרו לי במוסך לבצע הרצה 500 ק"מ ואז לחזור לחיזוק ברגים ואז יבצעו בדיקת קומפרסיה אז אני אפרסם את הערכים .
המון תודה. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
|
בדיקת הקומפרסיה ...
שלום ארילו
אחרי 500 ק"מ חזרתי לחיזוק ברגי הראש כמו כן לבקשתי בוצע בדיקת קומפרסיה וכל ה4 בוכנות הראו 170 בבוכנה הרביעית בקשתי מהמוסכניק שאני רוצה לראות איך נראה השעון במהלך ביצוע הבדיקה . אז התחלפנו הוא נתן סטרטר וראיתי לאחר 2-3 שניות שהלחץ בשעון עולה עד 200 ואחרי שהפסיק את הסטרטר הלחץ ירד ל170 +- 5 קשה לדעת בדיוק המחוג יורד עד בערך 170 בצורה מהירה יותר מאשר מ170 והלאה אז הוא יורד הרבה יותר מתון. מה זה אומר? כמו כן הוא אמר לי שבדיקת הקומפרסיה לא קשורה לחלחול מבוכנה 1 כי זה רינג אחר ויש בדיקה אחרת לבדוק את זה או שפשוט כל 1000 ק"מ לבדוק אם ירד מפלס השמן במדיד. בכל מקרה לא נראה שהמנוע מעשן והאוטו נוסע מצויין. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
אכן הוא צודק לגבי הרינג, אבל אם אין תצרוכת שמן משמעותית, והקומפרסיה טובה - אז סע לשלום ותהנה מהאוטו.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Feb 2010
מיקום: רעננה
הגלגלים שלי: 16v elx
הודעות: 13
|
הם ערכים תקינים???
משהו יודע מהם ערכים תקינים של בדיקת קומפרסיה וכמה זמן השעון צריך להחזיק את הערך הרי השעון קומפרסיה בהתחלה כשנותנים סטרטר עולה וכשמפסיקים המחוג מתחיל לצנוח???
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
לי זה נשמע בגבולות התקין, במיוחד שזה אחיד בכל הצילינדרים.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד