מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו elx החדשה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 14-10-13, 15:26   #1
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
(מצולם) פירוק דשבורד בפיאט פונטו 98 לצורך החלפת רדיאטור חימום.

לקראת החורף הקרב ובא, ולאור העובדה שבחורף הקודם הייתי צריך להדליק קירור או לנסוע עם חלונות פתוחים על מנת להפשיר אדים,
נפלה החלטה להחליף את רדיאטור החימום הדולף.
אל ההרפתקה נכנסתי יחד עם מאור30 מהפורום, שהייתה לו פונטו מושבתת אחרי תאונת סנדוויץ'.
מאור פירק את רדיאטור החימום מהפונטו המושבתת, שהייתה שמורה כחדשה, והעברנו יחד את הרדיאטור אל הפונטו שלי.

החלטתי לתעד את תהליך פירוק הדשבורד למען הדורות הבאים.
כל המידע בשרשור זה אינו תורה מסיני, ייתכנו שינויים בין דגמים, בין שנתונים, ובכלל ייתכן שטעיתי במשהו.


כלים דרושים:
מפתח פיליפס (תיבת פיוזים)
מפתח אלן 3 מ"מ (כל הקונסולה המרכזית - מאפרה, יחידת מתגים של המיזוג ומפתחי המזגן, מכסה פלסטיק של ההגה, רשתות רמקולים)
מפתח אלן 4 מ"מ (כרית אויר למי שיש)
מפתח אלן 5 מ"מ (רוב הברגים שמחזיקים את הדשבורד למרכב)
מפתח T10 (בתוך תיבת הפיוזים)
מפתח T13 (בורג שנמצא בתוך תא הכפפות, מאחורי המדף של הממסרים)

ראשית, לצורך קבלת פרופורציה, מצורפת מפת ברגים של הדשבורד:



במפה הנ"ל לא מוקפים בעיגול כל ברגי ההגה (9 ברגים) וברגי תיבת הנתיכים (3 ברגים)

מתחילים בעבודה:
דבר ראשון: בטיחות. יש לנתק את המצבר לפני שמתעסקים בכל האיזור הזה.

הורדת ההגה:
כדי להוציא את כל הדשבורד החוצה, יש להוריד את ההגה, אין צורך לפרק אותו, רק להוריד אל מושב הנהג או אל הריצפה.
פירוק חיפויי הפלסטיק באמצעות 3 ברגים בתחתית החיפוי (איזור הרגליים)
לאחר מכן, פירוק 2 ברגים שנמצאים מאחורי חיפוי הפלסטיק שהרגע הורדנו.
ועכשיו פירוק 4 אומים שמחזיקים את מוטר ההגה במקומו.

פירוק הפלסטיקה שעל הדשבורד:
פירוק לוח השעונים באמצעות שני ברגי אלן בצדדים ומשיכה קלה החוצה.
מאחורה תמצאו 4 קונקטורים שצריך לנתק, רצוי לסמן איפה כל אחד היה.
פירוק המאפרה באמצעות 4 ברגי אלן.
פירוק יחידת המתגים של המזגן באמצעות שני ברגי אלן באיזור הרדיו + בורג אלן אחד מאחורי בורר המהירות
פירוק פתחי המיזוג באמצעות 2 ברגי אלן מעל פתחי המיזוג, ושני ברגי אלן למטה, ליד הכפתורים של המזגן. יש לנתק משם שני קונקטורים, שוב רצוי לסמן אותם.
לאחר מכן פירוק של ברגי אלן שנמצאים בסביבת המתגים של המזגן.

ניתוק כרית האויר (למי שיש)
מוציאים את הפלסטיק עם הכיתוב airbag וחיפוי פלסטיק עגול בצד שמאל של כרית האויר, מפרקים את שני הברגים משם.
שולפים את הכיסוי של כרית האויר באמצעות דחיפה קלה לכיוון מושב הנהג. ולאחר מכן משיכה לכיוון מושב הנוסע.
מוציאים את הקונקטור הצהוב של כרית האויר ושולחים אותו פנימה אל חלל הדשבורד.

פירוק תיבת הנתיכים:
פותחים את הכיסוי של תיבת הנתיכים באמצעות שני ברגי פיליפס,
בפנים מזהים ברגים שמחזיקים את תיבת הנתיכים מחוברת לדשבורד ומוציאים אותם (3 ברגים אם זכרוני אינו מטעני)

פירוק הדשבורד עצמו:
יש בורג אחד ליד כל רמקול
בורג אחד במרכז הדשבורד צמוד לשמשה, מאחורי קליפס פלסטיק.
בורג אחד בכל צד של הדשבורד בצמוד לדלתות.
בורג אחד בכל צד בצמוד לקנסולה המרכזית.
בורג אחד בתוך תא הכפפות, מאחורי הדלתית שבפנים.
יש בורג זהה בצד השני של הדשבורד, באיזור של הפיוזים.
יש גם לנתק שני ברגים שתופסים את התושבת של הממסרים בתוך אותה דלתית שבתא הכפפות.

אחרי שהוצאנו את כל הברגים, אפשר להרחיק בעדינות את הדשבורד מהמקום שלו.
יש עדיין הרבה צמות שמחוברות אל הדשבורד עם אזיקונים או יושבות בתוך כל מיני תושבות פלסטיק.
יש להפריד הכל בעדינות ולסמן היכן כל דבר היה.
עכשיו אפשר להוציא את הדשבורד מהרכב ולהתחיל לעבוד.

הרדיאטור חימום נמצא בתוך החלק הכי שמאלי של יחידת המיזוג.
לא ניתן להפריד רק את החלק של רדיאטור החימום בלי לשבור שום דבר, לכן יש להוציא את כל יחידת המיזוג כולה.
מוציאים את שלושת הברגים המחברים את יחידת המיזוג לקיר האש.
לאחר מכן מוציאים את הברגים בקיר האש מתחת למכסה המנוע, שמזחיקים את יחידת המיזוג.
אצלי יש מזגן מקורי, ועל מנת להוציא את יחידת המיזוג, יש צורך לשחרר את כל הגז מהמזגן, קחו זאת בחשבון.
ייתכן וברכבים עם מזגן לא מקורי המצב שונה.

אחרי שהוצאנו את יחידת המיזוג נגלה לעינינו רדיאטור החימום.
שני ברגים אחרונים, והוא בידינו.






רואים שהרדיאטור עבר תקופות יפות יותר בחייו.
עוד דבר שרואים, זה שהרדיאטורים שלי ושל מאור שונים הרדיאטור שברכב שלי יותר קצר.
מנסים להכניס את הרדיאטור החדש, ומגלים שזה לא אפשרי, הוא לא מצליח להכנס עד הסוף, כי יש מחיצה בצורת רבע מעגל שמפריעה שם. ובהתבוננות בה, תוך משחק עם המדפים של הסירקולציה וברירת הפתחים, אני גם תוהה אם יש לה משמעות חשובה כלשהי.
בסוף החלטתי שלא



בעזרת מלחם הורדנו את חתיכת הפלסטיק, ועכשיו הרדיאטור נכנס חלק.
עוד איזשהו קיסטום קטן בכדי בכדי לקבע את הרדיאטור במקומו (מיקומי הברגים שונים)

לאחר הרכבת היחידה בחזרה ומקומה, והחזרת הדשבורד למקומו הטוב,
חיברנו את רדיאטור החימום למערכת הקירור ברכב, החלפנו את נוזל הקירור וניקזנו אויר.

מי שהגיע עד שורות אלה, בטח חושב לעצמו שעכשיו החימום עובד, ואיזה כיף וכו' וכו', אבל לא.
אחד הצינורות כבר ממש התעייף, ואחרי שהתרגל כ"כ הרבה זמן להיות בזוית מסוימת כשהיה מחובר למופה, עכשיו יוצר סתימה חלקית בחיבור לרדיאטור החימום.
אז הסירקולציה ברדיאטור נפגעת, ונוזל הקירור החם לא זורם שם בצורה רציפה, אז החימום חלש מאוד.
החלפת הצינור הסורר לחדש תתבצע בזמן הקרוב (כבר הוזמן בחנות חלפים), ובא לציון גואל.

שאלות, תהיות, טענות, מענות, בשרשור זה בלבד, ולא בהודעה פרטית
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 08.29.40 (Medium).jpg
צפיות: 994
גודל:  82.6 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 08.40.00 (Medium).jpg
צפיות: 961
גודל:  118.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 08.32.29 (Medium).jpg
צפיות: 911
גודל:  52.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 08.35.22 (Medium).jpg
צפיות: 1004
גודל:  114.8 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 08.43.34 (Medium).jpg
צפיות: 921
גודל:  69.2 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 08.45.43 (Medium).jpg
צפיות: 886
גודל:  95.0 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 08.55.01 (Medium).jpg
צפיות: 873
גודל:  95.2 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 09.03.22 (Medium).jpg
צפיות: 1116
גודל:  126.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 09.26.42 (Medium).jpg
צפיות: 891
גודל:  76.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 09.30.46 (Medium).jpg
צפיות: 977
גודל:  114.1 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 09.32.28 (Medium).jpg
צפיות: 1019
גודל:  106.5 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 09.39.14 (Medium).jpg
צפיות: 993
גודל:  127.4 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 09.53.47 (Medium).jpg
צפיות: 989
גודל:  133.0 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 09.39.28 (Medium).jpg
צפיות: 994
גודל:  104.8 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 12.22.52 (Medium).jpg
צפיות: 963
גודל:  120.4 KB  

לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 12.42.29 (Medium).jpg
צפיות: 929
גודל:  116.1 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 12.42.41 (Medium).jpg
צפיות: 1286
גודל:  126.6 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 12.39.59 (Medium).jpg
צפיות: 885
גודל:  127.8 KB  לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  2013-10-13 13.59.12 (Medium).jpg
צפיות: 981
גודל:  118.8 KB  
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 14-10-13, 15:33   #2
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
יפה
רדיאטור חימום חדש החזיק אצלי 6 שנים
לא חושב שאעשה את התהליך שוב ^^
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-13, 16:05   #3
SIMON30
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 10
יש לי גם פיאט פונטו 2000, המוסכניק פתח את מכסה המנוע ואמר לי שהחימום אצלי מבוטל וצריך לפרק את השדבורד.

הוא צריך לעשות את אותה העבודה שאתה עשיתה?
SIMON30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-13, 16:06   #4
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
כן, אם רדיאטור החימום "מבוטל", זה בדיוק התהליך.
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-13, 17:51   #5
SIMON30
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 10
יש לך מושג כמה אמורה לעלות עבודה כזאת? וכמה העולה הרדיאטור לפונטו 2000?
SIMON30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-13, 17:58   #6
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
אם אין לך צורך בחימום השאר את זה ככה
העלות היא למעלה מ 1000 ש"ח
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-13, 18:17   #7
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
החלפת רדיאטור חימום בפונטו

ביצעתי המון החלפות כאלו של רדיאטור חימום וחבל שבהזדמנות זאת לא פירקתם את כל היחידה על השולחן כדי לראות את מצב מאדה המזגן שהוא תקין.
האם הפונטו של מאור הייתה מדור 1 (איזה שנה?) או פונטו ספייס?, כי לאחר שבצעתי כמה עשרות רבות (אם לא מאות) עבודות כאלו, בפונטו דור 1, לא נתקלתי מעולם ברדיאטור חימום כזה.
אני חושש שהדלתית שביטלתם תפקידה לבצע ניתוב אויר דרך רדיאטור החימום, או אורור או מזגן ואז הסרתה תפגע ביעילות הפעולה.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-10-13, 18:45   #8
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
למאור הייתה פונטו דור ראשון. שנת 95 או 96
החלק שהסרנו לא היה נע אלא נייח.
דלתית הברירה בין הסירקולציה הפנימית לחיצונית אוטמת כראוי גם לאחר ההסרה של מחיצת הפלסטיק.
אני יכול לשרטט תרשים של מה שהולך שם על מנת להמחיש.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  20131013_095310_האחו.jpg
צפיות: 987
גודל:  122.3 KB  
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-10-13, 16:31   #9
matansab
Senior Member
 
האווטאר של matansab
 
תאריך הצטרפות: Jul 2012
מיקום: באר שבע
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 909
רפי, השקעתי בשרטוט חתך של היחידה.
הבננה השחורה שם זה החלק שהוסר. מומחש איך רדיאטור החימום של מאור דורס אותו.

היום החלפתי את צינור הקירור שהיה מכופף. קניתי צינור חדש (צינור שלושה פתחים עם ניקוז אויר עליו) עלה 100 שקל.
עכשיו החימום פועל מצויין.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  רדיאטור חימום.jpg
צפיות: 966
גודל:  54.5 KB  
__________________
FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011
החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?
matansab מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
עלות רדיאטור חימום פונטו SX 2000 ? trili פונטו - טכני 13 13-01-14 09:33
פונטו|פירוק טמבון לשם פירוק רדיאטור הכרחי?! Roi b.e פונטו - טכני 8 19-09-09 22:54
החלפת רדיאטור חימום punto96hsd פונטו - טכני 5 11-12-07 19:42
החלפת רדיאטור חימום+שיפוץ מדחס מזגן פורום הגראז' 2 15-07-07 19:37
מצולם - החלפת נורות בלוח שעונים בפיאט אונו פורום הגראז' 2 13-03-06 19:55


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד